Vloerbedekking

Hoelang gaat vloerbedekking mee?

Toen we hier kwamen wonen hadden we op de bovenverdieping laminaat. Ik vond het verschrikkelijk, en dus legden we er vloerbedekking in.

Heerlijk! Na een poosje merkten we dat het wel heel erg sleet en hebben de legger laten komen om het te beoordelen.

Met hem overlegt dat we tegen een gereduceerde prijs nieuwe konden laten leggen. We kozen voor een halfpolig. Een beetje krullerig, niet dat schuurpapier achtige…

Maar nu, 2 jaar later, lijkt het alweer nergens op…het is niet schoon te krijgen, platgetrapt en het ziet er gewoon vies uit.

Mijn man wil niet nog eens de meubels van de kant hebben en vind dat het maar een poosje moet liggen. Ik ken mensen met zeer laagpolig, (dat schuurpapierachtige) en dat ligt er gewoon 10 jaar in zonder dat het echt lelijk wordt.



Iemand ervaringen? Want eigenlijk wil ik al wel weer nieuw… :oops:

Nou mijn schoonouders hebben toch echt al denk ik 25 jaar vloerbedekking liggen, maar wel van die korte/harde.



Wij hadden in de babykamer van mijn oudste ook vloerbedekking laten leggen, langharige en wit. Maar heb vaak liggen vloeken dat je loopvlak zo vies en plat eruit ging zien. Blij dat we na 2 jaar zijn verhuisd en hebben nu overal laminaat boven. Veel makkelijker schoon te houden en te maken. Vloerbedekking zijn echt maar stofnesten. Ik zou dus hele korte leggen die je vaker ziet op een trap. Of toch voor laminaat gaan.

kun je het niet schoon krijgen met een stoomreiniger…

Mijn ouders hadden van die tegels je kent ze vast wel, 50x50cm, bikkelhard maar niet kapot te krijgen!



Wij hebben hier beneden een tegelvloer en boven laminaat (bovenop prachtige vloerbedekking van de vorige bewoners :lol: ) Ik ben nog elke dag zielsgelukkig met het laminaat, want als je ziet wat er op gevlekt wordt door de kinderen (en vriendjes die komen spelen) dan had ik zo’n buikpijn gehad met vloerbedekking. Nu zuig ik op dinsdag en donderdag en in het weekend en dweil eens in de week (als het echt nodig is met de vlekken).

Nee, voor mij dus geen vloerbedekking!



We hadden het wel in ons vorige huis (3 jaar gewoond) boven en de dag van verhuizen was het al verknald, vond ik zooow erg… Heb ik duidelijk van geleerd!

Normale vloerbedekking, hier ongv. 2 jaar… toen hebben we het er uit gedaan!

Wij hebben op onze slaapkamer vloerbedekking liggen niet heel plat en hard maar ietsje pluisiger, wij wonen hier 7 en half jaar en het lag er al in van de vorige bewonders, en ik kan je zeggen het is nog steeds mooi, tuurlijk zie je wel eens een loopspoor, maar we zuigen 1 keer in de week en dan pluist het weer op en is het weer heel erg mooi, we zijn wel tevreden met ons vloerbedekking, het is de enige kamer waar het ligt.

ligt heel erg aan de soort vloerbedekking.



Maar als ik eerlijk ben, wij hebben het toen gekocht bij een grote keten en die verkooppraatjes :x

We zouden het neusje van de zalm hebben voor op de trap, hij was ook goed duur, hij werd verkocht als kantoorkwaliteit en zou never nooit nie platgelopen worden. Na een jaar of 2 vond ik hem er al versleten uitzien. Als ik op handen en voeten met de stofzuiger aan de gang ga is hij wel weer mooi, voor even…

Dus tja, ik vind het veel geld voor de duur dat het mooi is. Dan bevalt laminaat mij persoonlijk vele malen beter.

Wij hebben korte vloerbedekking. We hadden nieuwe laten leggen en binnen een paar weken zagen we slijtplekken op de trappen etc. Leverancier laten komen in opdracht van de legger en bleek idd om foute kwaliteit te gaan. Toen hebben we alles eruit gehaald (zat net pas gelijmd, dus zat goed vast :evil: ). We hebben toen gratis nieuwe mogen uitzoeken en die ligt nu bijna 9 jaar en je ziet er niks aan.

tja ik weet niet wat voor vloerbedekking het is… maar wat wij op de trap hebben liggen is zacht en toch nog ontzettend goed.

Dat ik het eraf wil hebben heeft met de kleur te maken en niet met kwaliteit van het materiaal.



Is al gelegd door de vorige bewoners en wij wonen hier inmiddels 8 jaar, waarvan er ook al zeker 5 jaar door kids mee gesjouwd wordt. Laat ik het zo zeggen… er wordt behoorlijk intensief gebruik gemaakt van de trappen en de vloer.



Het lag ook op de verdieping boven en dat was ook nog erg goed, maar is er ook vanwege die kleur uit gegaan een paar jaar terug. Ben erg blij met onze goed schoon te maken laminaatvloer boven :thumbup: .



Overigens was die vloerbedekking ook goed schoon te houden en stof te zuigen… en bij verplaatsen meubels was het even natspuiten met een plantenspuit en ‘vegen’ zodat de kuil er uit was.



Dus vloerbedekking hoeft niet na 2 jaar af te zijn of harstikke stug.

Ik heb een speciale borstel voor op mijn stofzuiger en daarmee ziet mijn tapijt er nu na 4 jaar echt nog prima uit.

We hebben overigens alleen boven vloerbedekking liggen en daar wordt zelden of nooit met schoenen gelopen.

Wij hebben nu ruim 2 jaar halfpolige chocobruin tapijt liggen op onze slaapkamer en er zit een vleug in. Maar ik zie dat zo nog 10 jaar liggen hoor, helemaal prima.

Goede kwaliteit, pluist amper en als ik stofzuig trek ik alle polen zonder veel moeite weer omhoog.



Bij Aniek ligt creme/zandkleurig tapijt, goedkoop van de kwantum en die ligt er net 1 jaar in en ik vind het dus nu al 3x bud.

Het zag er soortgelijk uit als ons tapijt, maar het pluist als een gek en lijkt wel te “klitten” waardoor het een soort van oud plakkaat word inplaats van luchtige pool tapijt. Helemaal plat dus.

Dat doen we dus niet weer.



Op de tussenverdieping heb ik wel laminaat liggen en dus ook op de 3 kinderkamers daar. Maar elk kind heeft een groot luspolig tapijt liggen.

Peet een blauwe, Mies een groene en Suus een roze en daardoor hebben ze toch warme voeten en een knusse speelplek, maar kan ik die kleden zo voor 3 tientjes vervangen als ik ze smotzig vind.



Met kinderen zou ik dus toch kiezen voor een laminaat of pvc vloer en dan leuke hoogpolige kleden in de kamers.



Overigens gaan we van onze kamer 2 kamers maken voor de meiden, het tapijt blijft, we leuken het op met extra tapijtjes in meidensfeer.

Wij gaan naar de kamer van Niek en daar gaat dus echt wel een nieuw tapijt in voor we erin gaan.

Of PVC en dan met een bedloper erop. (u vormig smal ta[ijt wat precies rondom het bed past)