vlooien bij huisdieren

Ons hond deed al een paar dagen raar.

Ik vertrouwde het al niet.

Dus ja, vandaag naar de dierenarts geweest, ze moest toch haar jaarlijkse spuitjes halen en aangezien ik dus over 6 weken uitgerekend bent, vond ik het verstandig haar nu even te laten controleren.

Ze heeft inderdaad vlooien. Is voor ons de eerste keer.

Nu is mijn vraag, wat kan ik het beste doen, ik stofzuig al 3x per dag (maar deed ik van te voren ook altijd al, omdat we een donkere houte vloer hebben, dus hondenhaar viel op).

Maar wat raden jullie nog aan, we gaan zaterdag de huis flink onder handen nemen beneden, maar is er eventueel een optie ook een spul te gebruiken ? Ik lees namelijk dat een vlooi niet alleen bij een hond zit, maar ook in je hele huis … :wall:

Dus hoe hebben jullie dat aangepakt ?

Niet alleen de hond ontvlooien,maar ook waar hij/zij op ligt.(kleed/hoes wassen met antivlooienshampoo,evt een spray erna gebruiken.).

Weet niet of je brede kieren in je hout vloer hebt/ dan zou je evt anti vlooienpoeder erin kunnen strooien.

Weet alleen niet of het schadelijk voor jou en je baby is,dus ff goed de gebruiksaanwijzing lezen!!

Er zijn genoeg goede antivlooien middelen te krijgen.

Wij gebruiken altijd die pipetjes die je op de huid(tussen de nek&schouderbladen) moet druppelen.wel vaak van merk(werkzamestof) wisselen,vlooien worden vlug resistent.(net als wormen).

Succes ermee!

de beste tip die ik je kan geven is frontline… die heb je in spray, of druppels voor in de nek. Het grote voordeel met dit spul is dat het niet alleen de volwassen vlo doodt, maar ook de eitjes en larven. Ik heb mijn kat er toen wel eens mee ingespoten toen ik hem pas had… en je wilt het niet geloven, maar je zag de vlooien er zo vanaf vallen… Daarna eens per(?) half jaar ofzo een drupje in de nek… en je bent van alles verlost.

Helaas krijg je met stofzuigen nooit alles weg, omdat ze echt in de kleinste hoekjes en kiertjes gaan zitten, maar als je je dier met FL behandelt, kunnen ze daar in elk geval al niet meer terecht… en zullen ze hoogstwaarschijnlijk vanzelf verdwijnen!!

Frontline.

Mijn katten worden geheel hysterisch en ik vind het echt heel erg om te moeten doen, maar ze zijn dan gelijk van alle vlooien en het gejeuk verlost…

Dames,

Frontline wordt juist door de dierenarts afgeraden.

Gebruikte het altijd …

Lekker duur spul en dacht ook dat het hielp.

Tot verbazing hoorde ik vandaag dat de dierenarts Frontline uit zijn praktijk heeft geschapt, dus er wordt een ander merk gebruikt nu. Hij heeft meteen ook die spul er op gesmeerd vanmorgen en binnen 12 uur (dus vanaf half elf smorgens) zouden er 80 tot 90 % al gedood worden, de rest gaat dan iets langszamer. We moeten nu gewoon om de 4 weken weer dat spul gebruiken. Ik zal even straks kijken of het alleen maar vlooien dood of ook meer.

Maar de dierenarts heeft meerdere klachten gehad van mensen die frontline gebruikte, en zodoende heeft hij hem dus afgeschaft.

Maar wilde puur even weten qua ons huisje. Waar de hond op lag (issie een kussen, hebben we weggegooid, zijn bang dat er dan toch te veel op ligt), de hond heeft nu zo een grote zitzak gekregen, dat is dus heel gemakkelijk te onderhouden (zowel als er eens gekotst wordt).

hoi,

wij kopen frontline niet omdat het zo duur is mmaar gebruiken van de kruidvat :thumbup: voor ons puppy toen we die haalden had ze vlooien :sick: 1 dingetje gehaald speciaal voor puppy,s er zat er 1 in voor 10,- :shock: maar ze zijn weg, gewoon goed stofzuigen dweilen en wij leggen overal een stukje van een vlooienband neer.

meet kun je geloof ik niet doen

gr mel

mijn dierenarts verkocht en promootte frontline altijd… tis al weer een tijdje geleden hoor, heb al jaren geen huisdier meer… maar dat is wat bleef hangen… en na een keer gebruik waren we geheel vlooivrij

Mss een mannetje laten komen voor de reiniging. Wij hebben ooit eens vlooien van de katten gehad en zo’n mannetje laten komen (compleet in pak schaamde me dood voor de buurt :oops: ) maar daarna nooit meer last gehad :thumbup:

hier dus geen frontline liefhebber , wel voor de poezen maar niet voor de honden , onze oudste is er imuun voor geworden en het spul werkte dan ook totaal niet meer , dus hier bolfo gold voor de doggies!

hoi

gebruik ook frotnline voo mij 3 katten.

Vorig jaar een plaag gehad heb toen alles gewassen inderdaad en daarna meerdere bussen met spray leeg gespoten, de katten waren toen ff buiten en wij ging ook ff voor een paar uurtjes weg.

Daarna geen last meer van

Vorig jaar hadden wij hier een ware vlooienplaag, en die ging niet zo maar weg. Frontline hielp niet meer, en hadden ander vlooienspul van de dierenarts (kom even niet op de naam), maar dat was uiteindelijk wel het meest effectief. Ik vind frontline dus niet helpen als er al een uitbarsting is. Gebruik het nu wel om het voor te zijn.

