Tja, wellicht een maf topic, maar ik wil het toch even van mij afschrijven.
Bij nr. 3 is de borstvoeding helaas minder rooskleurig verlopen dan bij nr 1 en nr. 2, dus inmiddels ben ik me volop aan het =verdiepen in Kv en flesjes.
Ik kan enrom genieten van de momenten alleen met Lucas, en ik ga dan ook graag op pad (heb ik bij de andere twee ook gedaan in mijn verlofperiode). het grootse genot was dan lekker ergens een kopje thee drinken en de baby voeden.
zo ook nu weer naar de stad geweest, lekker ergens gaan zitten voor een kopje thee en een lekker broodje, maar toen kwam het moent dat zoonlief ook wilde drinken, en in dus aan de slag ging met een flesje water en poeder.
ik voelde me enorm opgelaten met mijn flesje, en zag in mijn gedachten iedereen al kijken en denken, dat ik niet eens de moeite nam om mijn kins zelf te voeden…pffff… kon het moeilijk van mijn af zetten, terwijl ik echt denk de juiste keuze te hebben gemaakt in dez situatie waar we voor stonden…
hebben meer moeders die eigenlijk BV hadden willen geven dit. Of ben ik uniek in dze hersenspinsel (en gaat het wel over? )
Aan de ene kant: ik denk dat er veeeeel meer mensen moeite hebben met bv in het openbaar dan met een flesje :think:
Aan de andere kant: jij hebt een mening over wat je denkt dat anderen denken (jaja een doordenker ) maar dat weet je helemaal niet! En dan nog is het hun mening en hoeft dat jou niet aan te gaan.
Jij hebt een keuze gemaakt, daar moet je nog even aan wennen maar je zult zien dat Lucas het ook op fv prima doet :thumbup:
Ik heb zelf de keuze gemaakt om niet in het openbaar te voeden. Ik voel me daar niet prettig bij. Maar dat is puur persoonlijk, ik vind dat iedereen de ruimte moet krijgen om bv te geven in het openbaar.
Ik weet niet of je hier wat aan hebt :shifty: ik wil vooral zeggen negeer lekker de buitenwereld, zij kunnen niet van binnen kijken.
Niet zoveel nadenken meis
mensen denken echt niet waarom geeft ze een fles en geen BV geloof me daar denken ze echt niet over na ze denken eerder aaaa kijk dan wat een klein babytje
en al denken die mensen het wel ze weten toch niet wat er aan vooraf is gegaan je hebt je best gedaan en KV is het beste voor Lucas :hug:
en trouwens ik heb nikki ook alleen KV gegeven en dat was omdat ik niks met BV had wist ik veel ik was 24 en voor het eerst mama later had ik spijt en kijk nu heeft Lizz al 6 weken Bv
maakt toch niks uit je bent er echt niet meteen een slechte moeder door :snooty: :hug:
Ik kon enorm genieten van dat moment en heb geen seconde gedacht aan wat andere mensen van mij zouden denken :mrgreen:
Hier ook BV willen geven en uiteindelijk moeten kiezen om te stoppen na 3 dagen.
Ik herken het wel.
Ik kon helaas geen bv geven ivm medicijnen voor de ziekte van Crohn.
Verschrikkelijk vond ik het (en nog, af en toe) en als ik dan idd in het openbaar een flesje klaarmaakte voelde ik de afkeurende blikken van andere moeders om me heen (tenminste, dat gevoel had ik, geen idee wat anderen er werkelijk van dachten natuurlijk).
Het gevoel werd minder naarmate mijn kindjes ouder werden.
Waarschijnlijk omdat je vaker ziet dat oudere kindjes een fles krijgen, in tegenstelling tot hele jonge kindjes.
Erg jammer dat de bv bij Lucas niet gelukt is en dat je niet lekker kunt genieten van die momenten die je bij je oudste 2 wel hebt gehad.
Sterkte ermee, want ik weet hoe opgelaten je je af en toe kunt voelen.
voor wat het waard is,…ik zat vanmiddag in een restaurantje thee te drinken en mn hump de borst te geven en naast mij zat een mama met een net zo oud kindje dat kindje de fles te geven…
niemand die daar iets van vond of dacht, ik zelf in de laatste plaats, we doen het allemaal op de manier die voor ons de beste is
ik denk dat meer mensen het maar wat vinden dat ik mijn baby met acht maanden nog de borst geef dan dat zij de fles gaf, en zij en ik vonden elkaar baby alleen maar leuk :inlove: we hebben t totaal niet over voeding gehad, ( wel over de veels te leuke babykleertjes die in de winkel er vlakbij hing, en waar we dus allebei al een tas van bij ons hadden haha)
het is maar voeding…het is niet bepalend voor je moederschap… :hug:
Ik denk niet dat je de enige bent die zich zo erover voelt.
Je zegt "terwijl ik echt denk de juiste keuze te hebben gemaakt in deze situatie waar we voor stonden… "
Je denken en je gevoelens zijn 2 verschillende dingen. Rationeel kun je zeker weten dat je de juiste keuze hebt gemaakt, maar je gevoel wil gewoon graag BV geven, net als bij je oudste 2 kinderen. Je gevoel trekt zich niets aan van welke rationele reden dan ook. En dat is lastig! En ook niet 1, 2, 3 op te lossen.
Ik zou zeggen; gun jezelf de tijd om boos/verdrietig/enz te zijn. Je mag gewoon teleurgesteld zijn dat BV niet lukt nu. Je mag wensen dat het anders was geweest.
Maar ik zou oppassen om je frustratie niet te projecteren op de mensen om je heen, want daar wordt je echt gek van! Mensen denken toch hoogst waarschijnlijk alleen maar aan wat ze gaan eten die avond en dat soort dingen. Meestal zijn mensen erg begaan met zichzelf en niet zozeer met hun omgeving…
bedankt voor jullie reacties… ik denk dat blue fairy idd de spijker op zijn kop slaat.
ik moet mezelf de tijd gunnen om verdrietig te zijn…want daar ligt denk ik bij mij meer het probleem dan in het type voeding…
dat denk ik ook hoor :hug: komt wel goed maar je moet er even over “rouwen” t zijn van die definitieve beslissingen he, je kunt wel VINDEN dat t zo goed is maar daarom hoeft t nog niet fijn te voelen… :hug:
Ik ben toen helaas bleek achter gestopt met bv omdat er werd gedacht erge kma had onze eerste had het ook heel erg en toen heb ik helemaal geen bv gegeven (geen idee waarom niet)
En dat ik dus bij nr 2 bij v&d mn flesje met kv stond op te warmen voor nr schaamde me ik zelfs op een een of andere manier.
Voelde gewoon ongemakkelijk ik weet niet waarom terwijl ik ook ine thet tyope ben die makkelijk in he topenbaar zou gaan voeden.
NU hebben we weer een kans en wil het toch wel zeker een paar maandne volhouden ivm allergiieen bij mijzelf en andere 2 kids.
:hug: meid je doet het met een reden :hug: