mijn meisje is nog geen 3 maanden en begint langzaam aan nog maar 4 voedingen te drinken. Ik zit mij af te vragen wanneer de oudste 3 dit deden maar weet het niet precies mee, volgens mij waren ze wel veel ouder!
Ze is op zich een bolle baby dus misschien kan het gewoon prima? Iemand ervaring?
Ze wordt zelf gewoon niet wakker voor een late avond of een nachtvoeding. Voor de andere voedingen maak ik haar ook vaak al wakker, vooral de ochtend voedingen, 's middags en 's avonds wordt ze dan wel uit zichzelf wakker maar gaat daarna gewoon slapen tot ik haar de volgende ochtend dus weer wakker maak.
Het is wel vroeg. Ik vroeg het pas ook op het cb, want ik moest mijn meisje ook vaak wakker maken (alleen 's ochtens/'snachts niet).
Als ze boven de 6 kg zijn dan mag het.
Wel moet ze goed blijven groeien dan en alert zijn natuurlijk.
Junia deed dat ook zo rond de 3 maanden… Was te vroeg bleek toen ik haar ging wegen op het bureau… Ben haar toen toch maar weer op 5 voedingen gaan zetten… (ze groeide echt niet hard genoeg, ging ook naar mijn idee te weinig plassen)…
Ze kwam ook zelf bijna niet toen ze 3 maanden was en vanaf de 4,5 maand geef ik nog maar 4 voedingen en dat is goed gegaan…
(ze is vanaf de 4 maanden nog een pond aangekomen op 4 voedingen per dag)…
grts patricia
hmm, ik weet eigenlijk niet wat ze nu weegt…
Ze is wel erg dik :mrgreen:
Ze heeft wel volle plasluiers en poept ook goed. Ik kijk het wel even aan, ze doet het niet altijd maar wel steeds vaker. zelf heb ik eigenlijk wel het idee dat ze komt als ze honger heeft.
babylover, hoezo groeide ze niet genoeg? ging je haar steeds wegen ofzo?
Ik zou er wel een beetje mee oppassen hoor. Dat je borsten nu niet aan het afbouwen zijn voordat je voeding stabiel is. Weet niet hoelang je van plan bent te voeden, maar t zou zonde zijn als je productie nu afneemt terwijl je nog door wil voeden.
5 is eigenlijk al weinig op die leeftijd (had ik zelf trouwens wel hoor, en ging goed gelukkig)
Ik zou zelf eerder een LK vragen (of iemand van VBN) als het cb. Die kunnen nog wel eens bv-onvriendelijke adviezen geven.
Maar als je meisje goed blijft groeien, dan zou er niks aan de hand moeten zijn lijkt me!
Maantje: ja ik ging haar weleens wegen… Soms iedere week en soms om de week…
Op een gegeven moment was ze in 2 weken maar 100gram gegroeid en de week erop maar 30gram ofzo…
Ik was bang dat die trend door zou zetten dus heb haar toen gewoon weer wat vaker eten gaan geven en dat hielp want toen kwam ze weer genoeg aan…
grts patricia
Ik heb haar gisteravond toch maar wakker gemaakt en gevoed. Ze dronk wel maar spuugde ook veel. Vanmorgen ook weer veel spugen en dat doet ze dus niet met 4voedingen…