Voedingsschema 7.5 mnd en advies CB :s....

Net bij het CB geweest. Mijn mannetje is nu 7.5 mnd en 7630 gram, hij is 300 gram gegroeid in 7 wk. Zn gewicht en lengte zitten nog wel binnen de groene lijntjes, maar wel aan de onderkant.

Hij krijgt meestal 5 BV per dag. Tussen de middag een halve tot 3/4 boterham (dan wil hij niks meer) in de ochtend een zelfgemaakte fruithap (appeltje, banaantje of peertje oid) en in de avond een prakkie (groente en aardappels).

Vlgs CB mevrouw moest ik nu ook in de ochtend een boterham geven. Moest ik in de avond vlees en een toetje geven (lees yoghurt oid, ze had het niet over BV). En tussendoor moest hij ook echt leren drinken uit een beker. Dus moest ik thee, water of vruchtensap geven.

Oja, het vaste eten moest ik 2 u na een BV geven, want anders had hij minder trek.

Eigenlijk ben ik het er niet mee eens. Nu geef ik eerst BV en krijgt hij dan vaste prak. Want als ik het omdraai EN ik ga ook nog eens water/ thee geven dan loopt mn productie mega terug natuurlijk. Ze vroeg overigens niet of ik door wou gaan met BV. Ik weet zelf ook niet hoe lang ik nog wil voeden, maar het gaat zo goed en ik vind het zo’n fijn moment dat ik nu nog niet wil dat het terug gaat lopen…

Wat gaven jullie bij 7 mnd? Moet ik echt eerst vast prak geven en dan pas BV??

Hierbij trouwens ook de groeicurve van het WHO, die WEL gebaseerd is op BV kindjes, in tegenstelling tot die curve van het CB… Vond het echt zo’n kul advies waar ik geen ene reet mee kon… Pffft.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!!

Maak je je zorgen om zijn groei?

De curve vind ik wel wat afbuigen, maar blijft nog wel een vloeiende lijn toch?

Het advies van het cb vind ik echt weer onzin!!

Ik zou er eerder voor kiezen bv op te bouwen en bijvoeding af te bouwen. Vooral geen andere vloeistoffen bijgeven. Dan gaat jou productie omlaag.

Wat ik ervan begrepen heb groeien kinderen in die leeftijd meer van melk als van ander voedsel. Zoveel nemen ze daar nog niet van op.

Ik zou er mee door gaan zoals je nu doet, en als je je zorgen maakt om zijn groei vaker aanleggen.

xx Mel

Op zich is eerst prak en dan bv niet zo heel gek (zeg maar als toetje).

Maar als hij 5 keer bv krijgt zou ik echt nog niet aan ander drinken tussendoor beginnen. Tenminste niet omdat hij het nodig heeft.

Je zou wel rustig kunnen proberen.

En uit een beker kunnen ze nog lang genoeg drinken :wink:

Je zou kunnen kijken of hij 's ochtends na de bv nog wat brood wil!

Wil hij na de boterham 's middags nog bv? Of geef je dat ook ervoor?

Ga ook op je eigen gevoel/idee af! Dat is meestal wel goed!

Maak me een klein beetje zorgen over de groei, maar hij is zo tevreden, heeft goede luiers en is vrolijk dus hij heeft echt geen honger lijkt me.

Ik geef voor zn fruithap en boterham BV en met zn avondprak soms voor en soms na het prakkie de borst (ligt eraan hoe laat hij honger heeft en hoe laat wij eten).

Heb hem vandaag wel iets meer avondprak gegeten, zodat hij wel wat meer voedingsstoffen binnen krijgt. En die boterham in de ochtend kunnen we zeker proberen, het enige probleem is dat hij 3 dagen in de week al om 7.15 bij de gastouder zit, en die heeft dan denk ik geen tijd om een boterham te geven :think: . En om hem nou om 6.30 BV en een boterham te voeren… moet er al vroeg genoeg uit! :wink: