Voeden op verzoek ????

Ik heb een vraagje voor jullie deskundigen :wink:



Ik ben bevallen op 28 augustus van een dochter Fieke.

Een geweldige mooie en vooral erg rustige meid :inlove:



Ik ben blij dat ik weer bv kan geven en dat t tot nu toe super verloopt, want ze doet t goed.

Nu zit ik met een dilemma :? Ik wil graag op verzoek voeden, maar Fieke is soms een hele erg

luie baby en moet ik dus van t cb overdag om de 4 uur wakker maken als ze zelf niet komt

vind ik dat geen probleem, maar als ze om bijv 19.30h komt zouden jullie haar dan wakker

maken voor bijv nog een laatste voeding om 23.00h of zouden jullie haar door laten slapen

tot ze zelf komt.



Ik ben erg bang dat ze haar dag en nachtritme om gaat gooien, want snachts slaapt ze

nu van ongeveer 23.00 tot 04.30h en dan tot ongeveer 0800 en is toch wel erg lekker.



Wat zouden jullie doen ?

Alleen maar voeden op verzoek of wakker maken voor eten ?



Liefs Viola

Overdag zou ik zo’n kleine uk zeker wakker maken. Ze hebben het nog hard genoeg nodig, en je houdt het verschil tussen dag en nacht duidelijk. Deed en doe ik bij Mirthe ook.

Die voeding van 23 uur vind ik zelf ook een lastige. Wij maakten haar altijd wakker, en vanaf een maand kreeg ze dan een flesje van papa (afgekolfd), maar ze dronk dan eigenlijk heel slecht. Je kunt altijd een keer proberen hoe laat ze komt als je haar niet wakker maakt, dan weet je dat. Is dat een heel vervelende tijd (bijv. om half 1 als je net twee uurtjes slaapt),dan kun je altijd weer om 23 uur wakker gaan maken…



(wij hebben het toevallig gisteren geprobeerd, omdat ze pas om 9 uur d’r ‘vroege’ avondvoeding had (ze laat er overdag nu zelf steeds 4 uur tussen zitten), en ze kwam om 3 uur terwijl ze normaal om 5 uur komt. Blijkbaar laat ze er standaard 6 uur tussen zitten 's nachts).

ik zou haar lekker om 23:00 wakker maken en ff voeden :-*

Ik zou haar niet wakker maken. Als ze goed groeit, alert is en genoeg plasluiers heeft, dan krijgt ze genoeg binnen. Dan hoef je niet bang te zijn dat ze zichzelf uithongert.



Ik zou persoonlijk liever om 23.00 uur voeden en dan wat langer kunnen slapen 's nachts, maar dat is voor je eigen gemak. En als ze dan slecht drinkt, dan schiet je er sowieso weinig mee op.

Wij hadden ook zo’n slaper (ok, de eerste weken dan :shifty: ), en ik had haar achteraf gezien vaker wakker moeten maken. Ik dacht ook ‘voeden op verzoek, dus niet wakker maken’, maar voor het op gang brengen van de borstvoeding was het beter geweest, denk ik. Maar 's nachts zou ik haar niet wakker maken, dan is je eigen nachtrust ook wel weer fijn. 23.00 uur zou dan de laatste voeding kunnen zijn, lekker samen naar bed en eventueel 's nachts nog voeden op verzoek.



Gefeliciteerd trouwens! :inlove: :inlove:

Ik herken je vraag, want ik zit met precies hetzelfde. Overigens valt de avond voeding hier vaak tussen 20 en 21 uur, dus dat is al weer wat later dan jouw 19.30. Vaak drinkt Nikkie vrij slecht als ik haar nog wakker maak zo tussen 23.00 en 0.00 uur. Ik laat haar dus zelf komen, ze komt dan meestal tussen 2 en 3 uur 's nachts. En dan haalt ze weer door tot 's ochtends. Ze kan dus makkelijk 6 uur tussen de voedingen laten. Overdag maak ik haar wel wakker, op die manier maak ik, net zoals niki1605 (what’s in a name :mrgreen: ) verschil tussen dag en nacht. En komt ze op die manier aan voldoende voedingen.



Dacht ik deze week een keertje om haar toch nog wakker te maken om half twaalf, zodat ze de nacht zou doorslapen. Nou, mevrouw meldde zich na 4,5 uur weer…



Als ze dan toch 's nachts komt…dan maakt 2 uur of 4 uur wat mij betreft ook niets uit. Zelf heb ik dan ook de mogelijkheid om bijtijds naar bed te gaan en dus toch m’n uurtjes slaap te pakken . Ik maak haar dus niet meer wakker, ook omdat ze dan alleen maar een beetje aan de (.) hangt en weinig drinkt.



Je zult dus even moeten uitproberen wat Fieke past, maar hier laat ik Nikkie lekker slapen.

ik maak matteo wel wakker als we gaan slapen… doe ik dat nl niet dan moet ik rond een uur of 1 voeden… als ik em wel wakker maak, dan slaapt hij de verdere nacht door tot 7 uur… dan weer voeden en dan slaapt hij vaak nog weer even!

Ik ben het wel met Chrissy eens maar Fieke is pas 16 dagen oud, dat vind ik nog wel wat jong. Maar dat komt misschien omdat mijn zoon de eerste paar dagen zo slecht dronk dat hij zo suf werd dat hij niet meer wakker te krijgen was. (moest hem toen een paar dagen gekolfde melk met de fles geven, dan dronk hij tenminste wel).



Dus bij mij zat de schrik er goed in de eerste weken en heb ik hem wel wakker gemaakt. Na een week of vier durfde ik het aan hem te laten slapen en hij maakt nu rukken van vijf of zes uur. Soms van 21.00 tot 3.00 en dan tot 8.00 uur. Soms van 23.00 tot 5.00 uur.

Meiden dank jullie wel voor jullie adviezen.

Nu is Fieke een beetje hangerig van de waterpokken :? dus zodra ze daar vanaf is

wil ik t haar een beetje zelf gaan laten regelen en als ze op een mooie tijd komt

's avonds dan maak ik haar nog wakker en anders wil ik haar gewoon een keer laten liggen

en kijken wat ze doet.



Ik vind t eigenlijk best weer een beetje een gevogel, maar geniet er wel van en het

maakt me eigenlijk ook niet uit.



Groetjes Viola

Klinkt goed Viola, volg je gevoel! (toch Sas? :shifty: 8) ) :-*

@Biebels wrote:

Klinkt goed Viola, volg je gevoel! (toch Sas? :shifty: 8) ) :-*


:mrgreen: Yep zo is het! :thumbup:



Maar waterpokken :? wat zei de HA daarvan dan bij zo een kleintje?



Meis geef haar maar lekker de (.) , ze is nog een ukkie ook :inlove:

ben niet jaloers :liar:

Het is hier ook de vraag. We maken haar nu wakker rond 23 uur. Dan drinkt ze gewoon goed en slaapt daarna tot ong. 7 uur. Heerlijk! Ik heb haar een keer gewoon laten slapen, maar dan wordt ze rond 4 uur ´s nachts wakker. Dat is niet zo bevorderlijk voor mijn nachtrust… dus toch maar wakker maken.