Vloer-vraagje

Ik ben bezig met een heul leuk huis kopen :inlove: Nu ligt er een houten vloer in die flink beschadigd is. Ik heb al rondgebeld en als ik 'm laat opschuren en lakken etc. gaat het me minimaal 800,- kosten, maar dan heb ik wel een houten vloer (weet zo niet hoelang hij er al ligt, zo te zien wel een lange tijd) en dat is erg prettig (denk ik).

Ik kan er ook voor kiezen die vloer eruit te halen en dan laminaat neer te leggen. Is een stuk goedkoper en vind ik zelf ook erg mooi trouwens.

Wat zouden jullie doen? En wordt dat weer mooi, zo’n opgeschuurd houten vloer? :think:

Ik denk niet dat laminaat goedkoper is hoor. Als je een beetje kwaliteit koopt ga je wel over die € 800,-- heen.

Ik zou persoonlijk voor laminaat gaan :angel: . Ik denk ook al laat je hem opschuren e.d. dat je dan binnen de kortste keren weer met krassen enzo zit.

ik vind 800 euro niet veel voor een herstelde houten vloer…

laminaat is duurder denk ik, en als je dat beschadigd kan je het niet herstellen, met een houten vloer kan dat beter…

ik zou voor hout gaan (ook als het duurder zou zijn, want dat vind ik echt veeeeeeel mooier

ik zou zeggen opschuren en lakken :thumbup:

en bij krasjes kan je zo bijwerken :wink:

en bij laminaat weer niet :slight_smile:

Huur een parket schuur machine en ga zelf aan de slag!

In ons huidige huis lag op zolder een donkerbruine houten vloer. Die hebben we volledig kaal geschuurd, daarna wit geschilderd en vervolgens een transparante laklaag erover heen.

Iedereen die bij ons komt kijken vindt onze vloer op zolder heel gaaf!

wij hebben dat ook tot 2x toe gedaan toen wij onze 2 huizen betrokken. eerste huis hebben we de vloer geolied… met een amerikaans grenen vloer niet echt v erstandig… putten etc…

maar in dit huis hebben we matte lak gekozen… nou, echt, ijzersterk hoor… en die paar plekjes maak tniet uit.

schuif gewoon zo’n bobitakinderstoel heen en weer met kind er in… pas de problem (ok, je moet niet je kunstschaats met de punt naar beneden in de vloer laten vallen) :wink:

Lekker zelf doen Deb,

Ik geloof dat je al voor 50 euro per dag een schuurmachine kan huren.

Het schuurpapier kost wel wat geloof ik, dat moet je maar even nagaan.

Daarna kan je de vloer lakken of beitsen in de kleur van je keuze.

Zo heb je voor weinig toch een mooie vloer.

Als het toch niet naar je zin is, kan je altijd nog laminaat laten leggen toch.

:-*

Ik zou kiezen voor de houten vloer!!

wij hebben ook zelf een machine gehuurd…

en daarna afgelakt met botenlak ( krasvrij met kindjes!)

debbie ik zou ook voor de houten vloer kiezen hoor, wij hebben het ook zelf geschuurd en dat is veel duurzamer dan laminaat

want boven heb ik op mijn nieuwe laminaat al verschillende deukjes en krasjes zitten en die kan ik niet herstellen , en in mijn houten vloer beneden schuren en lakken en weer mooi die had ik boven ook heel graag gehad maar dat was me wat te duur toen

Ik zou altijd de houten vloer kiezen! Die is zoveel duurzamer dan laminaat, en naar mijn idee ook zoveel mooier. :angel: Aan goed laminaat ben je ook veel geld kwijt.

Ik zou het alleen zelf opschuren en lakken als je er ook echt handig in bent. Mijn ouders hadden een houten vloer de behoorlijk beschadigd was en ook vlekken erin e.d. en dat was niet zo eenvoudig mooi egaal goed te krijgen.

Ik zou ook de vloer opschuren.

Al dan niet gewoon zelf doen.

Wij hebben boven een massief eiken vloer liggen van 50 jaar oud (het huis is nog niet zo oud, de vloer komt zelfs uit een ander huis), en die hebben we zelf opgeschuurd en in de lak gezet.

De bewoner voor ons had hem wit geschilderd, nu is hij echt prachtig!

Op de overloop lag tapijt, en daar hebben we een nieuwe eiken vloer gelegd.

Ik vind laminaat zelf altijd heel goedkoop kijken.

Je hebt opzich wel mooie, maar dat is dan met V-groef, en eventueel ook een ‘oude’ uitstraling, maar ik denk dat die ook niet goedkoop zijn.

wij hebben onze houten vloer ook geschuurd en gelakt is super :thumbup:

Mijn schoonouders hebben pas hun houten vloer laten schuren en in een andere kleur laten beitsen en het is echt mooi geworden. Via internet had ze een eenmanszaak gevonden en die viel qua prijs ook heel erg mee. Ik weet niet waar je woont, maar die man komt uit Haren (Gron.).