vliezen nog intact...

zat net een verhaal te lezen bij bevallingsverhalen dat bij de geboorte de vliezen nog heel waren…



ik heb hier echt nog nooit van gehoord :oops: nou vroeg ik me dus af

komt dat vaker voor??? en wat doen ze dan???prikken ze de vliezen alsnog door…of knippen ze die open (als er een gaatje ingeprikt wordt zit het vlies toch helemaal om het kindje heen??



zoals jullie lezen heb ik hier dus echt nog nooit van gehoord :oops: :oops: en ben dus echt een " dom blondje" op dit gebied :mrgreen:

bij mij waren de vliezen nog intact!! ik ben bijna bevallen zonder huisarts er bij! wij dachten toen dat het hoofdje er al uit kwam… maar toen kwam het vlies eruit als een ballonnetje!! vrij snel daarna was gelukkig de huisarts er en die heeft ze toen gebroken en om het hoofdje weggehaald…

Als de vliezen nog niet gebroken zijn dan prikken ze in dit geval de vliezen meestal door, gebeurd met een heel klein soort haakje, merk je verder weinig van.



Vooral als een bevalling heel snel gaat gebeurt het weleens dat het kindje met vliezen en al geboren word. Ze noemen dat ook wel "met de helm op geboren"en er zijn mensen die geloven dat dit soort kindjes later paranormaal (of hoe je het noemen wilt) kunnen worden.



Was het een snelle bevalling?



Groetjes Natascha.

bij mij was het iig wel een snelle bevalling… ik ben in 1 uur en 3 kwartier bevallen… en 02:30 begonnen de weeen… 03:45 had ik 4 cm ontsluiting… en 04:15 was matteo er!

ja, ik :mrgreen:



“met de helm op geboren” noemden ze dat vroeghar :shifty: idd net wat Kes hierboven schrijft: alleen iedereen is paranormaal, alleen heeft de 1 een groter talent dan de ander…



ff iets over googlen:



Over met de helm (met een vlies om het hoofd) op geboren kinderen doen al vele eeuwen de merkwaardigste geruchten de ronde: ‘Ze zijn met de gave van de voorspelling geboren, vooral de dood aangaande…’

Mijn zus haar jongste zoon en 4e kindje is met de helm op geboren, ze hebben er jammer genoeg geen foto van, lijkt me toch maar vies hoor, je denkt dat er een kind uit zal komen, komt er een ‘monstertje’ uit! :lol: :inlove:

Zo beschreef haar man het toch! :lol: :wink:

Wel speciaal dat ze zeggen dat die kindjes paranormale gaven zouden hebben aangezien hun 2e dochtertje met 3 jarige leeftijd overleden is…

Mijn jongste is ook “met de helm op” geboren. Ook een zeeeeer snelle bevalling. De vk had nog net tijd om haar spullen neer te gooien en toen mocht ze Finn al opvangen. Tegen de tijd dat ik besefte dat ik toch echt weeën had, was hij er al zo’n beetje.



Door de snelheid van het hele gebeuren heb ik eerlijk gezegd niet echt meegekregen wat de vk met de vliezen gedaan heeft…Volgens mij heeft ze ze (toen ze eenmaal zag wat er aan de hand was) gewoon doorgeprikt.



Maar ja, het komt dus vaker voor!

goh ja zeg, het komt dus idd vaker voor dan ik dacht…en wist



ik had wel eens van de term" met de helm op geboren" maar dacht altijd dat het iets ergs was :oops: oohh echt ik schaam me diep…

Hier kwam de vk toen ik 10cm onstsluiting had. Ook zij moest de vliezen doorprikken…

Voelde ik niks van. Gelijk daarna kwamen de persweeen.

Ook hier waren de vliezen nog intact tot aan de persweeën.

Pas tijdens het persen “knapte” ze, zo voelde het voor mij althans :slight_smile:



Een kwartiertje daarna had ik onze Lotte in mijn armen :inlove:

Ook bij mij kwam de vk toen ik 10 cm had, zij heeft toen de vliezen met een tangetje gebroken.

Hoi, misschien is het mijn bevallingsverhaal wat je gelezen hebt? Finn werd dus inderdaad met de vliezen intact geboren, de verloskundige vertelde later dat je het kunt zien als een goudvisje in een zakje water. Een hele zachte bevalling voor een kindje dus.



Bij Jula waren bij 10 cm ontsluiting de vliezen ook nog niet gebroken, die hebben ze toen met een haakje doorgeprikt, maar daar voel je niks van (ja, ineens komt er een bups water). Toen was het even rustig en daarna begonnen de persweeen.



Bij Finn ging dus alles in een keer door en was het echt in notime bekeken!



Ik zal zelf ook nog even kijken op google want komt inderdaad maar weinig voor. En ook nog op de uitgerekende dag geboren! Volgens mij net als de andere Finn op dit forum :smiley:

ja dd volgems mij was dat jou verhaal :stuck_out_tongue: :thumbup:

Bij mij heeft de gyn ook de vliezen doorgeprikt op het laatste moment.



En inderdaad, soms komt het voor dat het kindje nog in de vliezen zit, en dat wordt dan inderdaad “met de helm op geboren” genoemd!

:mrgreen: