voedingsritme

Hoi hoi,

Onze jongste spruit is nu ruim weken en ik merk datwe aan het rommelen zijn qua voedingstijden (hij krijgt flesvoeding).

Wie kan mij tips geven?

We zitten nu op het volgende schema;

+/- 6 a 7 uur 175 cc

+/- 11 uur 130 cc

+/- 15 uur 130 cc

+/- 18.30 uur 175 cc

+/- 23 uur 175cc

+/- 03 uur 175 cc



Vraag

  • De avondvoeding is erg wisselend, soms komt hij al om 22.30 en soms zitten we te wachten tot 01.00… lijkt ij niet de bedoeling.
  • We zitten dus nog op 6 voedingen, maar volgens mij mag er al een tussenuit, welke is dat en hoe gaan we dat aanpakken?



    Ik ben benieuwd at jullie voor tips hebben…

Dit schema hebben wij ook alleen de voeding van 3 uur heeft ze laten vallen. En bieden wij 5 keer 135 cc aan. Zij is dan ook n stuk lichter.



De nachtvoeding er nu al uit is pure luxe hoor. De oudst twee hadden deze nog veel langer nodig. F regelde dit zelf. Ineens sliep ze tot 5 uur.



Wellicht kun je hem steeds iets minder geven in de fles om 3 en dit geven bij de fles overdag van 130?



En ik zou niet gaan zitten wachten tot 1 uur. Ik maak haar echt rond 23 uur wakker dan als ze rond 19 uur een fles heeft gehad.

Inderdaad zeker niet zitten wachten 's avonds, gewoon de fles geven om 23 uur ofzo.

Ik zou de zesde voeding laten vallen als je merkt dat de flessen niet meer leeg gedronken worden. Dan probeer je om er meer ruimte tussen te laten.

Eva had dan een week of twee dat ze wisselend 5 of 6 flessen kreeg en toen ineens alleen maar 5. Dat zou ik dus echt van je kind af laten hangen.

Thnx voor de tips, ik ga inderdaad maar wekken om 23.00 uur. Misschien ook eerst een speentje aanbieden als hij o=in de nacht komt, misschien is er ook een zuigbehoefte.

Maandag gaan we ook even naar de ha, ik heb namelijk het idee dat er misschien een allergie ook speelt. Hij heeft tijdens de voedingen zo’n pijn (overstrekken en huilen), eerst dachten we aan darmpjes, maar het lijkt hoger te zitten de pijn. Wellicht als we dat onder de knie hebben dat hij ook meer rust krijgt…

Overstrekken en huilen na de voeding lijkt me een teken van reflux en niet van allergie. Eva had dat ook heel erg en had idd verborgen reflux, ze spuugde dus niet maar slikte alles wat naar boven kwam weer in. Iedere voeding was huilen.

Je zou kunnen proberen om de voedingen in te dikken met jbpm.

Zo ben ik weer even; Het ritme is nog steeds niet veranderd…;( Maar we hebben wel een wat vrolijker mannetje! De ha gooide het toch op koemelkallergie. We zijn direct overgestapt op Hypoallergeen van friso en dat slaat goed in. Hij is gestopt met spugen en overstrekt zichzelf ook niet meer. We zijn nu 1 week verder en dit lijkt goed te gaan. Nu denk ik zelf niet het koemelkallergie is maar meer een gevoeligheid hiervoor. Zolang hij het goed doet hierop zijn we allemaal tevreden!