Ik zie dat er recent al een topic over voedingstijden is geweest, maar mijn vraag is hoe jullie het combineren met slaaptijden?
Mijn zoontje is aan het eind vd dag al snel moe (rond uur of 18u) dus ligt vroeg in bed. Hij krijgt vooraf de fles en valt in slaap. Maar ik krijg hem daarna niet meer wakker voor nog een laatste voeding, waardoor hij 's nachts nog steeds komt voor (beetje) voeding (maar vervelender: hij valt daarna ook weer moeilijk in slaap, speen telkens kwijt, waardoor de nachten hier brak blijven. Ik probeer al een tijdje om hem wakker te krijgen rond uur of 21-22u voor een papfles maar dat lukt dus niet. Voor de rest krijgt hij 4x flesvoeding 200cc (en de 5e dan die bijna niet lukt). Hoe laat gaan jullie kindjes slapen? En hoeveel slapen ze overdag? Want als het me zou lukken om mijn zoontje wat langer op te laten kan ik de voeding van 18u misschien wat later geven? (en de 5e fles weglaten)
Je zegt zelf dat hij nu 's nachts wakker wordt, dus dan zou ik toch proberen om hem aan het eind van de avond nog even wakker te maken voor de fles, zodat hij de nachten misschien gaat doorslapen.
Hier ook een zoon die rond de leeftijd van jouw kanjer al vroeg in slaap viel, niet wakker werd voor de laatste voeding en om 4 uur klaarwakker in bed lag :wall:
Hij gaat nu nog steeds rond 19.00 uur naar bed, maar slaapt gelukkig wel langer door. Bij ons is het beter gegaan toen hij van de wieg naar het ledikantje ging met 4,5 maanden.
Ik heb hem altijd zelf zijn ritme laten bepalen. En helaas liep/loopt dat niet altijd synchroon met dat van mij. :doh:
Hier
1e fles tussen 6.00uur en 6.45
2e fles 10.15
3e fles 14.15
4e fles 18.15
5e fles 22.00
Hij gaat na de eerste fles na het boertje meteen terug naar bed en slaapt dan meestal tot 8.00uur. 10.15 het flesje en daarna terug naar bed.
Rond 13.00 wakker en dan na het flesje van 14.15 naar bed.
16.30 wakker en dan tussen 18.30 en 19.00ur naar bed.
Om 22.00uur moeten hem hem wakker maar maar hij drinkt alles nog op :mrgreen:
Gr CLaudia
Zie trouwens net dat ze even oud zijn :mrgreen:
Gr. CLaudia
Bij 4 maanden (tot ongeveer 2 weken terug) was het hier:
7:00 - 11:00 - 15:00 - 19:00 - 23:00
Voor de laatste fles maakten we haar wakker, verschoonde we haa nog even en dan weer rustig terug haar bedje in.
Slapen was dan:
9:30 - 10:30
13:00 - 14:30
16:00 - 17:00
20:00 - 07:00 (met een onderbreking voor de laatste fles van 23:00)
Nu krijgt ze bijvoeding en dat gaat erg goed.
We hebben haar flessen terug gebracht naar 150/5 ipv 180/6 en de laatste fles is komen te vervallen. Blijkbaar krijgt ze overdag genoeg om 'snachts door te kunnen slapen. We hebben het gewoon geprobeerd en ging in 1 keer goed (hadden we niet echt verwacht maar blijkbaar was ze er aan toe)
Misschien toch proberen iets te rekken door BV een badje te doen voor het slapen gaan? En dan de fles van 18:00/ 19:00 een papfles maken?
Dan heeft hij voldoende bodem om de nacht door te halen misschien?
