Voeding van te voren klaarmaken, hoe?

Sem is net uit het zkh vanwege een vermoedelijke kma en krijgt daar speciale voeding. Dure voeding van bijna EUR 37 per pak die ik voorlopig zelf moet betalen. Nou mag hij van de ka van 7 voedingen van 100 ml naar 6 x 115 ml. Omdat ik die hoeveelheid niet kan maken en anders steeds 20 ml weg moet gooien vertelden ze in het zkh dat ze daar voor 24 uur voeding vooruit maken en zeiden dat ik dat ook zo kon doen… Het wordt afgeraden uit hygiënisch oogpunt dat weet ik, maar als je water voorkookt daarin de voeding maakt en het daarna opwarmt kan het volgens het zkh niet zo heel veel kwaad (daar warmen ze een flesje ook gewoon nog een beetje op in de magnetron als het afgekoeld is).

Hoe kan ik dit nou het beste aanpakken? Eerst water koken af laten koelen en dan de schepjes voeding erbij? Ik wil eigenlijk niet voor 24 uur per keer maken maar voor bijv. 12 uur, maar hoe moet ik het dan weer doen als ik op bezoek moet of naar het cb of het zkh of wat dan ook…

met 6 voedingen van te voren maken kom je wel op een precies aantal schepjes uit…

Dan hoef je de melk alleen maar over te gieten naar een flesje, dan opwarmen en klaar.

Ja, inderdaad. Eerst het water koken, een beetje aflaten koelen (officieel tot 37graden geloof ik), dan de schepjes erbij en helemaal af laten koelen. In de koelkast bewaren en klaar is Klara :thumbup:

Super trouwens dat Sem uit het ziekenhuis is :smiley: . Hopelijk gaat het vanaf nu helemaal goed.

Groetjes,

Heleen

Oké dan ga ik dat zo doen! Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik heb het voor je uitgerekend…

Tenminste als het ook voor deze voeding geld 30 cc water is 1 schepje.

Alleen met 6 voedingen van 115 ml kom ik op een heel getal…

23 schepjes zou dat zijn.

toch? :think:

Ha ha verveel je je? :lol:

7 voedingen komt op hetzelfde neer, dan heb ik 700 ml voeding en bij 6 voedingen van 115 is het 690 ml. Voor 7 voedingen heb ik volgens mij 21 schepjes nodig (7x3) dan zou ik 10 ml overhouden en dat zou ik dan gewoon bij de laatste voeding kunnen geven zodat hij de nacht een beetje doorkomt toch? Pfff moet je nog bijna wiskundige zijn om je kind eten te kunnen geven :mrgreen:

Volgens mijn berekingen komt alleen de hoeveelheid cc van 6 voedingen precies uit met een heel aantal schepjes.

Andere hoeveelheden geven schepjes van 23,3 oid aan…

Maar ik ben geen wiskundige :mrgreen:

:oops: volgens mijn calculator heb je gelijk hoor José, ben dus echt geen wiskundige :mrgreen:

Hoi!

Jullie zijn er al uit over het aantal schepjes zie ik 8) :mrgreen: …

Ik heb de eerste weken ook voeding per 24 uur gemaakt (de kraamhulp deed dit, dus ben ik dit ook maar gaan doen…hoezo schaapje :roll: )

alle info klopt als een bus, ik heb alleen nog een tip voor je. Als je de maatbeker (mét deksel!) in de koelkast zet, zet 'm dan achterin. Er kunnen dan geen bacterieën groeien van temperatuursverschillen (als je de deur open en dicht doet).

Doeiiiii