vloek tier mopper )*()&)&^)*&%^%&^%&*)*+

Net is de opzichter hier geweest, voor de vooropname van mijn huis… en ja hoor, ik moet de houten vloer eruit slopen… het huis wordt hier na verkocht… dus niemand die het over kan of wil nemen…



Crisis, dit zat eigenlijk helemaal niet in de planning… Zegt die man ook nog… ooow die wip je er zo ff uit, als alles leeg is, uurtje, en dan ben je klaar… :wall: :wall: ja dat is ook meneer… ik ben een alleenstaande vrouw… Oooo maar je krijgt vast wel hulp, toch…??? :wall: :wall: Dat gaat lekker makkelijk, midden in de week, mensen werken ook gewoon… en heb maar een week overlap…



oehhhh ik baal ff zo als een stekker he

he gatver wat een tegenvaller!! Kan hij zlef niet ff helpen???





Succes, botvier al je agressie op die vloer, wedden dat die er zo uit is dan!

Tjonge…Doe je toch ff :roll: :doh:



Misschien is er iemand die de vloer wil hebben.

Ik voel een ad op MP aankomen :wink:



"Zelf uit te breken vloer, gratis af te halen op … oktober :mrgreen: "

nou… echt geweldig is hij niet… het is een gelakte grenen planken vloer… gewoon grenen planken op de grond getimmerd, niet eens echt een vloerplanken vloer… Dus niet echt een mp-klantje…



Maar jiust omdat de huizen verkocht gaan worden, had ik de hoop dat ie mocht blijven liggen… niet dus…



nouja, kan mijn wonden wel blijven likken, maar dat heeft geen zin… Heb net maar een (gratis) boedelbak gereserveerd bij de woningbouw, voor drie dagen… kunnen we die in elk geval gebruiken om mee naar de stort te rijden op woensdag…

Biedt je aan als haardhout :shifty:

Wieweet…niet geschoten…



Wel ontzettend balen meid… :hug:

wie weet…



hahaha ik ga het gewoon proberen… niet geschoten… (etc)…



te koop, zoveel vierkante meter grenen of vuren houten planken(bijvoorbeeld voor open haard of hut)… gratis/in ruil voor mee helpen uitslopen.

Op 31 oktober af tehalen/ uit te halen



hoe klinkt dat?

stop stop stop…





de verhuurder is verplicht om zelfaangebrachte voorzieningen die een meerwaarde voor de woning betekenen over te nemen… en waarvoor je dus een x-bedrag voor kunt vragen.



Of dit voor jullie vloer geldt weet ik niet… (die meerwaarde… maar het is niet zo dat een inspecteur dat maar even uitmaakt. maar ik zou het zeker maar eens even roepen… of bij de rechtswinkel nagaan…



Een stukje wettekst (vertaald):

Een belangrijke wijziging in de wet is dat huurders op grond van de ingevoerde nieuwe wetgeving het recht hebben gekregen veranderingen in hun woning aan te brengen: het klusrecht of Zelf Aangebrachte Voorzieningen (ZAV’s). Huurders mogen sinds kort voortvarend hamer, beitel en zaag in hun woning ter hand nemen. Zij hebben daarvoor geen toestemming meer nodig van de verhuurder als het verwijderen of ongedaan maken van de huisvlijt bij verhuizing geen ‘noemenswaardige kosten’ (voor de verhuurder) met zich meebrengt, die overigens in de wet niet verder zijn gespecificeerd. In alle andere gevallen - wanneer het ongedaan maken met ‘noemenswaardige kosten’ gepaard gaat en voor alle wijzigingen aan de buitenzijde van de woning - moeten zij schriftelijk om toestemming vragen.



nou… een uurtje “wippen” zijn in mijn ogen geen noemenswaardige kosten voor je verhuurder… :lol: :lol:

de woning wordt verkocht, dus moet kaal opgeleverd worden… Sja of het echt een meerwaarde oplevert voor de woning betwijfel ik, tis maar een simpele plankenhouten vloer…



Sja ben er ook niet blij mee, maar tis niet anders…

het maakt niet uit wat de bestemming is van de woning…



Dat is louter een keuze van de verhuurder… niet van jou of de wet.





echt… geloof me nou een beeeeetje… (werk zelf bij een corporatie en hoor dit soort dingen dagelijks)…

natuurlijk probeert zo’n inspecteur dat " even" te regelen… natuurlijk hebben ze de woningen het liefst kaal!



maar goed… kijk maar… misschien is het eruit halen minder werk dan het helemaal uitzoeken en het conflict aangaan… maar wilde je het in ieder geval even meegeven.



