Hoi
Mijn zoontje was afgelopen vrijdag 6 maanden :dance: en we zijn toen begonnen met bijvoeden :thumbup: .
Nu vraag ik me af welk voedingsschema ik het beste kan hanteren?
Ik wil hem graag smorgens wat fruit geven en rond 18.uur een klein beetje groente.
Mijn zoontje word verdacht van koemelkallergie, dus krijgt speciale flesvoeding. Hij krijgt 's avonds zijn fles wel aangemengd met een klein beetje rijstebloem.
Op peer reageerd hij niet allergisch, dus dat kunnen we blijven geven van de kinderarts. Met de worteltjes ben ik sinds vandaag gestart en zo te zien gaat dat ook goed.
Zijn eerste fles is om +/- 07.30 uur.
Dus kom maar op met jullie voedingsschema’s
:-* Vierge
Vierge, mijn dochtertje is nu 6,5 maand.
Zij krijgt iets meer tussendoor, maar het komt aardig overeen met wat jij jouw zoontje geeft. Moet er wel bij vermelden, dat er bij ons geen allergieen bekend zijn. Dus kan me voorstellen dat je wat voorzichtiger bent.
Voedingschema
8.00 fles 180 water + 6 scheppen
rond 10.00 een koekje of wat fruit
12.00 fles 180 water + 6 scheppen
14.00 een boterhammetje met smeerkaas of smeerworst, of een fruitsmoothie
16.00 fles 120 water + 4 scheppen
18.00 groentehap
20.00 fles 180 water + 6 scheppen + 2 eetlepels rijstebloem.
Jinthe heeft geen heel vast schema, in ieder geval niet qua flessen, maar op een dag dat ze niet naar het KDV gaat is het ongeveer zo:
6.30u fles 180cc water + 6 schepjes Nutrilon + 4 flinke theelepels rijstebloem
10.30u fles 120cc water + 4 schepjes Nutrilon + 2 theelepels rijstebloem en fruit (nu nog een potje voor 4+ maanden)
14.30u fles 180cc water + 6 schepjes Nutrilon + 2 theelepels rijstebloem
18.00u groente (nu nog een potje voor 4+ maanden)
19.00u/20.00u fles 180cc water + 6 schepjes Nutrilon + 4 flinke theelepels rijstebloem (laatste twee avonden daarna nog 60cc water + 2 schepjes Nutrilon)
En dan drinkt ze ergens tussendoor vaak nog een of twee keer 90cc/120cc water + 3/4 schepjes Nutrilon + wat rijstebloem.
Ze krijgt op dit moment vrij veel rijstebloem, met vanillesmaak, omdat ze haar melk dan beter drinkt. Reden dat ik wil dat ze meer drinkt, is omdat ze een hele tijd heel slecht gedronken heeft en ook niet aankwam.
Bedankt voor jullie schema’s.
Daar kan ik wel weer even verder mee.
Mijn zoontje is flinke eter/drinker en ben gauw te bang dat hij teveel krijgt. Hij is nu namelijk al 11 kilo bij 74,5 cm, dus hij heeft wel wat nodig, maar met teveel ben ik bang dat ie nog zwaarder word en dat is ook niet echt de bedoeling.
IK ga het vandaag zo doen:
08.00 uur fles: (180 cc water + 6 schepjes Nutramigen LGG2)
10.00 uur fruithapje peer 4+ mnd
12.00 uur 200 cc fles: (180 cc water + 6 schepjes nutrmigen LGG2))
14.00 uur water met een koekje
16.00 uur: 135 cc fles (120cc water + 4 schepjes nutramigen LGG2)
18.00 uur: groentehap worteltjes 4+ mnd
20.00 uur: 200 cc papfles (180 cc water + 6 schepjes Nutramigen LGG2 + 4 theelepels rijstebloem)
Eens kijken wat meneertje ervan gaat vinden
Jinthe is ook behoorlijk ‘aan de maat’, net als jouw zoontje is ze ongeveer 74cm, al weegt ze wat minder (9,2kg). Ik zou me niet zo heel veel zorgen maken over ‘nog zwaarder worden’, ik zou hem gewoon geven wat hij nodig heeft.
Volgens mij is vier flessen, fruit en groente heel normaal op deze leeftijd. Als je doet wat je vandaag van plan bent, dan is het volgens mij prima. Al mag ietsje meer fles misschien ook nog wel als ie dat wil?
Succes!
