Vliegen

Hoi hoi

Wie weet wanneer je met een beeb kan en mag vliegen?

Groetjes

wanneer jij denkt dat je kindje er aan toe is.

wij vlogen voor het eerst dat de kids 9mnd waren maar kan ook al veel eerder als je dat zelf wilt, bij ons kwam het zo uit.

Wij zijn gaan vliegen toen Colin 6.5 maand was. Ging hartstikke goed. Ik kan me herinneren dat er bij mij op zwangerschapsyoga een meisje zat die vanwege de inburgering (oid) vlak na de bevalling terug naar zuid-afrika moest. Zij is gaan vliegen toen de baby nog geen maand was. :shock: Ik zou dat nooit gedaan hebben, maar het kan dus wel!

Misschien ligt het er ook wel aan waar je heen wil?

liefs

daffie

tyg is ook al heel jong mee geweest (niet na een maand, maar ik geloof dat ie 5 maanden was)

heerlijk, hij viel gewoon in slaap!

dat is nu wel anders :mrgreen:

ik geloof dat je al met drie weken mag vliegen

Een beeb mag vanaf 6 weken vliegen maar echt raadzaam is het niet. de drukverschil in de cabine kan op de oortjes enorm veel last veroorzaken. mocht dit gebeuren vraag dan aan het cabinepersoneel om 2 glazen en een warm vochtig doekje (stewardessentruc) doe dit op de oortjes dit zal de druk verlichten (helpt trouwens ook bij volwassenen)

Als je wat verder weg gaat vliegen (intercontinentaal) vraag dan bij het boeken van je ticket gelijk een babybasket aan wel zo makkelijk dat je de beeb even kan laten slapen in een comfortabele houding.

Als je een tweeling hebt houd er dan rekening mee dat er maar 1 baby op een rij mag zitten. Meestal zijn er rijen van 3 stoelen dus dan moet je achter elkaar gaan zitten of met het gangpad ertussen. dit is in verband met het feit dat als de druk in de cabine wegvalt en de zuurstofmaskers naar beneden komen er per rij maar 1 extra masker naar beneden komt deze is voor het personeel en eventueel een baby. wel altijd eerst het masker bij jezelf omdoen voordat je het masker bij je baby omdoet. Je kindje heeft er immers niks aan als jij als ouder bewusteloos raakt omdat je zuurstof tekort komt.

Kai was 3 maanden toen wij vlgen ging prima hij sliep voor we opstegen en werd wakker toen we eruit moesten.