Vliegen met baby - voeding onderweg

Volgende week vertrekken we voor een vakantie naar Bali 8)

We reizen met 3 kinderen (3.5 jaar, bijna 2, en Ruben) en hebben met zn allen om die reden voor een ‘gebroken’ reis gekozen. Dan kunnen de ouderen kinderen even uitrazen op 't vliegveld, en wij even de benen strekken, anders was het 15uur achterelkaar geweest.

We vliegen eerst naar Caïro, van daaruit naar Bangkok waar we een overnachting hebben. Dag erna door naar Bali zelf.

Nu ben ik even wat info aan 't zoeken over het meenemen van babyvoeding. (in de handbagage)

En ben erg benieuwd naar jullie ervaring en kennis hiermee. Sowiezo met tips etc over vliegen/lange reis/vakantie met een baby.

Had zelf al bedacht om diksap puur mee te nemen, en dan een flesje water in het vliegtuig te kopen om het mee aan te lengen.

Water meenemen voor zn fles te maken (geef fv) mag natuurlijk niet boven de 100ml, dat moet ik bij de crew gelijk aangeven dat ik dat graag wil onderweg.

Potjes olvarit mogen gewoon mee?

Wat ik nergens kan vinden is info over de poedermelk zelf. Zijn daar regels aan gebonden aan hoeveelheid?

Zal het voor de reis zelf in verdeelbakjes meenemen, want zo’n los pak is niet handig lijkt me.

Mn vriend heeft 't liefst al de voeding voor de vakantie mee in de handbagage, stel dat (ouders zijn al es koffer kwijt geraakt) hebben we zijn voeding sowieso.

We hebben voor de 2e vlucht een babybasket, nu hopen dat ie daar nog in past haha.

En verder zijn alle tips welkom! :mrgreen:

De laatste keer dat ik met een baby vloog was 4,5 jaar geleden met martinair naar Mexico en toen was kv niet aan een hoeveelheid gebonden. Wij hadden zo’n doos met verdeelbakjes mee en vroegen aan de stewardess of ze wat water in een flesje wilde verwarmen, dat deden ze au bain Marie en als dat warm genoeg was daar deden we wat kv bij… Hoe het met olvarit zit weet ik niet. Diksap is ook een vloeistof wat betekent dat je er niet meer dan 100 ml van mee mag nemen. Wij hadden de diksap thuisgelaten en vroegen of ze wat appelsap met wat water in haar flesje wilde doen. Verder hadden we wat doze soepstengels en crackers en zo meegenomen. De babybasket hadden we ook en diende als opbergruimte want ze wilde er niet inliggen en ik geloof ook niet dat ze er in paste. Ze was toen 11 maanden.

Veel plezier en go with the flow

je hebt ook van die pakjes kant en klare babyvoeding toch :think: lijken net van die pakjes drinken dat formaat maar dan babyvoeding

Wij hadden naar Turkije en Maleisie idd een paar van die pakjes kant en klare voeding, die kunnen ze voor je opwarmen in het vliegtuig. Het is babyvoeding, in een herkenbare babyvoedingverpakking, dus mag gewoon mee.

En melkpoeder hebben we ook gewoon meegenomen, gesloten verpakkingen. Een poeder is ook geen vloeistof, dus mag gewoon.

Ander drinken kan ik me niet meer herinneren eigenlijk :think: Ik denk dat ik van die kleine pakjes water bij me had. En dan met een beetje appelsap aanlengen en in een rietjesbeker.

Maar wat een reis zeg, met al die overstappen :shifty: Ik had toch voor een rechtstreekse vlucht gekozen :shifty:

Water meenemen voor zn fles te maken (geef fv) mag natuurlijk niet boven de 100ml,

jawel hoor, voor babyvoeding maken ze (gelukkig ) een uitzondering.
Mijn ervaring is dat ze echt 0,0 moeilijk doen over vloeistoffen zodra je met een jong kind reist. Pakjes drinken, flesjes met drinken, thermosflessen met warm water, allemaal zonder enige moeite mee mogen nemen.

Veel plezier!

wat Fiep zegt. wij hadden voor J. 2 drinkflessen met sap en water bij ons. en het was geen enkel probleem deze mee te nemen. zolang het maar in een verpakking zit die duidelijk voor een kind is.

ik vind die hele regels trouwens ook helemaal nergens op slaan

in 2010 waren wij naar curacao gegaan en op de heenweg moesten we alles inleveren en op de terugreis mocht je gewoon flessen water en alles meenemen het vliegtuig in…

5 jaar geleden met een baby gevlogen. Gewoon poeder in een verdeelbakje meegenomen en alvast water in de fles en die in het vliegtuig laten opwarmen.

Toen we vanuit lanzarote terug vlogen had ik een fles water. Zat overigens nog helemaal dicht. Moest toen een slok water nemen bij de douane.

In maart naar Bonaire geweest met Arke. Ik heb (glazen) potjes babyvoeding in een aparte plastic zak gedaan en los laten zien bij de bagagecontrole. Zowel heen als terug als bij de tussenstop op Aruba was dat geen probleem. Marie dronk toen al gewone melk en dat heb ik gewoon gevraagd als ik het nodig had. Fles afgegeven en warm terug :slight_smile: Water was gewoon gratis aan boord en ze hebben ook appelsap als alternatief voor de diksap. Pakjes kant en klare melk (Nutrilon) mogen ook gewoon mee. Dus ik zou alles wat met de baby te maken heeft even apart in een tas inpakken en laten zien bij de controle. Moet helemaal goed komen! Tuitbeker met sap mocht trouwens ook probleemloos mee.

O en bij twijfel even bellen met de klantenservice van je maatschappij :thumbup:

@fiep klophout wrote:

Water meenemen voor zn fles te maken (geef fv) mag natuurlijk niet boven de 100ml,

jawel hoor, voor babyvoeding maken ze (gelukkig ) een uitzondering.

Mijn ervaring is dat ze echt 0,0 moeilijk doen over vloeistoffen zodra je met een jong kind reist. Pakjes drinken, flesjes met drinken, thermosflessen met warm water, allemaal zonder enige moeite mee mogen nemen.

Veel plezier!

Hier dezelfde ervaring. Ik mocht zelfs pakjes wicky meenemen. We hebben 1 keer gehad dat mijn vriend zelf een slok moest nemen uit de tuitbeker die gevuld was. Maar toen ie dat deed was het prima :thumbup:

Thermosfles en rietjesbeker moesten bij ons leeggegooid worden. Dat deed zo’n douanedame. De pakjes mochten wel mee.

Bedankt voor alle antwoorden al! :thumbup:

Sopje, wil dan idd 100ml dipsap meenemen. Kan ik best veel sap mee aanlengen.

Kant&klare voeding in pakjes? Ken ik niet :lol: ga wel even op zoek! verkopen ze dat bij de Kruidvat bijvoorbeeld?

@Kittycat wrote:

Maar wat een reis zeg, met al die overstappen :shifty: Ik had toch voor een rechtstreekse vlucht gekozen :shifty:

Ik persoonlijk ook liever hoor. Dat was dan een vlucht van 15uur naar Bangkok geweest, daar overnachting en dan door naar Bali. Maarja we reizen met meer (schoonouders,sz zwager en hun kids) en het was meeste stemmen gelden :slight_smile: dus dan maar zo. En ach, het even uit het vliegtuig, benen strekken, kinderen even kunnen rennen is ook wel prettig denk ik.

Claudia, dank voor de link, had ik idd al even op gekeken.

Ik lees hier en op andere sites een hoop verschillende ervaringen met water wat wel of niet mee mag. Denk dat ik dat gewoon niet doe, is toch maar extra gesleep, en aan boord hebben ze toch ook water :slight_smile:

Poeder wil ik eigenlijk in een grotere hoeveelheid meenemen, niet allemaal kleine afgemeten hoeveelheden. Dus gewoon met een schepje, en dan per keer kunnen bepalen hoeveel ik maak. verschilt nog al es, de grootte vd fles.

Zou dat mogen, een bakje met poeder in mn tas?

