@Baby2008Diablow wrote:
Ik begin ook zaterdag met om ongeveer 1300uur een fruit hapje en dan als wij eten rond half 5 een groente hapje,
is dat wel goed verdeeld? of moet er meer tijd tussen zitten,
ik las trouwens ergens dat een baby van 6 maanden 4 tussendoortjes per dag mag hebben, is dat dagelijks?en dat kan dus ook nog een hapje zijn of een sapje of water?
ik vind vier tussendoortjes voor iemand die nét begint met bijvoeden echt absurd veel eigenlijk :think: ik zou zeggen: gewoon lekker opbouwen; eerst alleen fruit, dan zoals je al aangeeft ook een groentehappie erbij. na een tijdje (weekje of twee) kan er ook een soepstengel of zo bij. maar meteen bij zes maanden 4 hapjes lijkt me gek.
ow ok, dan doe ik dat niet want ik vond dat eigenlijk ook erg veel,
Vanavond krijgt Jasly wat verse sperziebonen van mij omdat ze vandaag wat weinig meloen heeft gegeten,
en ze moet ook wel een keer aan de smaak van groente gaan wennen,
want ze krijgt nu al bijna 2 weken een fruithapje en dat gaat wel goed,
maar gaat ze dan niet in die soepstengen stikken???ze heeft nog geen tandjes
@Baby2008Diablow wrote:
ow ok, dan doe ik dat niet want ik vond dat eigenlijk ook erg veel,
Vanavond krijgt Jasly wat verse sperziebonen van mij omdat ze vandaag wat weinig meloen heeft gegeten,
en ze moet ook wel een keer aan de smaak van groente gaan wennen,
want ze krijgt nu al bijna 2 weken een fruithapje en dat gaat wel goed,
maar gaat ze dan niet in die soepstengen stikken???ze heeft nog geen tandjes
met kaakjes kun je ook goed bijten hoor :mrgreen: en sabbelen werkt ook! Ik hoor je wel eens over Rapley, heb je daar een beetje over gelezen? Rapley gaat er nl vanuit dat kindjes, mits ze goed rechtop zitten en het eten in de goede grootte (das vooral niet te klein geloof ik) wordt aangeboden, ze zich middels hun wurgreflex kunenn redden van eventuele verstikkingen.
Ja ik heb hier best wel veel gelezen over Rapley en heb Jasly ook een keer banaan gegeven en gister een stuk meloen, ze gooit het overal heen en sabbelt eraan, ik vind het zelf een beetje eng en blijf echt op haar lip zitten en als er een klein stukje vanaf gaat haal ik het weg, ik denk dat ik het even moet leren en even moet wennen dat rapley eigenlijk wel goed is,Jasly kan heel goed rechtop zitten maar ik hoor toch weleens dat een kindje zicht verslikte in dat rapley gedoe en dat maakt me dan weer onzeker om het weer te proberen,
een soepstengel of broodkorst vind ik nogal hard en nog niet in mijn ogen geschikt voor haar op dit moment maar misschien proberen we het over een maandje, ik las ook dat ze koekjes enzo mag krijgen, nou daar begin ik helemaal niet aan, ik doe soms wel liga door haar potjes fruit maar dat omdat ze dan betere mondspieren ofzo krijgt en dan beter leert praten enzo? en met liga vind ze dr potjes ook veel lekkerder,
maar waarom wel liga en geen koekjes dan? Liga is net zulke grote rotzooi hoor
En ja, kindjes kunnen zich verslikken (das iets anders dan verstikken he!), en dat is zeker de eerste keren een erg naar gezicht, maar echt; ze redden zich eruit.
Overigens is Rapley niet iets wat móét he, dus als jij je er niet goed bij voelt, kun je ook gewoon lekker gepureerd of geprakt blijven geven :thumbup: