vliezen gebroken ?

ja ik weet het : bellen bellen bellen :wink:

maar ik maak me niet zo snel druk en heb het idee dat het nergens op slaat .

al blijft het me toch wel bezighouden.

Ik heb al 2 dagen af en toe een weeiig gevoel. maar dat zakt weer weg om vervolgens de rest van de dag weg te blijven.

Nu stond ik gisteren in de douche en had ik ineens het idee dat ik plaste .

Terwijl het onbewust ging .

En het was veel , maar ja onder de douche valt er niets op te vangen natuurlijk

2 keer gecheckt en 2 keer twijfel ( ik bedoel ik zou het toch wel voelen als ik plas niet ? :oops: )

Ik heb na het douchen op mijn hand geblazen maar toen verloor ik geen vocht.

vandaag ook niet.

Mijn buik is ook niet kleiner geworden ofzo.

en ik ben nog maar 28 weken zwanger dus …

ik moet woensdag naar de gyn , maar ik denk ik vraag even of hier iemand enig idee heeft of ik gewoon geen controle meer heb ove rmijn blaas of iets anders…

Ik zou persoonlijk toch wel even de vk of gyn bellen. Je mag ook niet te lang met gebroken vliezen lopen ivm infectie gevaar dus als het dat wel is dan loop je woensdag toch al wel lang met gebroken vliezen.

Overigens verloor ik toen ik gebroken vliezen had ook geen vruchtwater als ik op mijn hand blies en was mijn buik ook niet kleiner geworden.

Gewoon even bellen, de gyn is er tenslotte ook voor dit soort vragen.

maar nu heb ik nergens meer last van, geen buikpijn en ook niet meer harde buiken dan normaal …

en juist omdat ik nergens last van heb en de beeb goed voel ben ik bang dat ik het me ingebeeld heb…

ik heb net gebeld en de gyn vertelde me dat als het mijn vliezen waren ik daar nu nog last van zou moeten hebben. ( ?? )

ondanks dat ik wel vochtiger verlies dan normaal heb had hij zoiets van , hou het maar in de gaten.

Zodra mijn afscheiding gaat ruiken ( dat doet het al ) of ik bloedverlies krijg moet ik weer contact opnemen.

maar toch zit het gesprek me niet helemaal lekker en heb ik er nog steeds een raar gevoel over…

Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon nog een keer bellen. En als je dat niet durft of wat dan ook dan desnoods de huisarts.

Bij mij braken de vliezen met 36 weken. Daarna was het wel alsof onze meid iets lager kwam te liggen, het voelde anders. Maar verder voelde ik helemaal niks: geen krampen, geen harde buiken, geen ongigevoel, geen bloedverlies. En ik verloor toch constant hele plonzen water. Ik denk niet dat je echt iets van gebroken vliezen hoeft te voelen. Wel rook het vruchtwater heel apart. Ik vond het dezelfde geur als desinfectiemiddel wat ze bij een dierenarts of in het ziekenhuis gebruiken, heel zoet. Het ruikt heel anders dan afscheiding of urine.

Hou het in de gaten ivm infectiegevaar, mochten je vliezen wel gebroken zijn. En je wilt met deze zwangerschapstermijn natuurlijk ook nog niet bevallen. Anders de vk of huisarts bellen!

@purpled82 wrote:

Ik zou persoonlijk toch wel even de vk of gyn bellen. Je mag ook niet te lang met gebroken vliezen lopen ivm infectie gevaar dus als het dat wel is dan loop je woensdag toch al wel lang met gebroken vliezen.

Overigens verloor ik toen ik gebroken vliezen had ook geen vruchtwater als ik op mijn hand blies en was mijn buik ook niet kleiner geworden.

Gewoon even bellen, de gyn is er tenslotte ook voor dit soort vragen.

Dat is alleen als je de 37 weken voorbij bent. Mijn vliezen zijn gebroken met 35 weken en als je geen infecties hebt laten ze je gewoon 2 weken in het ziekenhuis liggen hoor! (bij mij kwam ze de volgende nacht vanzelf)

Maar ik zou (helemaal met jouw termijn) de gyn weer bellen! Je bent nog maar 28 weken! Dan moet je het zekere voor het onzekere nemen!

het is hier rustig, beeb beweegt goed en ik let op iedere verandering.

Ik ga toch denken dat ik me zorgen maak om niets…

Morgen op controle en dan bespreek ik het sowieso en vraag ik of de gyn even wil controleren of alles nog in orde is.

mocht er in de loop van de dag iets gebeuren of veranderen laat ik het even weten .

:-*

Ik had persoonlijk me poot stijf gehouden om te controleren.

Ik heb ook eens het gevoel gehad dat ik vruchtwater verloor ook rond die termijn, moest meteen komen… Loos alarm maar wel gerustgesteld…

Newbe De regels zijn overal weer anders, denk ik. Mijn vliezen braken met 36w2d en ik werd meteen opgenomen in het ziekenhuis. Als de bevalling niet vanzelf op gang zou komen, zou ik ingeleid worden met 37 weken. Er zijn extra maatregelen genomen ivm te lang gebroken vliezen en infectiegevaar, we moesten beide langer in het ziekenhuis blijven en er was extra controle.

hoe was het bij de gyn/VK?

@Jippie wrote:

Newbe De regels zijn overal weer anders, denk ik. Mijn vliezen braken met 36w2d en ik werd meteen opgenomen in het ziekenhuis. Als de bevalling niet vanzelf op gang zou komen, zou ik ingeleid worden met 37 weken. Er zijn extra maatregelen genomen ivm te lang gebroken vliezen en infectiegevaar, we moesten beide langer in het ziekenhuis blijven en er was extra controle.

Dat was precies wat ik bedoelde. Ik werd ook opgenomen. En ze wachten in principe als alles goed is tot 37 weken.

Ik had een paar dagen geleden precies het zelfde alleen zonder krampen ed. Ook het gevoel van vocht verliezen onder de douche net als plassen ik twijfelde ook heel erg maar ook niet gebeld. :oops: :oops: Vind het zo raar om te bellen :oops: :oops:

alles was goed bij de gyn, mijn vliezen zijn niet gebroken en hij vertelde me dat het gezien he tonder de douche gebeurde waarschijnlijk toch urine is geweest.

dat door de warmte je blaas ineens een verkramping kan geven en de boel leegloopt haha.

ik ben wel opgelucht !