voeding advies!

Hi allemaal!

ik heb advies nodig over een niet echt origineel onderwerp, namelijk wat te doen met mijn eetpatroon. Mijn zoontje is anderhalf en ik ben nog steeds 10 kilo zwaarder dan dat ik was en heb ook niet echt de indruk dat daar de laatste tijd nog wat verbetering in aan het komen is (BMI nu 26). Ik heb de website caloriencalculator gevonden van het voedingscentrum en daar kun je per dag invullen wat je eet en dan geeft het de calorien en hoeveelheid vet. Zo ben ik er achter gekomen dat ik helemaal niet zo veel eet, ik zit meestal tussen de 1500 en 1700 calorien per dag. 1 dag in de week mag ik snoepen van mezelf en dan eet ik meestal chips of nootjes (vaak wel direct een halve of hele zak). Verder snoep ik niet zoveel (ben niet zo van het zoet gelukkig)

Maar ja, ik wil eigenlijk nog wel wat afvallen maar niet op zo’n crash dieet als Sonja of iets dergelijks (volgens mij is dat niet zo goed voor je lijf). Dus ik zou bij weight watchers kunnen gaan, maar is dat wel zinvol omdat ik toch al niet zoveel calorieen eet en kan ik het beter nog een jaartje aanzien??

Dillema dus!

OVerigens sport ik ook, ik rijdt zo’n drie in de week paard en mest veel stallen, niet echt vergelijkbaar met de fitness school maar toch ook niet slecht???

Ik wil hier heel graag advies over!

Alvast bedankt, groeten Troi

Misschien kun je eens gaan praten met een dietiste zij kan je helpen om een goed en gezond voedingspatroon op te zetten

Ik heb wel gesonjabakkerd na mijn eerste zwangerschap, maar ik had het denk ik even nodig om terug te gaan naar wat kleinere hoeveelheden per maaltijd. :wink: Ik deed het wel creatief, de avondmaaltijden hebben we wel altijd gegeten wat we graag wilden, alleen soms met kleine aanpassingen (geen lasagne bijv, en magerder vlees).

Wat je kunt doen zijn de kleinere dingen: producten die in light-variant te krijgen zijn nemen, meer mager vlees eten (dus rundergehakt ipv half-om-half), fruit ipv zoet of hartig tussendoor, dat soort dingen. Verder geen bladerdeeg eten, want dat is ontzettend vet.

Qua lichaamsbeweging doe/deed ik niet zoveel meer als jij, alleen rijd ik normaal gesproken zo’n 5 keer per week, maar ik weet niet of die 2x extra nou zoveel uitmaken.

Zou het niet zo kunnen zijn dat je je stofwisseling weer even een zetje moet geven om weer wat actiever te worden?

Is die 1500/1700 calorieen die je binnen krijgt over de gehele dag genomen?

Als dat zo is,dan krijg je te weinig binnen,dan moet je meer gaan eten om aftevallen.

Klinkt heel raar maar het is echt zo,je lichaam denkt dat het crisis is en slaat alles op omdat het te weinig energie krijgt.

Denk dat een dietiste je goed kan helpen om een goed voedingspatroon op te stellen.

@irry-me wrote:

Als dat zo is,dan krijg je te weinig binnen,dan moet je meer gaan eten om aftevallen.

Klinkt heel raar maar het is echt zo,je lichaam denkt dat het crisis is en slaat alles op omdat het te weinig energie krijgt.

Denk dat een dietiste je goed kan helpen om een goed voedingspatroon op te stellen.

Jeetje, werkt dat zo?? Goh, dat is idd over de hele dag, gewoon 2 boterhammen voor ontbijt, 4 voor de lunch (allen met beleg natuurlijk) en behoorlijk avondeten. Dus het is niet zo dat ik honger lijd. Verder drink ik heel veel thee zonder suiker (ook omdat ik dat lekker vind…).

Hmm dat verbaast me echt!

Op zich klinkt het niet zo gek, ik ben ook nogal groot (1.87) dus dan zal het nog wel wat sterker tellen.

Ik vind juist dat als je wilt afvallen minder kcal binnen moet krijgen !

Maar weet je waar het ook zit, je moet elke dag afwisselen qua eten. Dus niet standaard : smorgens 2 boterhammen, smiddags 4 etc. Nee, juist iets anders doen, bijv :

Smorgens yoghurt met muesli, of crackers

Daarna tussendoortje

smiddags bijv. 2 boterhammen

daarna tussendoortje

en savonds gewoon warm eten

Zoiets, doe ik … beetje al la sonja bakker, maar dan niet haar menu’s want ik vind dat gewoon erg prijzig. En ik ben er al 23 kg van kwijt. Ben 4 kg aangekomen in de maand december door al die lekker eten maar weer begonnen en weet dat het in de afwisseling zit !

succes !

@irry-me wrote:

Um…Dat is niet altijd zo. Het minimale is 1200. En tenzij de TS over de 100 kilo weegt, is 1500/1700 helemaal niet te weinig.

Het ligt aan hoe lang ze is, hoe actief, hoe oud, en hoe zwaar. Ik eet 1800 cals per dag en val ongeveer 1 kilo per week af. En iedere keer als ik afval, is mijn BMR lager, en du sook het aantal calorien wat ik maximaal kan eten om af te vallen.

Troi, ik weet niet hoe goed je Engels is, maar er is een website waar ik mijn verbruik en ‘allowance’ bereken en bij houd. Het is de Calorie Count site van About puntje com. Negeer de crash-diet advertenties. About puntje com i sbezig om ze van de site te halen. Gooi al je details in de calculator en de site werkt uit hoeveel je kan eten om af te vallen.

Dankzij Nef haar hulp een tijdje geleden weet ik nu ook hoeveel kcal ik mag eten op een dag om langzaam maar blijvend af te vallen.

Gezonde tussendoortjes zijn goed voor je, je moet je verbrandingskacheltje “aan” houden. Anders denkt je lichaam idd dat het niets krijgt en dan ga je alles vast houden.

Hier top ervaring met sonja! 8kilo eraf, waarvan nu anderhalf jaar later pas anderhalf er weer bij. Ik let nu ook totaal niet op wat ik eet, dus geen jojo effect maar eigen schuld :wink:

Ik eet 's ochtends 2 meergranenbroodjes met mager beleg rond half 9, rond half 11 1 broodje mager beleg, rond 1 uur 2 a 3 broodjes mager beleg, rond half 3/3 uur tussendoortje(fruit of pakje sultana) rond 4 uur ook weer en rond half 6 diner. Om half 8 het toetje(fruit of yoghurt)sinds afgelopen maandag al 1,5 kilo kwijt en totaal geen honger gevoel. Omdat het 6 a 7 x een kleine hap is, blijft je maag bezig en val je af.

Dieetiste is de enige persoon die je hierbij kan helpen. ze zullen samen bekijken wat en hoe je eet. en hierbij je helpen om af te vallen

vaak kunnen dingen zoals stress etc ervoor zorgen dat je niet afvalt. ook al eet je super weinig Kkcl

zelf heb ik veel baat gehad aan valtaf puntje nl. is een gratis site met enorm veel info over afvallen :wink:

Suc6!