vocht

Vandaag is het al 3 dagen dat Bram aan de diaree is. Wat sneu…al lijkt hij er niet heel veel last van te hebben. Als hij weer schoon in het volgende pakje is gehesen, zit ie weer vrolijk te lachen. Gelukkig is de koorts, die hij de eerste 2 dagen had, gezakt. Al het eten wat erin gaat, komt er snel weer uit, aan de onderkant, heel soms ook aan de bovenkant. Gelukkig gaat drinken goed. Het blijft erin, en hij heeft ook dorst. (logisch)

Mijn vraag…hoeveel vocht heeft hij nodig op 1 dag. (Hij is 8,2 kg.)

Volgens mij is 500 cc het minimale, maar er is idd een rekensommetje voor net als voor de maximale hoeveelheid. Heb hem hier eerder gezien. Zal even voor je zoeken…

Kan de rekensom zo snel niet vinden en moet zo weg.

Zeker is wel, minimaal de helft van de normale hoeveelheid en het liefst driekwart.

Beterschap voor je mannetje! :hug:

Het enige rekensommetje dat ik ken heeft te maken met hoeveel (kunst)voeding je geeft(150ml x gewicht in kilo’s / aantal voedingen).

Toen Jasper een tijdje geleden ook zo’n vrezelijke diarree had heb ik ha en hap(was natuurlijk in het weekend :wall: ) gebeld en die zeiden tegen mij: eten hoeft hij niet, drinken wel zo vaak mogelijk aanbieden: borst, fles, beker, lepeltje. Misschien ook iets wat hij anders ‘niet mag’ maar wel lust(heel waterige diksap bijvoorbeeld). Zolang hij ook 1-2 plasluiers per etmaal heeft en er verder redelijk vrolijk bij zit, schijnt er niets aan de hand te zijn.

Een kind of baby die uitgedroogd is, plast niet meer en wordt suf. Mocht het zo door gaan, kun je misschien het beste orale rehydratie~ vloeistof (= ORS) gebruiken. Neem direct contact op met jehuisarts als er bloed bij de ontlasting zit, als die kleine suf wordt of als hij 24 uur niet heeft geplast.

Bedankt voor jullie reactie.

Vandaag is het weer erger geworden (tuurlijk ook weekend :wink: ) Toch maar even naar de huisartsenpost geweest. Buikgriep welke hij uit moet zieken. Maar het ging goed, volgens hem, met de vochtinname. Nou, hoop dat t snel over gaat, want 12 poepluiers op 1 dag is ook niet alles ( incl steeds verkleden) :?

Heb de rekensom gevonden, stond bij flesvoeding.

50 cc per kg lichaamsgewicht is het minimale wat ze binnen moeten krijgen.

Hoop dat het snel beter gaat met je mannetje! :hug: