Voedingschema 3 maanden

Hello Ladies,

Eeuwen niet geweest sorry sorry.

Mijn kleine meid, Luna, is ondertussen 3 maanden oud :slight_smile: 6100 gram en 60 cm lang. Ik ben overgeschakeld op flessen voeding omdat ik niet voldoende borstvoeding had en deze ondertussen helemaal is gestopt. Op het moment houd ik het volgende schema aan:



4:45 --> 180 ml + 6 schepjes Nutriben

9:30 --> 180 ml + 6 schepjes Nutriben

14:15 --> 180 ml + 6 schepjes Nutriben

19:00 --> 180 ml + 6 schepjes Nutriben

23:45 --> 180 ml + 6 schepjes Nutriben



Nu kan ik vanwege de hitte (we wonen in Spanje) de nachtvoeding wegens uitdroging zeker nog niet overslaan. Tussendoor krijgt ze ook mineraal water als ze er om vraagt. Maar zodra het weer vanaf october weer een beetje normaal is zou ik die voeding wel willen gaan overslaan. Is het een probleem voor een baby dan 4 maanden oud om ´s nachts geen voeding meer te krijgen.



En vanaf wanneer zijn jullie begonnen met fruithapjes en dergelijke. De info op internet is daar zo verschillend over. Moet dat volgende maand ook maar eens aan de kinderarts gaan vragen als ik weer op bezoek ben.

zeker geen probleem om haar dan geen nachtvoeding meer te geven.

Ik vind de tijden die je er tussen laat wel apart, maar hey als je meisje het goed op doet, prima.



Ik zelf ben 1 keer vanaf 4 maanden begonnen met bijvoeden en de tweede keer vanaf 6 maanden.

Ben het eens met degene boven mij, als je dochter het goed doet op de voedingen die je geeft dan zegt dat mij iets meer dan wat ‘de regels’ zijn.



De richtlijn die hier wel gegeven wordt met flesvoeding is ongeveer 150cc per kg per dag. Dat zou voor jouw dochtertje dus 9150 cc zijn en helemaal over een maand zou ze dus volgens die richtlijn wel een 5e fles ‘moeten’ hebben.



Bijvoeding ben ik rond de 6 maanden mee begonnen. De een begint rond 4 maanden de ander pas na de 6 maanden.

De tijden er tussen is zeg maar zo ongeveer egaal mogelijk 5 voedingen op een dag verdeeld. Gemiddeld 4:45 uur. Is omdat wegens de hitte zeer snel uitdrogings gevaar zit. Zeker in july en augustus shocking om te zien hoe snel er al weer een aantal slokjes water nodig zijn. Wordt je echt helemaal super nerveus van moet ik zeggen. Maar gelukkig is de hitte aardig naar beneden en geef ik niet echt veel water tussendoor meer. Ze vraagt er nu ook al niet meer om.



´s Nachts vraagt ze eigenlijk ook niet om eten en doen we het allebij zo ongeveer slapend hahahahaha.

Zou je niet iets vaker wat minder kunnen geven?

Lijkt mij met die hitte prettiger.



En over het bijvoeden, er staat bij discussies een hele discussie over van pas geleden. Er zijn iig goede redenen om pas met zes maanden te beginnen met bijvoeden, in dit artikel staan deze en ook een stuk over rapley, erg leuk om het zo te doen!



http://www.kiind.nl/articles/19/Rapley-methode.html

@Supertubbie wrote:

De tijden er tussen is zeg maar zo ongeveer egaal mogelijk 5 voedingen op een dag verdeeld. Gemiddeld 4:45 uur. Is omdat wegens de hitte zeer snel uitdrogings gevaar zit. Zeker in july en augustus shocking om te zien hoe snel er al weer een aantal slokjes water nodig zijn. Wordt je echt helemaal super nerveus van moet ik zeggen. Maar gelukkig is de hitte aardig naar beneden en geef ik niet echt veel water tussendoor meer. Ze vraagt er nu ook al niet meer om.



´s Nachts vraagt ze eigenlijk ook niet om eten en doen we het allebij zo ongeveer slapend hahahahaha.


Ja maar 4 uur en 3 kwartier tussen voedingen is erg lang, dat word bedoelt met de aparte tijd er tussen.

Hier is het doorgaans om de 3 á 4 uur en dan heb je niet die voeding van 4:45 en 23:45.

Dus niet zozeer een fles laten vallen maar schuiven met je tijden en dan zul je zien dat je ook geen water meer tussendoor hoeft te geven omdat ze overdag genoeg krijgt :slight_smile:

Wellicht slaapt ze dan ook wat door omdat ze overdag gewoon verzadigd is.

