Vliegen met je beebje...

Hoi!

Ik ben benieuwd wie er wel eens gevlogen heeft met haar kindje(s) en hoe dat gaat.

Wij zijn vorig jaar in januari getrouwd, ik was toen 30 weken zwanger en we zaten midden in een verbouwing, dus een huwelijksreis hebben we niet gedaan (zijn toen alleen een weekendje weg geweest).

Afgelopen jaar verder ook niet meer op vakantie geweest, we waren nog steeds met de verbouwing bezig (was een beetje uitgelopen :? ) en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er ook niet zo heel veel behoefte aan had toen (vermaakte me prima met ons ventje :smiley: ).

Maar dit jaar willen we toch echt heeeeeeeeel graag weg!

Vrienden van ons zijn een paar jaar terug naar Canada geemigreerd en die ontvangen ons met open armen om daar te logeren.

Super natuurlijk!! Maar ik krijg een beetje een knoop in mijn maag als ik aan vliegen met een baby denk… :think:

Wat moet je allemaal meesjouwen? Moet de kleine de hele reis op schoot? Wat als hij last van zijn oortjes krijgt bij opstijgen/landen? (flesje helpt, heb ik wel eens gehoord) Hoe zet je het ritme om mbt de voedingen? Heeft hij dan veel last van een jet-lag? Wat als hij niet in slaap valt tijdens de vlucht? Of nog erger: wat als hij erg veel moet huilen?

Ik heb al best wel vaak gevlogen (denk stuk of 10 x) en heb het nooit echt heel eng gevonden (maar was wel altijd blij als we geland waren hoor), maar nu ben ik ineens bang dat er iets gebeurt. :shock:

Wie heeft positieve ervaringen met vliegen met een baby en kan mij wat gerust stellen?

(overigens hebben we nog niets definitief geboekt hoor)

Groetjes en bedankt!

Marieke

Wij zijn met onze dochter naar Mexico gevlogen toen ze 11 maanden was (11 uur heen, 9,5 uur terug) en het is erg goed gegaan. We hadden geen stoel voor haar geboekt en hadden haar om beurten op schoot. We hadden wel zo’n wiegje, maar daar was ze te groot voor, dus die gebruikten we als opslag. Wat we meenamen: speentje, flesje, poeder, fruitpotje, doos soepstengels, een doos nijntjekoekjes, speelgoed, voorleesboeken, hydrofiel luiers, luiers, doekjes, dus wat je normaal ook meeneemt als je lang onderweg bent. We gaven haar wat te drinken of haar speen tijdens het stijgen of landen en ze heeft geen last van haar oortjes gehad. Tijdens het stijgen viel ze zelfs in slaap. Jammer genoeg werd ze weer wakker toen we haar in het wiegje wilde leggen, dus dat deden we op de terugreis niet meer. Op de heenreis heeft ze hooguit een uur geslapen, maar heeft ze zich prima gedragen. Ze vond het hartstikke leuk om rond te kijken en het gordijntje naar het gedeelte van de stewardessen open te trekken. Af en toe liepen we met haar rond. Alleen op het eind (dus na 10 uur vliegen) had ze het een beetje gehad en ging ze af en toe huilen. Op de terugreis was ze een half uur wakker en heeft ze de rest van de tijd in de armen van haar vader geslapen.

laat ik voorop stellen dat ik bijna van iederéén die met een baby/dreumes/peuter vliegt, hoor dat het achteraf heel erg mee viel.

en dat komt ook aardig overeen met mijn eigen ervaring. (n 6mnd, naar afrika, 8 uur vliegen, slechts 2 uur tijdverschil)

Ik vond het heel goed te doen, (maar 6mnd is wel net iets anders dan 9mnd+ ) als ik het me goed herinner heeft ie voornamelijk aan de borst gelegen, en liggen slapen (hij mocht nog in zo’n basketje, ideaal, maar daar is jouw kindje wslk net te oud voor dan. Je kunt het uiteraard altijd vragen).

Zie je heel erg op tegen je kindje voortdurend op schoot houden, dan kun je er natuurlijk voor kiezen om een extra stoel te reserveren. Doe je dat niet, dan heb je alsnog kans dat je wel een stoel krijgt (van de 4 vluchten die ik met nano heb gemaakt waarbij we maar 1 stoel geboekt hadden, hebben we 4 keer een extra stoel gekregen :thumbup: ), goed op tijd inchecken, zorgen dat je zit bij de middenschotten in het vliegtuig (daar is de meeste beenruimte, en dat is met een kind op schoot wel heeel handig, + dat je je kindje eventueel voor je op de grond op een doek kunt zetten/liggen)

als je flexibel omgaat met voeding/slapen enz, dan valt het idd erg mee hoor :smiley:

ik vond het ook erg spannend, maar wat te spelen mee, en niet te moeilijk doen (zelf) hielp enorm en ik vond het nog leuk ook, lekker met zijn drietjes weg.

Het viel mij echt 100% mee. Just go with the flow.

Wij zijn met onze jongste naar Zuid Afrika gevlogen toen hij 5 maanden was en dat viel 100% mee. Hij kreeg zo’n bakje waar hij in kon slapen en omdat we 's nachts vlogen lag hij daar gewoon lekker in te slapen. Ik denk wel dat als je kindje wat beweeglijker is of slecht slaapt dat het dan moeilijker is. Als hij al wil rollen dan kan dat niet in zo’n bakje en op schoot zitten de hele tijd is ook niet handig. Ik zou in ieder geval proberen om 's nachts te vliegen!

Al jou punten die je benoemd had ik ook steeds in m’n hoofd, maar op een gegeven moment heb ik me daarover heen gezet en zie het nu gewoon positief in. Over 2 weken gaan we, heen reis duurt 10uur met een tussenlanding en terug 6 uur. Heb dus nog geen ervaring verder ermee. Maar heb er wel heel veel zin in en die vliegreis komt vast wel goed :thumbup:

Wij hebben nooit zover gevlogen dat we met grote tijdsverschillen zaten dus daar heb ik geen tips voor.

Maar ik vond het vliegen ook wel meevallen. Een tas vol afleiding mee en je komt al een heel eind. En als je geen eigen stoel boekt heb je inderdaad de kleine om de beurt op schoot. Je kan ook een eigen stoel boeken en dan een autostoel meenemen. Die wil je misschien toch ook op vakantie gebruiken. Je mag alleen niet alle types gebruiken in het vliegtuig. Op de site van de maatschappij kun je zien welke. Ik heb er laatst naar gekeken. Er is er 1 van Romer die wel mag en nog wat andere.