Vierge, heel veel succes. Dit ziet er goed uit. Als je eventueel zin hebt, Nienke en ik kletsen bij de meimama’s van dit jaar misschien gezellig om mee te kletsen? We vragen daar regelmatig advies aan elkaar en delen de leuke en minder leuke dingen. Vooral leuke dingen hoor.
hier is het ongeveer zo
7.30 fles 180cc
11.30 fruit zelf gemaakt + fles 120 cc
16.00 groente zelf gemaakt + fles 120 cc
20.00 fles 180cc met pap
en af en toe krijgt hij een liga 6mnd tussendoor
en binnenkort maar eens beginnen aan een boterham
hihihi gezellig al die mei mama’s hier
ik lees even mee al is jasmijntje nog geen 6 mnd maar kan maar beter voorbereid zijn
rare vraag misschien maar wanneer slapen jullie kindjes dan?
als ik bv. het lijstje van Inge neem krijgt ze om de ongveer 2 uur wel wat…maar jasmijn kan amper 2 uur wakker blijven en gaat dan alweer voor 2 uur terug slapen… :think:
Als we thuis zijn slaapt Jinthe meestal van 7.00u/7.30u tot 9.00u/9.30u en dan van 12.00u tot 13.30u en van 15.30u tot 17.00u en dan vanaf 20.00u/21.00u oid. Soms is ze langer wakker (een hele ochtend of middag) en soms slaapt ze langer.
Bedankt voor jullie tips.
Ik kijk wel even of ik mee kom kletsen bij het meitopic van dit jaar. Ben alleen niet dagelijks op het internet wegen tijdgebrek. Maar bedankt voor de tip.
De wortel gaat er als een trein in, alleen de peer vind ie maar niets. Tot nu toe geen allergische reacties. Dus over een paar dagen introduceren we iets nieuws.
Nog meer kindjes die de peer niet lekker vinden??? :think:
vierge het lijkt ms zo maar de meeste van ons zijn er ook niet dagelijks hoor… :oops:
hier nog geen peer geprobeerd…
Je hoeft er toch ook niet dagelijks te komen? Gewoon als je het leuk vindt en ook wanneer je het leuk vindt. Er zijn er genoeg die niet dagelijks in het topic komen/posten.
Hier een kindje dat peer juist geweldig vindt.
ja of als je iets wilt weten, over peer of over omrollen ed.
:mrgreen:
Er zitten een paar dames daar, waarvan je zou zeggen dat ze niets beters te doen hebben Maar ook genoeg die zo af en toe eens posten, omdat ze ook andere dingen te doen hebben. Je bent in ieder geval van harte welkom.
hehe mascha :mrgreen: :mrgreen:
kom er gezellie bij :-*
hier nog geen idee wat betreft bijvoeding…ga donderdag pas “los” :lol:
he kloos voel je je aangesproken door mascha hihihi :mrgreen:
@kim82 wrote:
ja of als je iets wilt weten, over peer of over omrollen ed.
:mrgreen:
:lol: :lol:
peer vind Odin wel lekker heb eigenlijk nog niks gevonden wat hij niet lekker vind
@Kitt3n wrote:
Er zitten een paar dames daar, waarvan je zou zeggen dat ze niets beters te doen hebben
:think: een paar… :lol:
ikke niet hoor
jij wel dan kim :mrgreen:
Vierge: hier ook een niet echt enthousiaste peer eter. Meng het meestal , halve peer, halve banaan (of om op te bouwen 3/4 peer, 1/4 banaan). Sperzieboontjes waren hier eerst ook niet gewaardeerd, maar na een paar keer mengen met worteltjes eet hij ze nu ook “puur”.
Ohja zou gezellig zijn als je af en toe meekletst, niks moet maar alles kan, ik vind het wel grappig om te lezen hoe de andere meismurfjes het doen en herkenning is ook fijn. Ik ben professioneel bankzitter op het moment maar de meiden die maar af en toe tijd hebben, daar heb ik alle begrip voor!
Behalve Mascha dan… die zit er echt de heeeeeeele dag :lol: !!!
word de ontlasting ook veel harder van banaan.
Ons ventje krijgt namelijk 1 zakje forlax per dag om zijn ontlasting zachter te maken, maar heleaas zijn het nu nog steeds plakaten of tennisballen. En dat is natuurlijk erg sneu voor het manneke.
En we moeten natuurlijk niet hebben dat de banaan het nog harder maakt dan het al is.