vliegengordijn kunststof kozijnen

We hebben sinds 3 jaar kunststof kozijnen aan de achterzijde van ons huis (voorzijde zijn we voor aan het sparen) en in alle ramen zit een horkozijn, maar in de achterdeur niet.



Sinds een paar maanden spelen de kids alleen in de achtertuin en nu met het mooie weer staat de achterdeur dus overdag open. Het gevolg is dus vliegen in huis.



Ik vind het zonde om in het kunstsof kozijn te boren, dus ik vraag me af hoe jullie dat opgelost hebben?

Ik wil geen hordeur, omdat we een kattenluik in de achterdeur hebben en de katten gewoon erdoorheen moeten kunnen.

Ik lees mee.



Hoe hebben jullie horkozijnen?

Wij hebben vanuit de kozijnboer dat erbij gekregen, een soort frame met horgaas om in het raamkozijn te plaatsen.

Gewoon een vliegengordijn bij de action/gamma oid kopen. Met dubbelzijdig tape vastmaken aan het kozijn.

Het lijkt onzin, maar de vliegen komen er bij ons écht niet door!

Wij hebben een plisé-hor. Er is een soort van rails waar die doorheen schuift voor het kozijn gemonteerd en op de vloer zelfs ingefreest, waardoor er niet geboord hoeft te worden in het kozijn.



Groetjes, Karin

Bedankt voor de reacties.



Rhode, zo’n gewoon vliegengordijn (mijn ouders hadden vroeger van die stoffen slierten) is dat niet te zwaar voor dubbelzijdig tape? Een vriendin heeft een kralenketting en die bleef niet plakken met dubbelzijdig tape en hebben ze uiteindelijk gewoon geschroefd.



Karin185, wij hebben een siergrindvloer (marmeren steentjes) en we kunnen daarop niet even wat op/in bevestigen helaas.

Kijk eens op MP deals, daar hebben ze nu een horgordijn met magneten.

Ik vind ze mooi, maar wil geen zwarte. Anders had ik het waarschijnlijk wel gedaan!

Wij hebben een horgordijn met klittenband gekocht. Werkt prima! En kan er in de winter gewoon af. Er blijft dan wel een stripje zitten, waar je het horgordijn weer aan vast kan maken het volgende seizoen. Maar dat stoort hier helemaal niet.

@Nicje wrote:

Kijk eens op MP deals, daar hebben ze nu een horgordijn met magneten.

Ik vind ze mooi, maar wil geen zwarte. Anders had ik het waarschijnlijk wel gedaan!




Dat klinkt heel interessant.