hoi hoi,
mijn middelste zoon is nier patiënt en helaas niet zinnelijk en ook de jongste heeft wel eens ongelukjes.
Nu heb ik verschillende hoezen gehad en na een paar keer wassen zijn ze niet meer goed vochtwerend.
hebben jullie nog tips, want zo gaan de matrassen naar de knoppen.
Kan me niet voorstellen dat ik de enigste ben die hier tegenaan loopt haha :lol:
Ik heb waterdichte moltons van de hema, werkt perfect
de jongste had een ongelukje vanochtend dus ik trek de hoes eraf matras weer nat :evil:
dit was een ikea hoes, met zo’n badstof bovenlaag zeg maar.
Ik heb ook. Hema moltons, net eentje weggedaanna toch een nat plekje erdoor maar hij ging een jaar of vier mee en werd minimaal wekelijks gewassen.
ze mogen in elk geval niet in de droger…
Hier tot nog toe geen problemen mee gehad qua doorlekken en de oudste van de 4 hoezen die ik heb is inmiddels toch 7 jaar oud (gekocht toen ik zwanger was van de 2e ipv het kraakzeiltje uit het kraampakket met in mijn achterhoofd zindelijk wordende kinderen).
Is in die 7 jaar dus niet altijd even intensief gebruikt… vanaf dat de oudste 4 is ongeveer en dan idd zeker wekelijks wassen… toch ook al dik 4,5 jaar.
Ik heb ook van die moltons maar dan van de leenbakker. Werken super. Gaan zelfs in de droger en matras blijft droog.
de enige ervaring die ik er mee heb is dat mijn kind met die dingen klets nat is :? Van de zweet wel te verstaan.
Ik heb altijd een klein waterdicht molton dingetje die ik in de plas zone leg. Eerst een schone hoeslaken, dan de onderlegger, dan de gewone molton en dan nog een hoeslaken. In de meeste gevallen is de onderste hoes niet nat en gaat het midden in de nacht bed opmaken redelijk snel.
Ik heb ook een jongetje met nierproblemen en nog regelmatig ongelukjes in de nacht.
Aerosleep?
@~Marion~ wrote:
Aerosleep?
wilde ik ook zeggen…
dit is echt 100% lekvrij.
mag op 60 graden wassen en mag in de droger (al hoewel ik dit niet aanraad) maar is zo droog.
is wel een hele investering, maar naar mijn mening wel een nuttige…
Ik heb ook de hema hoeslaken voor mn zwangerschap en gebruikt voor mijn dochter die zinderlijk werd, maar zou voor een nierpatient (neem aan dat die langer dan gemiddeld ongelukjes zou kunnen hebben) ook voor een aerosleep gaan. Lekker luchtig en lekken zeker niet door.
@Amy82 wrote:
Ik heb waterdichte moltons van de hema, werkt perfect
Ik ook… maar na meerdere keren wassen zijn ze totaal niet meer waterdicht helaas
@tantetoe wrote:
@Amy82 wrote:Ik heb waterdichte moltons van de hema, werkt perfect
Ik ook… maar na meerdere keren wassen zijn ze totaal niet meer waterdicht helaas
Wij hebben ze al 5 jaar, worden intensief gebruikt, en nog immer waterdicht.
@HanB wrote:
@tantetoe wrote:@Amy82 wrote:Ik heb waterdichte moltons van de hema, werkt perfect
Hier idd ook… doen het nog prima.
We hebben er 2 van de HEMA en 2 van de Action.
Die van de Action zijn iets nieuwer nog, maar ook al zeker een jaar of 3 trouwe dienst.
Beetje jammer dat er alleen net geen een op het bed van nummer 3 lag :wall: .
@mamaMarije wrote:
@HanB wrote:@tantetoe wrote:@Amy82 wrote:Ik heb waterdichte moltons van de hema, werkt perfect
Hier idd ook… doen het nog prima.
We hebben er 2 van de HEMA en 2 van de Action.
Die van de Action zijn iets nieuwer nog, maar ook al zeker een jaar of 3 trouwe dienst.
Beetje jammer dat er alleen net geen een op het bed van nummer 3 lag :wall: .
Vrees dan dat we een foute serie hebben. Wij hebben de waterdichte moltons. En deze zijn na meerdere keren wassen en drogen echt niet meer waterdicht helaas.
Heb nu onder de molton een rubberen zeiltje onder een handdoek liggen (tegen het zweten).
Maar sindsdien al maanden geen ongelukje meer gehad :mrgreen:
Nummer twee begint nu droge luiers te vertonen… dus binnenkort zullen we wel weer eens aan de ongelukjes periode beginnen
wij hebben ook de moltons van leen bakker, gekocht voor de zwangerschap. Vreselijk gezweten op die dingen…
Of ze helemaal waterdicht zijn, weet ik niet. Onze oudste draagt 's nachts nog steeds een luier, durft niet zonder…
Maar ga deze wel gebruiken als die luier afgaat.