voedingskussen

zit er verschil in voedinigskussens?

ik heb hem voornamelijk nodig om te slapen, want ik lig absoluut niet lekker dus wil eens proberen of het met een voedingskussen beter is.

Echter nu zie ik zoveel verschillende en vraag me af of elke hoes ook over elk kussen kan?

Qua maat zit er volgens mij niet zoveel verschil tussen.

Sommige zijn alleen gevuld met kleine bolletjes, de een vindt dat wel lekker en de ander niet. Dat zou je in de winkel even moeten voelen.

Ik heb een kleine maan voedingskussen, met bolletjes.

Maar deze heb ik voor het slapen niet gebruikt. Daar heb ik een kussen van de Lidl voor gebruikt, een zijslaapkussen of knuffelkussen worden ze genoemd geloof ik.

Is gewoon een langwerpig kussen, echt lang zo’n 1,40m. Sliep prima alleen wel wat onhandig als je wil draaien :wink:

ik kom net bij e prenatal vandaan en heb er uiteindelijk ook geen meegenomen. vond ze nogal duur om enkel te slapen.

Bij de hema zijn ze een stuk goedkoper en ik slaap er prima mee. Ik heb hem in de zwangerschap van de oudste gekocht en ook gebruikt bij het geven van borstvoeding, echt super!.

Ik heb een zijslaapkussen van de Lidl, ideaal :thumbup:

Voor het echte voeden straks heb ik een klein ‘hard’ voedingskussen (dit dus http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/29010339onl14jnihzxmjxsnfaprosk/T/340x340/C/FFFFFF/url/theraline-voedingskussen.jpg ). Dus niet zo’n lang slap ding als van de Hema bijv. (dat vind ik persoonlijk niks, die slappe dingen… ooit in het ZH zo’n stevig voedingskussen gekregen en vind dat veel fijner).

ik ga flesvoeding geven, dus het is echt voornamelijk voor het slapen.

ik ga toch eens kijken bij de hema dan. Lig nu met een pillow pet tussen mijn benen, maar dat is het toch eigenlijk net niet :wink:

hier voldeed een dik kussen prima. Ook fijner als je nogal wat draait in de nacht, elke keer zo’n gedoe om een voedingskussen mee te draaien.

Wat romata zegt, heel gedoe vond ik het, zo,n voedingskussen is erg dik, ik slaap met 2 kussentjes tussen mijn benen en nog wat tegen mijn buik en de andere kant heb ik gwn de dekens tussen mijn benen. :wink: :wink:

ah oke, ik las juist overal da het zo prettig is om te slapen, maar ik denk dat ik dan maar gewoon met kussens en de pillow pet aan de gang ga :slight_smile:

Nou als je wil dat je partner ook nog wat lekker ligt en met draaien is echt drama, nu moet ik zeggen dat ik wel een hele dikke heb van de baby dump. Maar als je hem alleen voor het slapen wil aanschaffen zeker niet doen, het is we handig als kussen waar de baby ook in kan liggen, dat hebben wij wel gebruikt :thumbup:

Ik vond het juist heerlijk slapen met zo’n voedingskussen, die van mij kwam geloof ik van de hema redelijk dik. Na het drinken was het voor Steven ook heerlijk om in te liggen in de box, lag hij wat rechter op en kon wat meer om zich heen kijken. En nog steeds vinden ze het kussen heerlijk als ze op de bank zitten/spelen.

Ik heb mijn voedingskussen dus ook echt gebruikt om mee te slapen. Ik sliep op een moment met drie kussentjes en had nog overal last van.

Let wel op, bij een kussen van de Hema passen ook enkel hoezen van de Hema (of zelf maken). Ik heb een kussen van Jollein en heb daar een Hema hoes op kapot gemaakt.

Ik gebruikte hem om te slapen en om te voeden. Ook al gaf ik flesvoeding, het was ideaal onder je arm. Zeker in het begin.

Toevallig dacht ik van de week, dat ik hem moest op gaan zoeken, want ik slaap ook niet best meer.

Een voedingskussen lijkt mij ook wat onhandig om mee te slapen. Ik slaap al 8 jaar met een slaaprol. Die lijkt op het zijslaapkussen denk ik. Het is een lange rol, met een ronde doorsnede (cilinder) de ene helft is wat meer gevuld dan de andere helft. Dan kan ik kiezen welk deel ik tussen mijn knieen heb en op welk deel mijn arm rust. Je went er vanzelf aan hoor, ik neem dat ding automatisch mee als ik draai. En ik kan niet zonder slapen…Bovendien was ik tijdens de zwangerschappen al gewend aan de slaaprol, waardoor ik nooit last heb gehad van mijn buik. Heb altijd heerlijk geslapen tijdens de zwangerschapppen :thumbup: :thumbup:

Ik heb er zelfs 2…

Bij de oudste eentje van de Hema gekocht; om te slapen prima, maar voor het voeden vond ik hem niet prettig. Te dun, daardoor lag ze niet hoog genoeg.

Toen ik zwanger was van de tweede heb ik een nieuwe gekregen, weet niet welk merk het is, bij babypark vandaan. Daar slaap ik niet mee, maar die vond ik dan wel weer fijn voor het voeden en om mn dochtertje even in te laten liggen.

Nu, zwanger van de derde, gebruik ik weer het hema voedingskussen met slapen. Ben hem idd wel eens ‘kwijt’ s nachts, maar vind het veel prettiger dan een ‘gewoon’ kussen.

Ik heb er geloof ik ook 1 van jolein, maar daar past idd de hema hoes niet omheen. De kussens van jolein zijn groter. Vriendin had hema kussen, maar die vond ik helemaal niet fijn, te slap en dun, maar misschien om te slapen juist wel lekker dat i niet zo groot is. Zou voor de prijs iig eerst met die van de hema beginnen als t alleen voor t slapen is.