@~Melanie~ wrote:

@Supertubbie wrote:
De tijden er tussen is zeg maar zo ongeveer egaal mogelijk 5 voedingen op een dag verdeeld. Gemiddeld 4:45 uur. Is omdat wegens de hitte zeer snel uitdrogings gevaar zit. Zeker in july en augustus shocking om te zien hoe snel er al weer een aantal slokjes water nodig zijn. Wordt je echt helemaal super nerveus van moet ik zeggen. Maar gelukkig is de hitte aardig naar beneden en geef ik niet echt veel water tussendoor meer. Ze vraagt er nu ook al niet meer om.



´s Nachts vraagt ze eigenlijk ook niet om eten en doen we het allebij zo ongeveer slapend hahahahaha.


Ja maar 4 uur en 3 kwartier tussen voedingen is erg lang, dat word bedoelt met de aparte tijd er tussen.

Hier is het doorgaans om de 3 á 4 uur en dan heb je niet die voeding van 4:45 en 23:45.

Dus niet zozeer een fles laten vallen maar schuiven met je tijden en dan zul je zien dat je ook geen water meer tussendoor hoeft te geven omdat ze overdag genoeg krijgt :slight_smile:

Wellicht slaapt ze dan ook wat door omdat ze overdag gewoon verzadigd is.




Nou 4/5u ertussen hoeft niet perse teveel te zijn m.i.

Kiki heeft 4 flessen op een dag (van 210+7) en om de volgende tijden: 8-12-17-22u. Daar doet zij het erg goed op. Met minder tijd ertussen dronk ze dr flessen altijd maar half leeg…



dus gewoon kijken wat bij jouw meisje past :wink:

Wij zitten nu met Roan op 5 flessen, 4 x 210 en 1 x 180… Hij is 63 cm en 7100 gram :mrgreen: … We mochten voorlopig zeker niet verhogen, omdat ie ver boven de lijn zat :hand: :wall: :mrgreen: …



Maar goed, dat zal mij wat. Hij doet het hier prima op. Die laatste 180 ( is soms wel eens 150 of nog minder…) laat ik zeker nog niet weg, is de voeding voor zijn nacht.

@Sennapen wrote:

Wij zitten nu met Roan op 5 flessen, 4 x 210 en 1 x 180… Hij is 63 cm en 7100 gram :mrgreen: … We mochten voorlopig zeker niet verhogen, omdat ie ver boven de lijn zat :hand: :wall: :mrgreen: …



Maar goed, dat zal mij wat. Hij doet het hier prima op. Die laatste 180 ( is soms wel eens 150 of nog minder…) laat ik zeker nog niet weg, is de voeding voor zijn nacht.




wow, dat eet die van mij nooit :shock:

hij zit op 5 x 150 en 1 x 170 wat ie bijna nooit allemaal opeet :slight_smile:

@schaap wrote:

@Sennapen wrote:
Wij zitten nu met Roan op 5 flessen, 4 x 210 en 1 x 180… Hij is 63 cm en 7100 gram :mrgreen: … We mochten voorlopig zeker niet verhogen, omdat ie ver boven de lijn zat :hand: :wall: :mrgreen: …



Maar goed, dat zal mij wat. Hij doet het hier prima op. Die laatste 180 ( is soms wel eens 150 of nog minder…) laat ik zeker nog niet weg, is de voeding voor zijn nacht.




wow, dat eet die van mij nooit :shock:

hij zit op 5 x 150 en 1 x 170 wat ie bijna nooit allemaal opeet :slight_smile:




Ja ik weet niet of het verschil maakt maar wij hebben hypo allergeen en als je ziet naar zijn gewicht krijgt ie mindr binnen dan mag en ik gaf vaak 6 schepjes bij 210… Hij groeit gwn lekker door. Wat weegt die van jullie dan?

Vond het wel vreemd met 2 maand zei de wijkverpleegkundige dat het altijd goed is als je maar tussen de 150 en 240 zit en nu was ie teveel gegroeid zowat :think:

Richtlijnen zijn zowieso overal anders!

Keano word 10 december 3 maand

Krijgt nu 4x 120+4 en 2x 150+5(soms voor de nacht ipv 150 165 + 5,5)

Ze zeggen dat je per 24 uur niet over de liter(1000cc) voeding mag zitten…

Maar wat nou als jemkindje niet genoeg heeft aan die liter?

Hij krijgt soms ook wel eens meer omdat hij aan het regelen is…



Ik had ook HA van Nutrilon daar deed ik Nutriton bij, maar daar werd hij al helemaal niet vol van :shock:

Heb nu Kruidvat comfort omdat de wijk VP het toch niet echt nodig vond om door te gaan met HA…(maar ons eerst wel ff HA aansmeren!!)



Maar Supertubbie, je moet gwoon doen wat jou het beste lijkt hoor!

En natuurlijk waar je meisje zich het beste bij voelt!