Inderdaad, ze zitten in je hele huis (ik geloof dat maar 20% op het dier zit, de rest in je huis) vooral plinten goed inspuiten. Uiteindelijk hebben wij zo veel de vloerbedekking in huis verwijderd (daar waar we het nog hadden liggen en weg wilde hebben) en dit was ook effectief. Ook even geen kleedjes ofzo op de vloer leggen.

Succes er mee, ik weet hoe vervelend het is!

Bij onze dierenarts is ook geen frontline meer in de vakken, ze hebben een vervangend middel die iets goedkoper is maar niet veel!

zij vertelde ons dat er in frontline een stofje zat dat niet helemaal zuiver was. Zodoende is het hier niet meer verkrijgbaar. Maar ik was er wel altijd over te spreken!

Mijn hond heeft net vlooien gehad (komt door het warme weer denk ik) en we hebben het hele huis behandeld met een spray, werkt effectief en we gingen even met z’n alle wandelen zodat we er zelf +hond geen last van hadden.

Vergeet de plekjes waar hij het liefste ligt niet, spray daar een beetje meer.

En natuurlijk de kussens van de mand wassen!

Advantage is een vergelijkbaar middel met Frontline, werkt alleen niet tegen teken.

Voordeel is dat de dieren er nog niet immuun voor zijn.

Frontline is inderdaad :thumbdown: (in sommige gevallen niet natuurlijk, daar werkt het nog wel).

Voor de omgeving zijn er sprays te koop, maar de beste spray was Indorex. Helaas uit de handel genomen :evil:

Onze hond wordt ziek van frontline, wat ik geleerd heb van een “kenner” is gewoon regelmatig pipetje gebruiken en liefst van merk wisselen zodat de beestjes niet resistent worden.

Verder heb ik een groot hondenkussen waar een losse hoes opzit, zodat ik het gewoon kan wassen.

Heb nog nooit vlooien gezien eigenlijk.

Hier is ons meisje !!! Met Guus uiteraard!!!

Zo’n zelfde foto hebben we ook van Nienke met de hond en deze 2 posters hangen op de slaapkamer.

Heb haar trouwens net naar de hondentrimmer gebracht, doe ik 2 x per jaar, geen idee of dat ook helpt, maar al die losse haren vind ik niks en als er zoveel haar tussen de tenen etc zit blijft er vanalles in hangen. Ook steentjes en dergelijke.

Petri

Petri : :inlove: Prachtige foto !!!

Wij hebben ook een golden retriever, vind het echt een lieve hond !

We brengen Nemo ook 2x per jaar naar de hondentrimmer, doen we gewoon omdat we het ook schoon willen, maar het is ook veel mooier dan. Ze is in september nog geweest, dus willen ergens in februari weer gaan, maar misschien toch eerder vanwege de kleine die er straks bij komt.

Nou ik heb al 5x of zo gezogen … blijf het gewoon doen, was ook de advies van de dierenarts …

Heb het meteen aan de trimmer gevraagd toen ik Bugsy weer ging halen, die zei:

Hondenvlooien bestaan niet, het zijn kattenvlooien. Honden kunnen daar wel dus behoorlijk last van hebben.

Zijn advies, geen pipetjes maar sprayen, van de staart uit naar boven en dan met je handen even inwrijven, op de kop inwrijven en niet sprayen. Dan flink stuk buiten gaan wandelen en na ongeveer 2 uur is de hond droog en kun je hem weer gewoon aanhalen, met pipetje moet je 24 uur wachten. Pipetje werkt via de talfklieren en die talgverdeling is bij iedere hond anders, spray is volgens hem effectiever.

Ik heb dus maar meteen spray gekocht en hij deed dat bij zijn eigen hond iedere 2 maanden, en mijn vraag over teken was ook meteen beantwoord. Ik dacht dat er in dit seizoen geen teken waren, volgens hem is als het niet vriest gewoon overal tekentijd.

Hier zit geloof ik een vrouw van een dierenarts dus ik word vanzelf gecorrigeerd als ik foutieve info gekregen heb :mrgreen:

Succes ermee enne … niet teveel nu zelf gaan krabben he door de vlooien verhalen :oops:

Petri

Idd kattenvlooien zijn het.

Mijn honden hebben ze ook steeds van mijn katten…kost me een fortuin aan spul steeds! :eh:

Geen hondenvlooien, maar kattenvlooien :roll:

Nooit van gehoord zo …

Maar moet je je huis dan nog helemaal sprayen of ?

De buren hebben katten, wij niet … dus misschien dat het daardoor komt ?

(en bedankt dat je het ging vragen )

hier ook last van vlooien gehad

in die 6 jaar dat ik hier huisdieren heb nog nooit een vlo gezien

en nu stikte het er in ene van

dierenarts eerst strongholt breed spectrum mee gegeven

heel veel mensen zweren er bij maar hier hielp het niets

dus maar gewoon weer gevraagd naar frontline

nu geen centje pijn meer

Wat wij nog van de dierenarts te horen kregen: na het stofzuigen van je huis ( dus ook de bank, plinten e.d. ) de stofzuigerzak weg gooien, daar zitten de vlooien namelijk ook in.

Ik had daar niet bij nagedacht en wij bleven die vlooienplaag maar houden… :mrgreen: