Ik weet eigenlijk niet zo goed in welk topic ik dit bericht moet plaatsen maar wij zitten met het volgende dilemma.
Afgelopen zomer zijn wij naar Griekenland geweest. Vrienden van ons zijn daar getrouwd dus we waren gezellig met een groep van 22 personen (incl. kinderen).
Danique was toen 21 maanden oud en het was super.
Nu is het plan ontstaan om met een aantal mensen volgend jaar september weer te gaan en ons is gevraagd of we zin hebben om ook weer te gaan. Ons tweede kindje verwachten wij in maart, en zal dan dus 6 maanden oud zijn.
Aan de ene kant lijkt het ons helemaal leuk om weer te gaan maar er zijn toch wel een aantal dingen waarover we twijfelen omdat we natuurlijk geen idee hebben hoe alles straks gaat verlopen met ons kleintje op komst. Er zijn natuurlijk ook een hoop voordelen omdat je met een groep bekenden bent.
Hebben jullie ervaring met een vliegreis met een baby??
Er gaan nog twee stellen mee welke in februari/maart een kindje verwachten, zij hebben al besloten om te gaan.
Misschien zijn wij te moeilijk hoor, maar wat zouden jullie doen??
ik werk op een reisburo en boek regelmatig mensen met kleine babys op vliegvakantie!! maar kan je twijfel enigszins voorstellen, ik heb het zelf niet gedaan, zag er tegenop dat andere mensen last van mijn kinderen zouden hebben!! WIj gaan aankomende zomer dus voor het eerst vliegen met kinderen!!
Oo wat leuk zeg, zeker als er nog twee babies van dezelfde leeftijd meegaan! Wij nemen de kinderen van kleins af aan mee met het vliegtuig, Niels was 8 weken toen ie voor t eerst meevloog naar Turkije. Nooit problemen gehad, altijd heerlijke vakanties :thumbup: .
Maart bevallen, in september vliegen…ik zou eventjes afwachten hoe het gaat.
Eerst even kijken wat voor baby er in je buikje woont en dan beslissen of het voor hem of haar ook een leuke reis word of 1 groot drama.
ik ben toen nano 6 maanden was naar afrika gevlogen met hem. En oh oh oh wat zag ik op tegen de reis. :? maaaar wat ging het uiteindelijk ontzettend makkelijk omdat het een intercontinentale vlucht was, kreeg ik een mandje waar hij in kon liggen, echt ideaal. (maar dat zul je naar griekenland wel niet krijgen :think: ). Hij heeft de hele vlucht geslapen en aan de borst gedronken, gewoon echt te makkelijk.
ik zou dus 100% zeggen: gaan! Griekenland is ook nog niet heel ver, je hebt veel mensen die je eventueel kunnen helpen. Dat kan haast alleen maar goed gaan! :thumbup:
als het goed is kan je ook zo’n mandje krijgen voor vluchten in europa :thumbup:
@oessie wrote:
als het goed is kan je ook zo’n mandje krijgen voor vluchten in europa :thumbup:
als jij het zegt.
maar echt effectief zullen ze dan niet zijn; het duurt altijd een tijdje nadat ze opgestegen zijn voordat ze met die dingen komen, en ze halen ze ook weer op tijd weg. dan blijft er op een vlucht van een paar uurtjes niet zo heel veel meer over…
daar heb je een punt fiep!!
mij lijkt het juist lastiger vliegen met een dreumes van 21 maanden… die wil al vanalles, en in zo’n vliegtuig zijn de mogelijkheden toch beperkt… Ik zou eerder met een baby van 6 maanden gaan vliegen als met een dreumes, dus ik zou zeggen… lekker gaan!!!
We zijn met Laura verschillende keren naar Peru geweest (schoonfamilie daar), de eerste keer was ze 5 maanden. Net als Fiep zegt, ik zag er erg tegenop, maar uiteindelijk ging het zo makkelijk. Ook wij hadden ook zo’n mandje trouwens, maar goed, zelfs als je die niet krijgt, zijn die paar uurtjes naar Griekenland nog wel te overzien, toch?
