vloerverwarming onder laminaat? wie heeft dat?

Goedenmorgen dames,

Wij hebben sinds een paar maanden laminaat boven op onze tegels gelegd.

We hadden vloerverwarming en die hebben we uitgezet.

Maar nu merken we het heel erg in de warmte in huis.

Wie heeft laminaat en toch een vloerverwarming?

Ik ben zo bang dat het kromtrekt maar bij positieve reacties durf ik het misschien wel te proberen.

Negatieve reacties mogen natuurlijk ook. 8)

Hmm, geen ervaring het enige wat ik wel eens gelezen hebt, is dat je laminaat moet hebben dat er geschikt voor is. En dat is dus niet iedere laminaat soort.

Heb je nog een verpakking van het laminaat? Dan zou je even kunnen kijken.

Het trekt echt krom Lous als je niet het geschikte laminaat ervoor heb, een vriendin van mij heeft dit net meegemaakt dacht dat dat niet zou gebeuren maar helaas het gebeurde wel. Als het goed is staat het op de verpakking of ht kan of niet, en anders even bellen naar de winkel waar het laminaat wegkomt.

Dank voor de antwoorden.

Meer reacties mogen erbij komen, maar ik denk dat ik het al weet…

:-*

Wij. Noujah, niet bewust vloerverwarming maar onder de betonvloer ligt een verwarmingsbuis en als die aanstaan, dan voelt de laminaat ook warm aan.

Als het aanstaan, dan is de laminaat hol! Als ik op de warme laminaat loop, dan hoor je dat er lucht in zit maar erg veel last hebben we niet!

Het laminaat moet er inderdaad geschikt voor zijn. Maar wist je ook dat laminaat isolerend werkt? Het houdt zo’n 30 tot 40 % van de warmte tegen. Je moet dus extra stoken voor dezelfde warmte.

Wij hebben 't, maar het laminaat is er bewust op uitgezocht. Anders trekt het idd erg krom. Onze buren hadden dat en dat was echt bizar; ze hebben het moeten vervangen en inmiddels ligt er laminaat waarbij de vloerverwarming wel aankan.

Wij hebben het ook, maar idd het is wel laminaat wat ervoor geschikt is. Wat ik begreep moet een bepaald aantal milimeter dik zijn en dan gaat het wel. Wij hebben er nog nooit problemen mee gehad!

Tja je hebt al de juiste antwoorden staan…als je laminaat er geschikt voor is, kan je vloerverwarming aan, anders niet.

ik sluit me aan bij de rest, je moet wel het goede laminaat hebben, maar het kan prima.

suzanne