Succes hoor…

ow… ik wist dat niet…



Tis inderdaad wel makkelijker voor de woningbouw om mij het eruit te laten halen… hij riep meteen, dat hoort bij de inboedel, dus moet eruit…



heb je enig idee waar ik dat kan checken/navragen?



kijk als ik het niet hoef te verwijderen, dan niet he… en conflift, boeit me niet, ik ga toch naar een andere gemeente, andere woningbouw, dus geen last meer van ze straks…



Kijk het laminaat boven verwijder ik wel, doodeenvoudig omdat ik dat zelf ook nog wil en kan gebruiken in mijn nieuwe huis…

als je het op mp zet, het is gelakt zei je net he???



Gelakt hout in je open haard is niet erg prettig uch je rookt weg dan

Is er een huurdersraad? Die hebben ons destijds geweldig geholpen toen de opzichter vond dat we de plavuizen eruit moesten halen.



Hij ging meteen een ‘mannetje’ bellen die het wel voordelig voor ons kon doen, plus het egaliseren van de vloer :shock: Heeeel aardig, maar vooral niet pluis!

@Sterre74 wrote:

Is er een huurdersraad? Die hebben ons destijds geweldig geholpen toen de opzichter vond dat we de plavuizen eruit moesten halen.



Hij ging meteen een ‘mannetje’ bellen die het wel voordelig voor ons kon doen, plus het egaliseren van de vloer :shock: Heeeel aardig, maar vooral niet pluis!




Mijn ouders wonen er dan nog wel, maar hebben op papier staan dat de zaken die hun aan het huis verbouwd hebben (plavuizen, nieuwe keuken, soort serre) niet hoeven te verwijderen als hun eruit gaan. Ze mogen het wel, maar het hoeft niet. Als er bv een nieuwe huurder inkomt die niks aan mn ouders wilt betalen voor de serre, dan kunnen mn ouders zelf beslissen of ze het laten staan of zelf verwijderen (omdat ze het de nieuwe huurder dan bv niet gunnen). Van de verhuurder krijgen z eniks als ze het laten zitten, echter zullen hun wel meer huur vragen aan d enieuwe huurders omdat het huis úp to date’ is.



Ik heb zelf uit mn flat alles uitgesloopt (hoefde ook niet). De nieuwe huurder wilde eerst alles over nemen voor 250 euro (vloerbedekking, vinyl, behang, lamellen, gasstel met oven) alles op het gasstel na van 1 jaar oud. Toen hij niet met het geld over de brug kwam hebben we alles eruit gehaald en gezorgd dat hij zelf opnieuw moest behangen…de verhuurder gaf ons groot gelijk.

Wat ik bij ons huis begrepen heb is alles wat erin zat toen wij er inkwamen en we niet van de vorige bewoner overgenomen hebben bij het huis hoort en dus van de woningbouw is.



Hier hebben we niks van die man overgenomen maar er lagen wel plavuizen in. Die heeft de woningbouw overgenomen van die man en horen ze dus ook niet bij ons. En het is inderdaad makkelijk om te zeggen dat je het er maar even uit moet slopen.

ik heb toendertijd de vloer wel overgenomen van de vorige bewoner…



Ik ga eens ff rondkijken/bellen wat de mogelijkheden zijn… Want inderdaad zoals die man zei… een uurtje en dan wip j ehet er zo uit, zal dan voor hun ook niet noemenswaardig zijn dan?

jah is idd rot en je kan er weining aan doen hoor.



mijn ouders moeten de plavuizen en de schroten in de gang,woonkamer en keuken eruit halen.



en de steenstrips in de keuken.



ze hebben navraag gedaan maar het ligt aan de opnemer en die heeft het recht te bepalen dat het eruit moet.



mijn ouders kunnen wel een week of 2 extra krijgen terwijl ze niet hoeven te betalen om alles eruit te krijgen