Op die manier overstappen op 4 flessen?
hier is het
7.00 eerste fles ( 180cc + 6 sch. friso extra+ 2 sch. bambix)
rond 9 half 10 slapen tot 11u
12/12.30 twee fles ( 180cc + 6 sch. friso extra+ 2 sch. bambix)
half 2 weer slapen tot een uurtje of 3
16.00 fruit
16.45 /17.00 weer klein tukje
18.00 derde fles ( 180cc + 6 sch. friso extra+ 2 sch. bambix)
19.00/19.30 naar bed
tussen 23.00 en 24.00 4e en laatste fles ( 180cc + 6 sch. friso extra+ 3 sch. bambix)
ik zou toch volhouden om hem om 22.00 wakker te maken.
Hier was dat de eerste paar dagen ongeveer een week ook moeilijk, maar nu begint hij rond die tijd zelf te miemelen.
Hij word niet vanzelf wakker maar slaapt ook niet echt vast rond die tijd waardoor we hem nu wel wakker krijgen.
Anders begon hij rond 17.30 18.00 al een de nacht en dat was natuurlijk veel te vroeg.
En hij dus ook al heerlijk 3 weken doorslaapt.
Wel herkenbaar idd, ik kom 's middags vaak niet zo uit met die flessen.
Het is nu ongeveer:
09.30 wakker en 1e fles
10.30 naar bed
12.30 wakker en 2e fles
15.30 moe en naar bed
(maar dan kom ik dus ‘klem’ als hij lang slaapt, omdat ik om 16.00 de 3e fles wil geven, maar dat lukt dus vaak niet)
16.30 meestal de 3e fles
19.30 4e fles en naar bed
22.30 wakker maken voor 5e fles
Maar die middag wil nog niet zo, en ik heb weinig zin om het ritme te vervroegen zo lang ik nog niet werk, want dat uitslapen is wel heerlijk :oops:
We zijn afgelopen week inderdaad maar weer begonnen om hm wel wakker te maken voor de fles van 22u, wat wisselend gaat. Gisteren kreeg ik er opeens wel 180cc in :shock: . Ik was helemaal blij, maar jammer genoeg nam dat niet weg dat ie om 3.00u weer kwam. Ik heb het met speen proberen te rekken maar om 5.00u gaf ik het op en heb hem maar weer 60cc gegeven.
Colle, ik begrijp dat jij je kindje bij elke fles nurtix geeft. Ik dacht dat dit erg vulde, waardoor ze misschien minder drinken? Ik heb het wel geprobeerd toe te voegen aan de fles van 22u en later die van 18u, maar het veranderd gewoon niks aan hoe laat hij weer wakker wordt :think:
Het CB reageerde afgelopen week helemaal geschokt dat mijn zoontje nog een nachtvoeding had! Ik moest deze echt stoppen en volgens hen na 3 nachten huilen zou het over zijn. Ik heb het geprobeerd maar dit werkt niet en verder ga ik hem niet van 2u af laten huilen (want het is echt een volhouder :mrgreen: ). Zijn er meer kindjes die nog een flesje krijgen 's nachts of vinden jullie echt dat ik het stoppen door moet zetten.
Nog een vraagje: ik lees overal dat je maximaal 1 liter melk mag geven. Nou drinkt mijn zoontje regelmatig wat meer de laatste weken: 1200cc ofzo. Het is ongeveer 75% flesvoeding en 25% borstvoeding gemixt (iv afbouw borstvoeding). Mag dit wel?
Maria, mijn zoontje is drie maanden. Hij slaapt overdag niet veel, daarintegen de avond en nacht wel erg goed. Ik maak hem niet meer wakker om 23.00 uur en dus krijgt hij hier voeding om 7.00 / 10.30 / 14.30 / 18.00 en nog 100 CC om 20.00 uur als hij dat redt qua moeiheid. En daarna slaapt hij tot 7.00 uur. Als jou zoontje goed plast, poept en groeit zou ik de laatste voeding wat rekken of een klein beetje extra geven om een uur of 19.00 uur als hij dat redt. Ik weet het het is tegen de regels van het CB, maar kindjes melden zich wel als ze echt honger hebben.