voeding 3 maanden

Hallo allemaal ik heb een vraagje.Mijn meissie van 3 maanden krijgt nou 5 flessen van 200 ml.Nou is het zo dat ik daar geen ritme op krijg,omdat ze s’ochtend tegen half 8 haar eerste fles krijgt en de laatste tegen 9 uur of half 10.Ze weegt tegen de 6 kilo maar 4 flessen lijkt me ook weer te weinig.Maar hier wordt ik wel eens moe van omdat ze dan soms om de 3 uur moet of om de 3 half uur.Dan heeft ze naturlijk geen honger en eet ze maar 60 ml.Hoe doen jullie dat??



Groetjes Sabrina

Ze “moet” niks. Als ze geen honger heeft, heeft ze geen honger. Hier is het lang (een week of 6) zo gegaan:



6.30 uur eerste fles

10.30 uur tweede fles

14.30 uur derde fles

18.30 uur vierde fles

22.00 uur laatste fles



Hij werd steeds uit zichzelf wakker en wilde eten. Nu gaat het sinds een kleine week zo:

7.30 uur eerste fles

11.00 uur tweede fles

16.00 uur derde fles

21.00 uur vierde fles



En dat gaat goed.



Ik heb ook wel eens gedacht: vandaag halen we geen 5 flessen, omdat de vierde pas om 2000 uur was, maar dan kwam hij later toch en haalde het zeg maar gewoon in. Waarom probeer je niet eens af te wachten tot ze zelf aangeeft dat ze honger heeft? Ik heb ook niet iedere 3 tot 3,5 uur honger. Ze eten toch wel wat ze nodig hebben. En als ze al boven de 6 kilo is dan mag het volgens mij wel, maar qua leeftijd weet ik het niet zeker. Je zou dan gewoon af kunnen wachten tot ze komt voor de eerste 3 flessen ofzo, dan eventueel een klein vierde flesje en om 21.30 uur de laatste. Anders voor de zekerheid cb bellen.



Succes :thumbup:

Hallo ja ik heb de CB gebelt en die zeiden tegen mij dat ze nog 5 flessen nodig had en pas als ze tegen de 4 a 5 maanden is dat ik dan een fles minder mag geven.

Als ik mijn mening mag geven…



Dan vind ik het een behoorlijke hoeveelheid, in een korte tijd.



4 voedingen is nu echt nog te weinig.

Je zit ook al aan het maximum qua voeding want 5 x 200 is al een liter.

En je begint om half 8 en de laatste is al rond een uur of 9.



Wij geven Lucas de fles om de 4 uur:

7-11-15-19-23 (maar die laatste hebben we op advies van het CB vervroegd naar 22.00)



Hij krijgt nu 4 x 200 en 1 keer 165.



We willen die van 22.00 uur nu steeds met een half uurtje gaan vervroegen tot hij rond een uur of 19.00/20.00 gaat uitkomen, en de voeding van 19.00 laten vervallen. Die willen we steeds kleiner gaan maken qua volume.

We willen rond 6 maanden dan op 4 x 200 zitten, met de laatste fles om 19.00/20.00, en dan gaan starten met bijvoeden.



Als ik jou was, zou ik de tijd tussen de voedingen iets groter maken. Dus iets eerder beginnen 's ochtends en 's avonds rond een uur of 22.00 de laatste.

Slaapt ze al goed door 's nachts?



En dat ritme moet je er zelf inkrijgen natuurlijk, hoe doe je dat nu?

Ja de CB zegt ook dat 4 flessen te weinig is voor haar.Maar 5 flessen van 200 ml is goed zeiden ze.Ze drinkt niet elke keer die 200 ml op hoor.Ze slaapt s’nachts goed door.Ik heb haar 1 keer 4 flessen op een dag gegeven en daar deed ze het goed op.Maar heb voor de zekerheid toch even gebelt.De laatste fles krijgt ze tussen 9 en 10 uur.Wij doen dat zo vroeg omdat ze s’avonds niet echt slaapt dus tegen een uur of 9 half 10 wordt ze gewoon zo moe dat ze dan naar bed moet.De ritme is even ver te zoeken.Nou is mijn andere dochter vrij van school maar anders zit ik ook weer met de tijden dat ik haar weer op moet halen.Elke dag zit ik weer te rekenen.

Quincy haar schema is



9 uur 250 fles

11uur 200 fruit

13uur brood en 120 fles

15uur lange vinger

17uur 200 groente en danoontje 50

21uur 150 fles.



maar mijn kind is geen melk kind,ze houdt er niet van.

gewoon eten gaat veel beter.

Een lange vinger met 6 maanden, lees ik dat nou goed?

ja dat lees je idd goed.

een lange vinger met 6 maanden

Oke.



Dan houd ik nu maar wijs mijn mond. :angel:

Hallo,



Lars is nu 4,5 maand. Hij krijgt (nu nog) 5x per dag een fles van 200 cc. Deze gaan normaal gesproken ook helemaal leeg. Hij heeft het volgende schema:



07.30 de eerste

11.30

15.30

19.30

22.30 (laatste).



De eerste 4 voedingen om de 4 uur en de laatste zit ongeveer 3 uur tussen. Meestal moet ik hem dan wakker maken.