vliegtuigen spotten schiphol

kan dat nog heden ten dagen? is er op schiphol nog ergens vóór de duane een plek waar je vliegtuigen kunt kijken?

Hebben ze niet een panorama terras waar je dat kunt bekijken, dat is geloof ik nog voor de douane… (Ik weet het niet meer, is al weer een tijdje geleden dat ik op schiphol ben geweest :wink: )

ja dat kan nog ben er een paar weken geleden nog geweest inderdaad panorama dek

vriendlief werkt op schilhol dus weet he tzeker

Wij zijn een tijdje terug geweest en gingen naar die grote parkeerplaats waar ook altijd van die patatkramen stonden.

Dat hebben ze helemaal weg gehaald…

Andere leuke spot plekken ken ik niet bij schiphol.

Spottersplek Rozenburg is een druk bezochte plek. Het is eigenlijk een gratis parkeerterrein met middenin een lekkere patatkraam (deze is niet gratis).

Rozenburg is gesitueerd bij de Kaagbaan van Schiphol.

dan zie je ze landen of opstijgen ligt denk ik aan hoe de wind staat, je ziet de vliegtuigen dan verschrikkelijk dichtbij.
Ben er zelf meerdere keren geweest, een leuke ervaring moet ik zeggen om ze zo groot te zien.

maar daar kom je niet met ov, denk ik?

Fiep, je gaat treinen toch of ga je met iemand met de auto?

Er zijn verschillende spottersplekken rond de banen en een

panorama-dek op schiphol zelf.

Ik ben vandaag in hoofddorp, dus effe zwaaien he? :mrgreen:

en bij de mac ergens… als iker ben kan ik er zo heen rijden, maar ik kan het niet uitleggen :oops:

ligt aan welke baan ze gebruiken!

@Liekie wrote:

Spottersplek Rozenburg is een druk bezochte plek. Het is eigenlijk een gratis parkeerterrein met middenin een lekkere patatkraam (deze is niet gratis).

Dit is toch bij de Mac? Goh, dat die spottersplek met die patatkraam ook al weg is…

Wij waren voor de komst van Lotte ook enorm enthousiaste vliegtuigspotters en kwamen toen geregeld op de spottersplaatsen. Manlief volgde de communicatie via de scanner en mij gaf het een kick om de callsigns te noteren… Manlief bootste namelijk heel realistisch met een stel maten het vliegverkeer na met Flightsimulator.

Groetjes,

Viratine

Ach…als het niet mag…kom dan maar eens een middagje in mijn achtertuin staan…daar valt flink wat te spotten!

Zeker met slecht weer stijgen ze laag op…kan soms vanuit mn tuin zien wat de passagiers te drinken hebben…hahaha…

Nou ja…dat is misschien wat overdreven,maar sinds de nieuwe aanvliegroute hebben wij mooi uitzicht!

Wij storen ons er niet aan…het is wel een leuk gezicht…elke keer weer kijken hoe laag ze hangen…

Vanmiddag op de rondweg bij de toerit A4 (ter hoogte van Mc Donalds h’dorp) hadden we ook weer een hele mooie naast ons hangen…

Maar goed…volgens mij mag spotten nog gewoon…sowieso buiten Schiphol althans…

De spottersplek bij de Rozenburgbaan is gesloten.

Er is nog niet zo lang een spottersplek gemaakt bij de Polderbaan/5e baan. Deze baan wordt ook veelvuldig gebruikt. Op deze plek staan ook patatkramen voor de liefhebber. :mrgreen:

Wij gaan altijd op het panoramadek kijken, dan hoef je idd niet door de douane.

Wij komen hier best vaak…erg leuk!

@lotus wrote:

Maar moet je wel betalen toch?

En parkeergeld?!

Mijn man gaat vaak idd langs de 5e baan zo’n parkeerplaats…

Vinden ze helemaal geweldig.

@Liekie wrote:

Helaas is deze al gesloten sinds januari 2008…

Alleen op schiphol zelf en richting schiphol-oost (die bij de mac) kun je nog kijken.

Er is ook een parkeerplek (voor heeeeeeel weinig auto’s) bij de plderbaan/5e baan, maar daar zie je niet zo veel…

@renzosmam wrote:

@lotus wrote:

En parkeergeld?!

Alleen parkeren is betalen :smiley:

@Marianne mv Lyann wrote:

@renzosmam wrote:
@lotus wrote:

En parkeergeld?!

Alleen parkeren is betalen :smiley:

Of parkeren in Hoofddorp (niet zo duur) en dan met de trein

naar schiphol. Heb je nog een leuk treinreisje erbij :mrgreen:

@Maris wrote:

@Liekie wrote:

Helaas is deze al gesloten sinds januari 2008…

Alleen op schiphol zelf en richting schiphol-oost (die bij de mac) kun je nog kijken.

Er is ook een parkeerplek (voor heeeeeeel weinig auto’s) bij de plderbaan/5e baan, maar daar zie je niet zo veel…

Er is een nieuwe parkeerplek gemaakt waar bijna net zoveel auto’s kunnen staan als voorheen bij de Rozenburgbaan. :thumbup:

Hier vind je allerhande informatie over spottersplekken.

http://www.brandweerschiphol.nl/luchtvaart/luchthavens/spottersplek/spottersplek.html

@kantjeboord wrote:

Hier vind je allerhande informatie over spottersplekken.

http://www.brandweerschiphol.nl/luchtvaart/luchthavens/spottersplek/spottersplek.html

Hoi Kantjeboord, wat een gave site zeg!

Groetjes,

Viratine

Ja leuk he? Je kunt de vliegbewegingen hier ook op zien. Leuk als ik met de laptop in de tuin zit, kan ik zo zien wat voor een toestel er overkomt!