Voedingsduurverschil tussen live voeden en fles

Dus… Vanaf halverwege de kraamweek ben ik alle voedingen gaan kolven. Maar sinds eergister voed ik weer live, overdag! :inlove:



Maar nu valt me op dat Quinn aan de borst veel sneller verzadigd lijkt.

Hij valt na een minuut of 10 drinken bijna in slaap, dan pak ik hem op, laat hem even boeren, en dan leg ik hem aan de andere kant aan. Daar drinkt hij dan nog een minuut of 5.



Maar als hij de fles krijgt, doet hij er soms wel 3 kwartier over???

En nu met de live voedingen heeft hij daarna ook nog wel veel sabbelbehoefte. Als ik hem dan aanleg, dan sabbelt hij echt, dus neemt geen slokken.



Is dat nou normaal? :shifty:



Ik vind het wel een beetje eng hoor! Nu weet ik dus niet meer hoeveel hij precies binnen krijgt bij elke voeding… Daarom geven we voorlopig de laatste voeding van 23uur nog met een fles gekolfte mamaslagroom. Dan weten we zeker dat hij gewoon lekker door blijft slapen, zoals hij nu al een week of 7 doet. 8) :mrgreen:

Ik zou zeggen heerlijk! Heb je nog tijd om lekker te knuffelen :slight_smile: En vertrouw er maar op dat hij wel genoeg krijgt hoor en zo niet dan komt hij vast wel een keer of wat vaker om de schade in te halen. Dat merk je snel genoeg!

Helemaal super dat je hem weer live aan de borst hebt!

Dat lijkt me wel genieten!



Het kan zijn dat het drinken uit de borst hem meer moeite kost en dat hij daardoor in slaap valt. Maar ja, zo heerlijk dicht tegen mama aan liggen en drinken is op zichzelf ook al slaapverwekkend voor een kindje. (en soms ook voor mama :inlove:)



Mijn ervaring: mijn zoon drinkt mijn borst binnen 10 minuten leeg.

Als ik 1 borst helemaal leegkolf en dat met de fles geef is hij zeker 20 minuten bezig. Dus mijn zoon vindt uit de fles drinken wat meer een uitdaging. Maar mijn zoon heeft vanaf de geboorte vrijwel alle voedingen live gehad.



Dus ja, misschien is het voor jouw zoon ook wel makkelijker om uit de borst te drinken? (ik zou eerder denken dat hij de fles makkelijker zou vinden nu)



Houdt hem goed in de gaten. Als hij voldoende plast en poept, vrolijk is en niet ineens om meer voedingen vraagt, zal hij wel voldoende binnen krijgen. En anders voor je eigen gemoedsrust even een aantal keer wegen bij het cb.

Ik ben met Lars met 10 minuten klaar. Hij drinkt heel effectief en snel volgens de lk en kan met 5 min. Aan een kant al de borst leeg hebben. De ene keer drinkt hij aan beide borsten de andere keer maar aan een borst. Net wat Miro zegt als hij goed groeit en goed plast dan doet hij het goed met live drinken.



Wat betreft dat sabbelen na de borst. Lars mag graag met de borst in slaap vallen dus hier is het sabbelen heel normaal. Ik moet wel zeggen dat het nu een stuk minder is dus de zuigbehoefte zal ook wel minder zijn geworden. Mijn lk zei dat zolang ik geen last had van het gesabbel hij dat best mocht doen maar je moet wel oppassen voor kloofjes he :wink: Hier gelukkig tot nu toe nooit last van gehad.



Super dat je weer live aan het voeden bent. Ik vind het heel speciaal en merk dat Lars liever de borst dan de fles heeft. Lekker mama tijd natuurlijk en het is al zo’n mama’s kindje :mrgreen: