voeding schema vanaf 4 manden wel of niet goed

mijn dochter is nu 4 manden en ik doe het zo.

7.00 kv 210cc fles helemaal op

12.00 kv 210cc fles helemaal op

15.00 groete potje gaat er helemaal in

17.00 kv 210cc fles helemaal op

22.00 kv 210cc fles helemaal op

het is me eerste kindje en ben hier sinds maandag nee begonnen.

is het wat,of is het te weinig of te veel.

ben zo bang dat ze wat te kort komt.

ik moest van de cb minder geven dus heb er een fles tussen uitgehaald nu 5 uur er tussen ipv 4. ze zat op 6 flessen bijna allemaal 210 cc.

dit gaat tot nu toe goed.

erg hoor die onzekerheid. :frowning:

liefs marije

:vlinder:

prima hoor!! Wellicht zou je door de laatste nog nutrix kunnen doen :slight_smile:

hallo

wat is dat,het moet niet te zwaar zijn ze heeft nu een beetje last van harde ontlasting.

liefs marije

nutrix is rijstebloem…Kijk anders even op de nutricia kindervoeding site, daar staat ook het ea uitgelegd over nutrix…

succes!

Nutrix moet je niet doen dus, dat ‘remt’ en als ze al last heeft van verstopping is dat een grote no-no :wink:

Maar als je tóch al op deze leeftijd wilt bijvoeden laat dan geen fles vervallen maar doe iets minder in je flessen.

Ik vind 210 per fles met 4 maanden érg veel.

Het heet niet voor niets bijvoeden hé, je laat je kindje wennen aan vast voedsel, je vervangt er nog geen flesvoedingen mee.

Met 4 maanden hadden wij een schema van 5 flessen van 180 +6 scheppen. Voor delaatste fles hadden wij een groentehap , een paar eetlepels…

Nu met 6 maanden zitten we op 4 flessen van 180 ml + 6 scheppen. De laatste fles met 4 eetlepels rijstebloem. En voor de laatste fles steeds meer groente en smiddags een beetje fruithap. Rijstebloem stopt wel dus als ze al last heeft van verstopping :think:

Ik doe soms 10 ml water meer in de fles, dat helpt wel.

Op het cb hadden ze me afgeraden om 210 flessen te geven omdat hij dan heel veel in een keer binnen krijgen, en zo zijn maag vergroot waardoor je een hongergevoel gaat creeeren terwijl hij niet daadwerkelijk honger heeft :?

Weet het ook niet precies maar ik volg op dit moment het advies van de cb arts en dat gaat goed. Uiteindelijk is het de bedoeling dat de fles als een toetje fungeert…

Jammer genoeg is het altijd zoeken en erg op je gevoel af gaan en dat kan behoorlijk onzeker zijn… :frowning:

wil toch de rijstebloem gaan proberen

Dan is het toch goed…

En volgens mij hadden we het over hetzelfde :smiley: 180 +6 =210…ik moet nog steeds wennen…

Ik was zelf begonnen met 4 x 210 + 7 scheppen en dat werd dus afgeraden :oops:

HIer is de flesvoeding ook de hoofdvoeding hoor! En voorlopig zal dat ook zo blijven…