Misschien een beetje een rare vraag, maar kun je wat overblijft uit een potje invriezen? Want in het begin eten ze nog maar een paar hapjes en zo’n potje moet als hij eenmaal open is binnen 24 uur genuttigd worden.
En natuurlijk kan ik het vers koken en dan invriezen ed en dat zal ik vast ook gaan doen, maar soms is een potje toch ook wel erg makkelijk, zeker mbt fruit. Dus daarom mijn vraag wat je met het ‘restant’ kunt doen.
Ik zou dat niet invriezen hoor, ik gaf het de volgende dag of het ging de prullenbak in. Maar dat was in het heel begin. Ben al vrij snel zelf elke x voor 2 weken gaan koken dat is dan een dag in de keuken staan maar dan heb je wel voor 2 weken eten.
Maar je begint maar met een paar hapjes, toch? Dan kun je dus meer dan de helft weggooien?
(Als het niet anders kan, dan kan het niet anders, maar als het wel anders kan, dan vind ik dat zonde. ;))
je begint met een paar hapjes om je kindje te laten wennen, maar als zij een heel potje op kan dan mag je die geven hoor
Ik zou een potje ook niet invriezen, heb eigenlijk ook nooit gehoord dat iemand dat doet :think: Ik neem aan dat als het kon, het wel op het potje zou staan?
Ik zou de volgende dag het restje geven of weg gooien.
je zou trouwens een met de infolijn kunnen bellen, die weten vast wel antwoord op je vraag
Je mag zowel fruit als groente een dag bewaren. Ik gaf de helft van het potje en de volgende dag de rest.
Invriezen zou ik niet doen, aangezien het al bewerkt is.
Als je zelf maakt, kun je het in het begin invriezen in ijsblok-bakjes :thumbup: 1 a 2 blokjes per keer eruithalen, kun je ook 2 smaken combineren :thumbup:
potjes invriezen zou ik ook niet doen :think:
potjes zou ik niet invriezen, er gaan nog meer voedingsstoffen verloren…
eenmaal opgewarmde potjes mag je ook geen tweede keer meer opwarmen.
@lonneke1980 wrote:
Dat vind ik wat anders.
Maar dan hoop ik maar dat ze gewoon dat ze in het begin niet maar één of twee hapjes eet. Of dat ze heel heftig op bepaalde dingen reageert ed…want daarom wilde ik met weinig beginnen.
Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat het niet zou kunnen.
Dus ik heb gister olvarit gemaild met deze vraag en vanmorgen werd ik daarover terug gebeld.
Ze raden het af om de potjes in te vriezen. Ze gaf daarbij aan, dat ze het risico niet willen lopen dat je kindje er ziek van wordt ivm met bacteriën, het is tenslotte al eens gekookt.
Zelf denk ik dat het eigenlijk geen kwaad kan hoor.
Volgens mij is het hetzelfde als je je eigen prakkie invriest.
Ik heb zelf wel eens de helft van een potje fruit ingevroren.
Ging goed, het zag er na het ontdooien niet raar uit en het rook of smaakte ook niet vreemd. Fedde is er iig niet ziek van geworden.
myrella, dank je dat je het antwoord hier wilde delen! En je eigen ervaring natuurlijk ook.
(En ‘het is tenslotte al eens gekookt’ geldt natuurlijk inderdaad ook voor het eten dat je zelf maakt en invriest. ;))
@lonneke1980 wrote:
potjes zou ik niet invriezen, er gaan nog meer voedingsstoffen verloren…
Ow dat doe ik gewoon hoor Hij eet namelijk niet zo snel en als het te koud is moet hij het weer niet :roll: heerlijk kind :inlove:
Ik verwarm het soms uiteindelijk 3 keer voor het eens op is.
@dragon wrote:
@lonneke1980 wrote:potjes zou ik niet invriezen, er gaan nog meer voedingsstoffen verloren…
Ow dat doe ik gewoon hoor Hij eet namelijk niet zo snel en als het te koud is moet hij het weer niet :roll: heerlijk kind :inlove:
Ik verwarm het soms uiteindelijk 3 keer voor het eens op is.
kun je dan niet beter steeds 1/3 opwarmen?
De potjes fruit kun je natuurlijk zelf lekker leegeten.
De groente is niet zo lekker, geloof ik.
De potjes fruit vind ik anders ook niet te eten… :oops:
Maar ik geef haar gewoon steeds halve potjes, dan is het met een dag gewoon op. Omdat ik tot nog toe de potjes van 4+ maanden heb, gaat dat goed…en met de potjes voor 6+ maanden wacht ik nog even tot ze een 4+ potje bijna helemaal leeg eet, dan kan ze mooi een half 6+ potje eten.
Gewoon zelf gaan maken.
Ik zou potjes echt niet gaan invriezen.
Zelfgemaakte wel.
Ik zou niet gaan bezuinigen met het risico dat mijn kind er ziek van word.
@Nienke123 wrote:
De potjes fruit vind ik anders ook niet te eten… :oops
Goh nee? Ik heb het nog nooit geproefd, omdat ik pas volgende week begin met bijvoeding. Ik ging ervan uit dat het heel lekker was. :roll:
@esmie wrote:
Gewoon zelf gaan maken.
Wilde ik ook, maar dat was geen succes: tut stikt er in. Ik ga haar er natuurlijk wel aan laten wennen, maar eerst maar eens leren van een lepeltje te eten en doorslikken, dan is de stap daarna ‘steeds iets grovere structuur’ (bv. potje en vers mengen en dan het vers opvoeren tot het alleen maar vers is).
En natuurlijk wil ik niet dat mijn kind ziek wordt, daarom vroeg ik hier ook of het kon.
Als het te dik is gewoon wat water er door doen.
Je pureert het wel gewoon toch?
Sergio vond dat dikke ook nooit zo’n sucses dus tijdens het pureren deed ik er wat water bij.of wat opvolgmelk maar dan kun je het weer niet invriezen.
Het gaat volgens mij niet om de dikte, maar om de structuur. Gepureerde groente is qua structuur heel anders dan zo’n potje olvarit, dat is gewoon één blubberige brij.
Ik heb altijd de staafmixer er een tijd opstaan en dan wordt het hier ook echt brij… misschien blijven mixeren tot de rook eraf komt ? Alleen sperzieboontjes willen die draadjes niet helemaal af en toe, maar verder nooit klontjes ofzo?