(wij vlogen trouwens via Madrid, en tot Madrid zonder mandje, maar we hadden op de heenreis het geluk dat er een extra stoel vrij was waar de maxicosi mocht staan)
Eigenlijk vond ik het een ideale leeftijd om je kind mee op vakantie te nemen. Laura vond alles wel prima, zolang papa of mama maar in de buurt was en ze op tijd haar melk kreeg, vond zij het best. Ze had verder weinig besef of last van veranderingen, was helemaal niet zo met haar omgeving bezig, gewoon lekker op schoot zitten was prima.
Op de reizen die we daarna hebben gemaakt, vond ik het veel harder werken (voor mezelf dan he) om haar bezig te houden. Ze had echt vermaak nodig, was ook meer rond aan het kijken, wilde rondlopen, wilde spelen… en dan is een vlucht van 13 uur best lang. Ging ook wel goed trouwens hoor, maar daar moest ik toch veel meer moeite voor doen. En ook ter plaatse had ze gewoon wat meer aandacht en afleiding nodig dan een baby, en reageerde ze ook veel meer op haar omgeving (ook heel leuk natuurlijk, maar niet altijd handig).
Niet te veel over nadenken, lekker gaan, zou ik zeggen (als je vantevoren gaat bedenken wat er allemaal mis zou kunnen gaan… dan zou je geen stap meer buiten de deur zetten).
Wij zijn naar griekenland gegaan met lente toen ze een maand of 7 was.
Wij hadden op schiphol de maxi op het onderstel van de bugaboo, en mochten uiteindelijk zonder bijbetaling de maxi meenemen in het vliegtuig! Ook op de terugweg!
Er werden stoelen voor ons verwisseld en ik mocht met lente op de stoelen van de stewardessen zitten.
Ook mochten we in griekenland de rij voorbij lopen omdat we een kindje/baby bij ons hadden.
Alleen maar voordelen wat dat betreft dus! :thumbup:
Vooral doen! :dance:
wij zijn in september naar mallorca geweest.
We vlogen om 6:00 uur in de ochtend.
Met ons vloog een baby’tje mee.
Ik schatte het jochie 10-12 weken.
En die heeft gekrijsd :shock: echt de hele vlucht door.
En helaas, de terugweg ook :shock:
We zagen die mensen om de hoek komen en keken elkaar al aan, zo van: oh nee he.
Ik vond het echt zielig, dit was namelijk niet gewoon huilen, maar echt krijsen.
Ik zou dus eerst afwachten wat voor baby’tje je krijgt en dan pas beslissen.
Ik ben met Lys naar zuidspanje gevlogen toen ze net geen 7 mnd was, ging super, ze heeft de heel vlucht aan de (.) gehangen of ze sliep.
Vond het toen makkelijker als nu. Inmiddels heeft ze nu 5 vlieg vakanties gehad, dus het verschil merk ik wel
:-*
We zijn met Joas gevlogen toen hij 8 maanden was, naar Gran Canaria. Zo’n vlucht duurt 5 uur, en hij is voorbeeldig geweest. Heeft lekker gekletst tegen iedereen, af en toe een dutje gedaan, lekker zn flesjes gedronken, werkelijk geen kik gegeven.
Twee rijen voor ons zat een beeb van Joas zn leeftijd, en die heeft heel de vlucht gehuild… Je weet vantevoren gewoon niet hoe je kindje zal reageren. Ik dacht: in het állerergste geval zit ik 5 uur met een huilend kind… dat overleven we heus wel
Lekker gaan dus… veel plezier!
Linda, misschien idd eerst even afwachten tot beebje er is. Als je een beeb hebt die goed in het ritme komt en geen echte problemen heeft zou ik het gewoon doen. Wij zijn afgelopen zomer naar Spanje gevlogen met de kids, Amayra was 5 maanden toen we heen gingen en 6 toen we terug gingen en dat is erg goed gegaan.
@#puk# wrote:
Wij hadden op schiphol de maxi op het onderstel van de bugaboo, en mochten uiteindelijk zonder bijbetaling de maxi meenemen in het vliegtuig! Ook op de terugweg!
