Vliegramp

@Flieniemama wrote:

Schijnt ook dat de pers gewoon foto’s van slachtoffers etc van hyves afhalen. Waar moet dat heen? En dat alleen maar om de sensatiebeluste mensen te bevredigen… :naughty:

Wordt toch maar weer bewezen dat de telegraaf een walgelijke, sensatiebeluste krant is.

Over de actie van de Telegraaf :thumbdown:

Maar foto’s die van i-net/Hyves gehaald worden… ja hoewel ik het niet vind kunnen, denk ik dan ook: waarom zetten die familieleden/vrienden dan foto’s neer?

Je kan je Hyve afschermen voor vreemden, de boel hoeft niet openbaar. Nu is het duidelijk wat er met de foto’s gebeurt, maar je foto’s kunnen als je een openbare Hyve hebt altijd eraf gehaald worden door jan en alleman.

Ik lees net de headlines van de Telegraaf. Wat een misselijkmakende actie om dat ventje te bellen. Ik zag net 2 foto’s van hem in het ziekenhuis en ik schoot vol :cry: Arm kereltje, ik heb zo met hem te doen :kaars:

@mamaMarije wrote:

@Flieniemama wrote:
Schijnt ook dat de pers gewoon foto’s van slachtoffers etc van hyves afhalen. Waar moet dat heen? En dat alleen maar om de sensatiebeluste mensen te bevredigen… :naughty:

Wordt toch maar weer bewezen dat de telegraaf een walgelijke, sensatiebeluste krant is.

Over de actie van de Telegraaf :thumbdown:

Maar foto’s die van i-net/Hyves gehaald worden… ja hoewel ik het niet vind kunnen, denk ik dan ook: waarom zetten die familieleden/vrienden dan foto’s neer?

Je kan je Hyve afschermen voor vreemden, de boel hoeft niet openbaar. Nu is het duidelijk wat er met de foto’s gebeurt, maar je foto’s kunnen als je een openbare Hyve hebt altijd eraf gehaald worden door jan en alleman.

Het ging ook om kennissen / bekenden die foto’s via hyves /weblogs nu zelf ook

op hun eigen hyves zetten en/of verspreiden. Dus de foto’s worden vaak niet bij

de slachtoffers zelf weggehaald, maar bij derden.

En daar is geen toestemming voor gegeven.

Ik heb ook hyves, maar afgeschermd. Ik heb een blog, maar niet afgeschermd. Maar

er zitten wel zeker privacyrechten op (beeldrecht) en een ander moet daar met

zn handjes van afblijven. Dat je iets op internet zegt, wil nog niet zeggen dat een

derde die foto’s / tekst/ gegevens dan óók mag publiceren (valt onder copyright).

En dat alles om sensatiezucht. Af en toe kijken of er écht nieuws is, vind ik echt

wat anders dan doelbewust op zoek gaan naar allerlei privégegevens. Of die eindeloze

en zinloze herhalingen van beelden/journal op tv (sbs6).

bijzonder respectloos om zo’n kind te bellen!

BIZAR ook dat mensen het schijnbaar nodig hebben dat fam. moet VERZOEKEN hem met rust te laten,… Dat valt bij mij namelijk onder gezond verstand gebruiken!

Ze schrijven zelf ook,… hij was erg emotioneel omdat hij dacht fam. aan de lijn te hebben,… toen hij door had dat dit niet zo was,… werd hij kalmer,…

Dit is echt een grens overschreden!

Het kind is getraumatiseerd, heeft nu alleen maar rust en familie nodig.

En over de rest,… tja,… dat hou je niet tegen, hoe triest ook!

Ongewild kunnen we allemaal ineens “nieuws” worden.

Die Telegraaf toch… dit verbaast me niets. Word je daar nou journalist voor? Ben je dan eerzaam bezig met je beroep uitoefenen?

Als heel Nederland nou eens stopt met die domme krant te lezen, dan hebben ze geen bestaansrecht meer en zijn we er vanaf.

ik hoorde net… ohh is dat zijn achternaam ??

dan ga ik snel zoeken op hyves…

:sick:

En toch zijn er ook mensen die van dat soort berichtgeving houden.

Die willen foto’s zien, gezichten, namen…

Wat meer sensatie gericht.

Besef me net dat ik hier ook een foto heb geplaatst, maar dat was meer voor mijn/jullie beeldvorming wat betreft het zang groepje, die had je eind jaren '90 nogal wat… De naam zei me iets, ik wist niet meer hoe ze eruit zagen of welke nummers ze destijds hadden.

Las overigens op teletekst dat De Telegraaf in de verdediging schoot door te zeggen ‘we hebben niet verteld dat zijn ouders overleden zijn of van de crash’.

Maar elders is te lezen dat de journaliste heeft weten te ontfutselen dat het jongetjes niet weet dat zijn ouders overleden zijn (hoe weet je dat) en dat hij zich de crash niet meer kan herinneren (hoe weet je dat).

Daar zul je toch ook vragen voor moeten stellen lijkt mij.

@Gab wrote:

ik hoorde net… ohh is dat zijn achternaam ??

dan ga ik snel zoeken op hyves…

:sick:

Dat is echt erg, ik wist dat er zieke mensen bestonden, maar dit…Vreselijk!

En de Telegraaf :wall: :evil:

@marloes vip wrote:

Echt de telegraaf komt er hier niet in, nog niet om in de kattebak of het caviahok te leggen.

Nou, misschien is het juist dé goede plek voor deze krant.

Wat een ontzettend trieste actie zeg van de Telegraaf. Hoe haal je het in je hoofd. Dan heb je echt geen greintje menselijkheid in je als journalist in mijn ogen. How low can you go.

@juulke wrote:

@marloes vip wrote:
Echt de telegraaf komt er hier niet in, nog niet om in de kattebak of het caviahok te leggen.

Nou, misschien is het juist dé goede plek voor deze krant.

Wat een ontzettend trieste actie zeg van de Telegraaf. Hoe haal je het in je hoofd. Dan heb je echt geen greintje menselijkheid in je als journalist in mijn ogen. How low can you go.

Indd! Vond het echt diep diep diep triest, die actie van hun :silenced:

Zag vanavond een foto van die Ruben voorbij komen die ze op zijn school hadden. Men wat een mooi jongetje zeg.

Een man van de anwb die hem bezocht had, zei volgens mij dat hij een engeltje in het bed zag liggen. Maar toen ik die foto zag, begreep ik denk ik wel wat hij bedoelde.

Morgen is hier de uitvaart van 2 dorpsgenoten die omgekomen zijn bij de vliegramp. Ze verwachten heel veel mensen, overal staan al wegwijs borden om een parkeerplaats aan te wijzen.

Ik had het nog niet gehoord/gelezen/gezien maar wat vreselijk zeg. Arme mensen, arm kind. :kaars: :kaars: :kaars:

Ik vind het zo erg, al die mensen die zijn omgekomen. Al hun nabestaanden die dit verdriet met zich mee moeten dragen en dat er dan een krant is die het gore lef heeft om naar zo’n ziekenhuis te bellen. Is er dan geen mediawaakhond die hier iets aan kan doen? Laat ze die krant een megaboete geven en dat geld in een spaarfonds voor de studie van het overlevende kind stoppen.