Even een vraagje aan alle deskundigen hier
Nica is inmiddels 6 maand, ze krijgt al een maandje fruit en groente, prak afgewisseld met Rapley. Ze eet sinds een week ook liga en soms een rijstewafeltje. Ik heb heel erg het idee dat ze graag vast voedsel wil ipv de borst, ze drinkt maar een paar slokken en is dan klaar, maar wil wel groente, fruit of liga.
Ze krijgt nu
8.00 uur bv
10.00 uur fruit
12.30 uur bv
Tussendoor soms een liga of rijstewafeltje
16.30 uur bv
18.00 uur groente
19.30 uur bv
Die eerste en laatste bv gaan perfect maar die van 12.30 uur niet, ze neemt echt drie slokken en wil dan niet meer, gevolg is wel dat ze daarna snel honger heeft en dan geef ik haar een liga of rijstewafeltje. Ik vind eigenlijk wel dat ze dan nog bv moet krijgen dus ik zat te denken om er pap (biobim) van te maken en zo te geven, misschien dat ze het dan wel eet en dan krijgt ze tenminste die bv binnen en hoeft ze geen tussendoortje.
Wat vinden jullie? :think:
Weinig deskundigen blijkbaar Gemma 8)
Maar ik ga straks ook 1 of 2 keer een papje geven met BV, want
Sem heeft overdag ook steeds minder trek in BV,
maar kijkt ondertussen wel alles bijna je handen en mond uit…
Je kunt haar toch als ze weer honger krijgt weer de borst geven ipv liga?
Als je die voeding belangrijk vind moet je daar om denken want hier is het daardoor ook snel afgebouwd.
Binnen 4 weken wilde ze overdag geen bv meer drinken. Alleen nog maar slaapdronken 's ochtends en 's avonds. Ze vond al dat eten veeeel interessanter.
Wel mooi maar wel gevaarlijk voor je productie en ze moeten nog wel in totaal genoeg melk krijgen.
Ik zou als ik jou was de liga nog even laten voor wat het is en 's middags op verzoek voeden. Ze krijgt vast wel een keer honger .
(al moet ik er wel bij vertellen dat die van mij dan dus inderdaad bleef weigeren :? ).
O… ik ben jaloers Gemma! Mijn meisje heeft helemaal geen interesse in vast voedsel, ze wil alleen maar mamamelk. En ik zou graag wat voedingen willen minderen, want ik krijg het op de dagen dat ik werk ook niet meer bijgekolft.
Ik vind je Biobim plan wel goed, krijgt ze toch mm en het is in een vorm die ze blijkbaar interessanter vindt. Maar je moet er wel voor kolven :? Gewoon proberen misschien en even de tussendoortjes weglaten?
Haha toch nog reacties :mrgreen:
Nou inmiddels wil ze die voeding rond half één wel weer goed drinken maar de vier uur voeding ligt er uit. Ze krijgt nu 3 keer borstvoeding.
8.00 bv
10.00 fruit
12.30 bv
15.00 liga + thee
18.00 groente
19.15 bv
Dit gaat super. Ze drinkt als ik er niet ben 200ml tussen de middag en 's avonds tussen de 200-250 ml bv. Dus volgens mij is dit wel voldoende. Mocht ze een extra slokje willen, mag ze die natuurlijk altijd komen halen
Maja, 't is wel lekker hoor, dat je niet zo afhankelijk meer van me is, helemaal omdat ik nu weer ben gaan werken. Ik hoef nu maar één keer te kolven (200ml) en verder krijgt ze vaste voeding.
Ze eet echt enorm, vraag me wel eens af hoeveel kinderen van 6 maanden mogen aan groente en fruit :think: Ze eet rustig een 6 maanden potje leeg en lust daarna nog wel wat fruit na of een slokje bij mama. Verse groente eet ze nog beter
Succes :thumbup:
Noa haar voedingsschema op 6 maand was
8.00 4boterhammetjes en 50 cc melk
12.00 300 gr (ja een dubbele portie) fruithapje
van 12.00-15.30 slapen
16.00 tussendoortje, (1/2 vitabisje of 1/2 banaan of 1 potje yoghurt.
18.30 300 gr groentehapje
20.30 250 cc melk
Kevin zijn schema is;
7.00 fles 210 water met 7 schep
10.30 fruithapje
12.00 fles 180 + 6 schep
15.00 groentehapje
16.30 fles 180 + 6 schep
19.00 fles 210 + 7 schep
Ik ga zo langzamerhand beginnen met hem stukjes brood te geven en eten in de hand zoals aardappel, banaan, wortel e.d.
Op dit moment is het nog kokhalzen zodra hij iets op het puntje van zijn tong voelt. Het CB adviseerde om toch door te gaan met aanbieden, niet opdringen maar proberen.
Het schema van Jelke:
8.00 180 water 6 schep opvolgmelk met 1 schep rijstebloem
10.00 fruithap
12.00 180 water 6 schep opvolgmelk met 2 scheppen rijstebloem
15.00 soepstengel of korstje brood
16.00 180 water 6 schep opvolgmelk met 1 schep rijstebloem
17.30 groentehap
19.00 180 water 6 schep opvolgmelk met 1 schep rijstebloem