voeden op verzoek

Ik heb een vraagje:



Ik voed op verzoek, maar als hij na 1,5 uur alweer komt mag dat? Of moet er minimaal 2 uur tussen zitten? En als ik hem dan wel aanleg, kan ik dan het beste dezelfde borst aanbieden? Ik voed 1 borst per keer, de 2e neemt hij niet (zodra ik afkoppel, stopt hij).

Oh ik voed volledig op verzoek, dus als madam na anderhalf uur weer wilt drinken dan mag ze dat van mij. Ik geef dan meestal wel dezelfde borst als waar ik de vorige ronde ben beëindigd.

Als er 2 uur tussen ‘moet’ zitten is het toch geen ‘op verzoek’ meer ? :slight_smile:

Op verzoek is op verzoek, kan bij clusteren ook een hele avond elke 5 minuten zijn ofzo. :slight_smile: Maar ook ‘gewoon’ kan je kindje gerust na 20 minuten bijv. weer een slokje willen. BV is meer dan alleen voeding namelijk :wink:

Thnx voor de reacties!



Rb ik leg hem ook aan dezelfde borst als hij binnen 2 uur weer komt. Na de 2 uur bied ik de andere borst aan.



Ik leg hem ook aan wanneer hij wil drinken, maar ben bang dat het wel eens wat teveel voor hem is. Hij spuugt dan redelijk veel. En dan lees ik weer dat er dan beter minimaal 2 uur tussen moet zitten, vandaar mijn vraag.

Klopt dat het niet alleen BV is. J.illus wil graag aan de borst als hij troost nodig heeft (bij krampjes).

Als hij erg vaak/kort achter elkaar komt, zou je blokvoeden kunnen overwegen. Net zo vaak voeden als hij wil dus, maar gedurende 3 a 4 uur wel 1 en dezelfde borst aanbieden. Na 3 a 4 uur is de andere borst aan de beurt.

Dit doe ik (onbewust) dus al. Na een uur of 3 bied ik pas de ander borst aan.



Thnx voor je reacties!

:-*