vliegen met kinderen

vanmorgen hadden wij bijna een reisje Curaçao geboekt bij D-reizen tot ik dacht laten we kijken of we een stoel kunnen boeken voor Odin…



dat moesten ze aanvragen bij Holland international



goed bijna alles rond krijgen we te horen dat stoelen voor kinderen helemaal niet zeker zijn :shock: :shock: :shock:



ofwel je boekt een reis je betaald een stoel voor je 4 en 1 jarige kind maar als door drukte?!? plaats te kort is moeten je 4 en 1 jarige kind hun stoel inleveren :shock: :shock: en moeten ze bij je op schoot komen zitten

je krijgt dan ook je geld niet terug :shock: :shock: :shock:



is dat bij elke vliegtuig maatschappij zo?

Een 4-jarig kind moet een eigen stoel krijgen (en daar moet je ook voor betalen), vanaf 2 jaar is dat verplicht (!).



Met een kind onder de 2 jaar heb je normaal gesproken de keuze: ofwel je reserveert een eigen stoel voor het kind (en dan betaal je het kindertarief voor kinderen boven de 2 jaar), ofwel je reserveert geen eigen stoel, in dat geval kan je kind voor het babytarief mee. Als er dan een stoel over is, kun je die krijgen, en zo niet, dan moet je het kind op schoot houden.

Voor zover ik weet is dat overal zo, maar dat zou nog per luchtvaartmaatschappij kunnen verschillen hoe ze daarmee omgaan. Lijkt me raar dat ze een gereserveerde stoel zomaar af kunnen pakken :think: Heb je dat wel goed begrepen? Is het wel duidelijk overgekomen dat je gewoon wil betalen voor die stoel?

Voor zover ik weet is het inderdaad heel normaal dat een kind dat reist op een zogeheten babyticket (0-2 jaar) geen recht heeft op een eigen zitplaats

ja want ik vroeg echt van als ik voor hem een stoel wil hoeveel kost dat dan



toen ging zij dat navragen en toen zei ze dat voor beide kinderen de stoel niet zeker was



toen vroeg ze ook nog of we wel een stoel wilde voor Luna (4 jaar)



en ja als het druk was kon haar stoel dus gewoon afgepakt worden :shock:

@Mex wrote:

Voor zover ik weet is het inderdaad heel normaal dat een kind dat reist op een zogeheten babyticket (0-2 jaar) geen recht heeft op een eigen zitplaats




ook niet als je dus betaald voor een stoel? een stoel bij boekt dus

@Angel & Luna wrote:

ja want ik vroeg echt van als ik voor hem een stoel wil hoeveel kost dat dan



toen ging zij dat navragen en toen zei ze dat voor beide kinderen de stoel niet zeker was



toen vroeg ze ook nog of we wel een stoel wilde voor Luna (4 jaar)



en ja als het druk was kon haar stoel dus gewoon afgepakt worden :shock:


Uitzendkracht gesproken zeker? :wink:



Ik zou morgen nog een keer bellen en opnieuw de vraag voorleggen, vraag desnoods naar de leidinggevende - of bel zelf rechtstreeks met de luchtvaartmaatschappij.

Hoe ze met baby’s om willen gaan, dat moeten ze zelf weten (het kan zijn dat het bij die maatschappij gebruikelijk is om geen stoelen te reserveren voor baby’s, al lijkt me dat erg vreemd).

Maar een kind van 4 jaar moet een eigen stoel hebben (wettelijk verplicht). Dus het slaat nergens op wat ze zeggen.

het was een stagaire maar ze zat aan de telefoon met holland international omdat hun niet zelf voor een baby een stoel konden bij boeken dat moest via hun



en die persoon zei aan de telefoon dat Luna dus ook de kans had van haar stoel gezet te worden



wij hadden nadat gehoord te hebben totaal geen zin meer in vakantie natuurlijk en hadden ook echt zoiets van waarom is dat nooit gezegd toen wij naar Aruba gingen toen Luna 2/3 jaar was



het ging sowieso al heel erg vreemd want we hadden al helemaal een prijs afspraak voor de reis en alles erbij enz.

toen vroeg ik over die stoel voor Odin

ineens werd Luna uit de reis gehaald zeg maar en werd er gevraagd of wij wel een stoel wilde voor haar zonder stoel voor haar was het goedkoper uiteraard

en met stoel was het ineens duurder dan de 1e prijs opgaaf :roll:



maar goed Luna heeft dus verplicht een eigen stoel goed dat ik dat weet :thumbup:



ik ga van de week wel naar een ander reisburo en dan vraag ik wel weer na hoe dat evt zit als ik voor Odin een stoel wil boeken of die afgepakt kan worden

Dan heb je het over een kinderticket (2 tot 12 jaar) - volgens mij heb je daarmee wel degelijk recht op een eigen stoel en haalt ze het een en ander door elkaar. Daarmee heeft Odin hetzelfde ticket als Luna met dezelfde bijbehorende rechten.



Balen zeg… Ga je vol goede moed naar het reisbureau om een leuke vakantie te boeken en kom je zo terug :thumbdown:

Nog even een tipje, heeft helemaal niks met die stoelen te maken, maar misschien wel handig :oops: is een vriendin van mij:

Edit beheer: handige maar toch commerciële link verwijderd.

@Alette wrote:

Nog even een tipje, heeft helemaal niks met die stoelen te maken, maar misschien wel handig :oops: is een vriendin van mij:

Edit beheer: handige maar toch commerciële link verwijderd.




ja die was ik al tegen gekomen ziet er wel leuk uit maar zo vaak vliegen wij nu ook weer niet eigenlijk :shifty:

@Mex wrote:

Dan heb je het over een kinderticket (2 tot 12 jaar) - volgens mij heb je daarmee wel degelijk recht op een eigen stoel en haalt ze het een en ander door elkaar. Daarmee heeft Odin hetzelfde ticket als Luna met dezelfde bijbehorende rechten.



Balen zeg… Ga je vol goede moed naar het reisbureau om een leuke vakantie te boeken en kom je zo terug :thumbdown:




ja we hadden echt hoofdpijn waren ook echt een halve dag kwijt aan die onzin :thumbdown:



hadden echt zin in die reis te boeken dus waren om 9 uur al bij het reisburo toen was het je moet direct betalen nou goed wij gauw naar huis geld van de bank overgeboekt naar een rekening waarmee we wel konden betalen en weer terug



heel de tijd was Odin daar bij dus…



en vervolgens waren we om 12.50 klaar met helemaal niks :roll: :zzz: (ze stond ook iedere keer heel lang in de wacht bij holland international vandaar dat het ook zo lang duurde…)



wel hoofdpijn rijker dat wel :doh:

@Alette wrote:

Nog even een tipje, heeft helemaal niks met die stoelen te maken, maar misschien wel handig :oops: is een vriendin van mij:

Edit beheer: handige maar toch commerciële link verwijderd.




:mrgreen: :mrgreen:

nou ik heb de reis nu online geboekt tenminste geen kans meer een stagaire of uitzendkracht of…?



dus binnenkort lekker naar de zon :dance:

:dance: :dance: :dance:



Wanneer gaan jullie?

20 juni :dance: :dance:

Wauw, dat is al lekker snel ook!

ja heel erg snel idd



dinsdag gaan we al naar eperheide (cp)

en dan 3 weken later naar Curacao :lol:



beetje het jaar van de vakantie’s dit jaar geloof ik :oops: :oops:



eind september gaan we naar heijderbos

en met de kerst willen we ook nog iets van cp doen (hebben kortingsbonnen van ing :wink: )