Voor zover ik weet mag je bij de meeste vliegmaatschappijen tegenwoordig een paraplubuggy gratis meenemen, welke pas bij het vliegtuig zelf in het bagageruim wordt gebracht. Ook een maxi-cosi mag je iig gratis bij de bagage inchecken en als je een extra stoel geboekt hebt, kun je zowieso een speciaal gordeltje krijgen, zodat je je kleintje in de maxi-cosi op de stoel kunt zetten (zoals in de auto).
Ben zelf binnen Europa gevlogen toen m’n zoontje 17 maanden was. Had hem op m’n schoot. Heb hem wel de hele tijd moeten afleiden (was 1,5 uur vliegen), omdat meneer natuurlijk het liefst wilde lopen, maar verder geen probleem.
Denk ook dat het met een kleintje van 6 maanden nog veel makkelijker is (die willen nog niet zoveel )!
Zou dus gewoon lekker gaan! Denk dat het toch grotendeels aan de instelling van de ouders ligt (of ze er zelf al een negatief gevoel bij hebben of juist positief), hoe de vlucht uiteindelijk gaat. Voor zo’n kleintje is het allerbelangrijkste dat papa en/of mama in de buurt is/zijn, verder zijn ze over het algemeen niet zo moeilijk.
Kian is al 3 keer meegevlogen. Het gemakkelijkste was toen hij 4 maanden oud was. Lekker op schoot. Daarna werd het lastiger want meneertje wilde niet te lang zitten.
Nu willen wij in juni (als Esmée 10 maanden oud is) ook gaan vliegen. We twijfelen tussen Mallorca (dikke 2 uur vliegen) of Kreta (4 uur vliegen). Nog iemand een voorkeur?
Bedankt voor jullie reacties!
We zouden idd wel kunnen wachten tot het beebje er is maar ten eerste willen we graag naar hetzelfde appartementencomplex als dit jaar en dit bestaat maar uit 13 appartementen dus zal snel volgeboekt zijn, en ze hebben maar 3 3-kamer appartementen.
Ten tweede, als we nu boeken scheelt dat best een hoop geld.
Ik zie trouwens nog niet eens zo op tegen de vliegreis, maar als we daar 15 dagen zitten met een beebje dat bv helemaal niet lekker in zijn/haar velletje zit dan vind ik dat zo zielig…dat is eigenlijk ons grootste struikelblok.
We slapen er nog even een paar nachtjes over. Dit weekend wil ik beslissen want anders blijven we erover nadenken.
Wij gaan de 23e op vakantie, we vliegen er zo’n 4 uur over.
Luca is dan 1 jaar oud, ik ben ook heel benieuwd hoe dat gaat.
Hij kan niet stil zitten, en hij moet op schoot zitten :think:
En verder zullen we hem bezig moeten houden.
Hallo Billie,
Hier nog een vlieger; ik heb helemaal alleen met mijn kindje een intercontinentale vlucht gemaakt met beeb toen ze 6 maanden was (man kwam later) en met bijna 8 maanden weer terug (weer alleen). Ik zag er ook tegen op, maar het is me 100% meegevallen. Beeb deed het prima en kreeg heerlijke aandacht van vliegpersoneel en andere mensen om ons heen.
Babies die de hele vlucht krijsen hebben volgens mij last van hun oren. Bij andere eventuele ongemakken huilen ze toch niet de hele vlucht? Voor de oren gewoon zorgen dat je kind bij opstijgen en dalen de borst/fles krijgt; door het slikken niveleren ze hun oortjes.
Onlangs nog een vlucht gemaakt van 3,5 uur met beeb die toen alweer 10 en een halve maand was. Het ging wederom prima, ondanks enorme vertragingen, maar vond toch de eerste reis net iets makkelijker. Mijn ervaring is: hoe kleiner ze zijn hoe makkelijker het is. Zoals een moeder voor mij zei, ze willen dan nog niet zoveel :).
En hoe je kindje op de nieuwe omgeving reageert kan je nooit voorspellen. maar het feit dat paps& mam er allebei zijn en heel relaxt zijn en alle tijd hebben omdat het vakantie is is toch heerlijk? En dan niet te vergeten het strand of het zwembad (neem aan dat er iets van water is) en de andere kindjes? Heerlijk juist!
Kortom, ik zou het dus GEWOON DOEN!