Hallo,
wij gaan eind augustus 11 dagen op vakantie naar Bulgarije, in een apartement. Thymen is dan 10 maanden. Heeft er iemand ervaring met dit land? Ik las in een ander topic dat opvolgmelk moeilijk verkrijgbaar is…en hoe zit dat met luiers, potjes ed…en nog andere tips voor vakantie met baby en/of vliegen met baby?!
Heel erg bedankt alvast!
Hoi hoi,
Bulgarije is een beetje een land in opkomst voor toerisme, het is een land wat lange tijd een beetje in de jaren 70 is gebleven. De hotels en appartementen doen hun best veel te renoveren en wat moderner te worden. Ik zou in ieder geval wel een en ander meenemen, niet overal is nog alles te krijgen verkrijgen.
Qua land schijnt het een supermooi land te zijn!! (althans aan de verhalen van klanten te horen wel)
Liefs Mariska
ik zou als ik 11 dagen zou gaan sowieso zefl alle opvolgmelk mee nemen, zo veel is dat toch neit?
en eet je kindje enkel potjes? Anders zou ik een paar potjes mee nemen voor noodgevallen en verder gewoon lekker mee laten pikken wat er te krijgen is.
Ik ken bulgarije verder niet, hongarije wel een beetje, maar dat is bulgarije niet natuurlijk, daarbij kwam ik daar toen ik nog geen idee had wat opvolgmelk is :mrgreen:
Succes, lekker relaxed doen, dan wordt het voor jullie kindje vast ook relaxed!
Hoi, nee inderdaad meenemen voor 11 dagen kan best ja…hij krijgt nu eigenlijk meestal vers alleen na een lange werkdag soms een potje maar omdat ik het idee heb dat je in het buitenland extra moet opletten met eten dacht ik dat potjes veiliger zouden zijn…verder ben ik best relaxed hoor maar tis toch een eindje van huis enzo…
nog vlieg do’s en dont’s… leuk toch dat voorbereiden ook al duurt het nog zo lang
Nu nog niet maar over 1,5 maande gaan wij met het vliegtuig naar Egypte dus dan kan ik je meer vertellen .
Hoi Debbel, ik ben erg benieuwd hoe het jullie en Laurens vergaat; hele fijne vakantie alvast! Als je nog goede tips hebt hoor ik het graag…
groetjes Kim
Hoi,
Ik ben 4 jaar geleden naar Bulgarije op vakantie geweest en ik vond het een erg mooi land. Of ze opvolgmelk hebben, weet ik niet, maar ik zou het gewoon meenemen en als je plek hebt een waterkoker om het water voor de opvolgmelk te koken. Ze zullen in het appartement wel pannen hebben maar een waterkoker vind ik handiger. Potjes meenemen is altijd handig. Het water uit de kraan is daar niet te drinken, maar toen wij er waren (4 jaar geleden) kon je overal flessen water kopen. Let dan wel op het ph-gehalte van het water: in sommige flessen water is dat erg hoog en dat is niet lekker, dus hoe lager, hoe beter. Het eten is daar erg lekker, maar je moet het wel goed wassen dus kijk uit met rauw eten (dat geldt ook voor jullie). Luiers kan je daar denk ik ook wel kopen.
Even wat vliegtips:
- geef hem tijdens het stijgen en dalen een speen of wat te drinken: dan heeft hij minder last van zijn oren.
- bij veel luchtvaartmaatschappijen kun je een wiegje bestellen. De kans is groot dat hij er op het moment van vertrek niet inpast maar dan heb je in ieder geval wat extra ruimte voor je handbagage.
- neem wat lekkers voor hem mee, bijv. soepstengels of crackers
- doe in je handbagage ook een potje en wat opvolgmelk, de stewardessen kunnen die aubainmarie verwamen, neem ook wat extra mee voor het geval dat
- denk aan voldoende luiers en doekjes voor onderweg
- denk ook aan knuffels, speelgoed en voorleesboekjes
- trek hem kleren aan die makkelijk aan en uitgaan
Veel plezier
bij veel luchtvaartmaatschappijen kun je een wiegje bestellen. De kans is groot dat hij er op het moment van vertrek niet inpast maar dan heb je in ieder geval wat extra ruimte voor je handbagage.
volgens mij hebben ze die reiswiegjes alleen maar op intercontinentale vluchten, immers: op een vlucht met korte duur is het haast niet de moeite waard om na het hele ritueel van stijgen dat soort dingen op te hangen, want voor je het weet, moet ie alweer ervan af gehaald worden.
Ik zou je om de vlucht niet zo'n zorgen maken, vraag om een plaats vooraan, bij het tussenschot, dan kun je je kimdje voor je laten spelen. en idd drinken of speen bij stijgen en dalen.
ik vind met reizen altijd een rug- of buikdrager ideaal. Zeker als je ter plaatse met openbaar vervoer gaat reizen.