Levy komt vandaag om de 2 uur voor een voeding. Op zich niets mis mee, behalve dat hij bij de voeding van 12 uur ineens raar begon te doen.
Aanhappen, 5 min drinken, los laten, toch weer gaan zoeken naar de tepel, aanhappen 2 min drinken, los laten enz enz enz. Heb hem al in verschillende houdingen aangelegd, maar ook dan doet hij zo raar.
Vanaf 12 uur geeft hij ook de voedingen terug. Normaal zou je denken, golf voeding niet zo erg. Ware het niet dat hetgeen hij teruggeeft erg dik is (lijkt wel zure melk zo dik en klonterig) en best veel en vaak teruggeeft.
Levy oogt verder niet ziek en voelt ook niet warm aan. Hij heeft nu alles weer teruggegeven en ligt nu wakker in zijn box met de hik een beetje rond te kijken. Het lijkt erop dat hij helemaal niet maalt dat hij de voedingen heeft teruggegeven en dat hij geen honger lijkt te hebben nu.
Heb ook al in zijn mondje gekeken of het misschien spruw zou zijn, maar er is niets te zien van witte vlekjes op zijn tongetje of wangetjes.
Hij heeft wel veel krampen en gilt soms echt als een speenvarken die afgeslacht wordt
Wat is nu het beste wat ik kan doen? Vaker aanleggen omdat hij de voedingen teruggeeft en zo toch aan zijn vocht komt? Of toch pas om de 2 a 3 uur aanleggen in de hoop dat hij niet overvoedt is door mij :shifty:
Suus doet dit ook al een aantal dagen.
Minstens 1x per dag (met uitzondering van vandaag, gaat nu ineens wel goed) komt het er met 5 golven weer uit (dikke melk :?) en ook steeds maar even aanhappen, loslaten, onrustig doen enz… (vooral 's nachts :wall: )
Op het CB zeiden ze me dat ik me er niet te druk om moest maken.
Het lijkt vaker meer dan het in werkelijk is.
Kan zijn dat ze nog niet gewend is aan de voeding… (en Levy en Suus zijn redelijk van dezelfde leeftijd zie ik)
Ik moest wel de kramp, wat ze nog niet heeft, in de gaten houden…
Dus misschien zou je je CB kunnen vragen om advies?
Wat je er duidelijker van wordt… euh weet ik niet, ik werd er zelf ook niet veel wijzer van) :shifty:
Ik ben zelf ook benieuwd of je dan wel of niet vaker moet aanleggen ivm kramp.
Dus ik lees even mee. 8)
Mijn ervaring hier heeft me geleerd dat gerommel aan de borst bij Jart ontstaat,omdat hem een boertje dwars zit. Dan laat hij ook elke paar minuten los. Door boertjes die dwars zitten heb je nog meer kans op spugen.
Die dikke melk (met klontjes eventueel en zuur) is melk die al in de maag is geweest. Als ze deze opspugen, willen ze het nog wel eens op een huilen zetten omdat er wat maagzuur bij kan zitten. Dit brandt in de keel. En slokje drinken aan de borst of een speentje wilde hier wel helpen. Maar geen hele voeding. Want ze zitten meestal al behoorlijk vol.
Oh ja, ik zal ook even zeggen hoe ik hier het spugen probeer voor te komen.
Is een hele klus op zich namelijk :shifty:
Zodra Suus mijn borst los laat gaat ze omhoog en ‘moet’ ze boeren…
Daarna mag ze de borst leegdrinken.
Dan gaat ze 15 minuten omhoog en moet de melk zakken.
Dan mag ze de andere borst en herhalen punt 1 en 2 zich.
Zo spuugt ze het minste…
Ik heb vandaag een uur voor haar voeding mijn volle borst leeg gekolft.
Hierdoor dronk ze een stuk minder gulzig en heeft ze niet gespuugd! :dance:
Tuurlijk :wall: Niet eens aangedacht dat ie ook wel eens zo kon doen om een boertje :wall: Volgens mij is alles een beetje weggezakt van Lana :oops: :wall:
Mirretje, er zitten een aantal goede dingen in je stukje waar ik zeker gebruik van ga maken :thumbup: