vloer

wij hebben een houten vloer in de woonkamer deze hebben wij eerst met olie behandeld maar hij werd erg dof

nu hebben we hem geschuurd en helemaal gelakt en is erg mooi geworden ik heb een stoomreiniger om hem schoon te maken

zou je zo;n vloer ook met speciale was etc moeten behandelen??

Welke houtsoort is jouw vloer? Aangezien je hem gelakt hebt denk ik niet dat je hem nog moet in de was zetten tenzij de lak er afgaat achter een tijdje en hij terug dof wordt maar dan kan je verkiezen hem opnieuw te lakken.

Nee, lak en was mag je niet samen gebruiken! Het is óf lakken óf was, maar niet beide. Gewoon met een speciale reiniger schoonmaken bijv van HG of iets wat je bij de supermarkt kan kopen voor gelakte vloeren, verder niet. Op een gegeven moment kun je ervoor kiezen om weer te schuren en opnieuw te lakken, maar dan ben je hopelijk weer een flink aantal jaren verder.

dank je wel voor de reacties, ik zal eens kijken naar HG om het een keer goed te kunnen schoon maken met de stomer wil het ook prima maar goed zal toch eens kijken



nogmaals bedankt

Je kunt ook voor advies naar een speciaalzaak. Laat je daar goed adviseren en maak dan je keus. Dan kun je altijd nog met HG aan de slag.