(ben zo ‘bang’ dat ze in een land als Thailand het voor iets anders aanzien :shifty: misschien heel truttig, maar vind dat best een risico ofzo…)

Daarom zou ik inderdaad kant en klare pakjes meenemen. Verkopen ze in ieder geval bij de AH, kruidvat weet ik niet zeker, maar denk het wel. Het is gewoon een pakje ter grootte van een pakje appelsap, maar wel heel duidelijk bestemd voor baby’s.

Of proberen of je genoeg van die proefzakjes kan verzamelen, die vond ik ook zo handig :thumbup: maar kun je volgens mij niet los kopen, zitten in blijde dozen enzo.

‘Bakje poeder’ meenemen zou ik inderdaad ook eng vinden :smiley:

Ik moest in de Dominicaanse republiek zelf uitleggen wat mijn snoepjes waren :shifty: waren gewoon van die zure balletjes (Napoleon) dat vond ik echt overdreven…

@EstHe wrote:

Ik lees hier en op andere sites een hoop verschillende ervaringen met water wat wel of niet mee mag. Denk dat ik dat gewoon niet doe, is toch maar extra gesleep, en aan boord hebben ze toch ook water :slight_smile:

ja klopt. Maar ik vind het altijd wel lekker, zeker met een baby die je niet kunt uitleggen dat ie even moet wachten omdat de stewardessen nog even met iets anders bezig zijn, om niet helemaal afhankelijk te zijn van de stewardessen. Zeker als ie het eerste uur nadat je het vliegtuig in stapt, al wat wil drinken, hebben de stewardessen vaak tig dingen te regelen.

Met overstappen was vast ook goedkoper :wink: , dat begrijp ik ook wel hoor. Wij hadden toen ook de keuze, maar zijn voor rechtstreeks gegaan Ondanks dat het wat duurder was. Wel gaaf zo’n verre vakantie!

Melkpoeder in het ruim is niet zo goed voor het poeder. Het kan daar vriezen en dat is van invloed op de kwaliteit van de melk. Daarom wordt geadviseerd melkpoeder in de handbagage mee te nemen.

Op Heathrow hebben ze eens een tube handcreme van me meegenomen voor ‘onderzoek’, ondanks dat het een 75ml verpakking was. Ze testen dan met een stripje wat er in zit ofzo.

@Marlous79 wrote:

Ik moest in de Dominicaanse republiek zelf uitleggen wat mijn snoepjes waren :shifty: waren gewoon van die zure balletjes (Napoleon) dat vond ik echt overdreven…

Nou, dat is idd wel wat overdreven. Maar om die reden vind ik 't dus ook wel riskant.

@fiep klophout wrote:
EstHe schreef:

Ik lees hier en op andere sites een hoop verschillende ervaringen met water wat wel of niet mee mag. Denk dat ik dat gewoon niet doe, is toch maar extra gesleep, en aan boord hebben ze toch ook water

ja klopt. Maar ik vind het altijd wel lekker, zeker met een baby die je niet kunt uitleggen dat ie even moet wachten omdat de stewardessen nog even met iets anders bezig zijn, om niet helemaal afhankelijk te zijn van de stewardessen. Zeker als ie het eerste uur nadat je het vliegtuig in stapt, al wat wil drinken, hebben de stewardessen vaak tig dingen te regelen.

Dat is ook wel zo ja.

Gelukkig is de tijd (mits vertraging) niet een tijd voor zn fles, bij het stijgen krijgt ie dan flesje sap. Denk dat ik zn fles(sen) na de tas controle, dus al in de gate zelf, in de wc vul met water :shifty:

@Kittycat wrote:

Met overstappen was vast ook goedkoper :wink: , dat begrijp ik ook wel hoor. Wij hadden toen ook de keuze, maar zijn voor rechtstreeks gegaan Ondanks dat het wat duurder was. Wel gaaf zo’n verre vakantie!

Melkpoeder in het ruim is niet zo goed voor het poeder. Het kan daar vriezen en dat is van invloed op de kwaliteit van de melk. Daarom wordt geadviseerd melkpoeder in de handbagage mee te nemen.

Op Heathrow hebben ze eens een tube handcreme van me meegenomen voor ‘onderzoek’, ondanks dat het een 75ml verpakking was. Ze testen dan met een stripje wat er in zit ofzo.

Nee dit was nog niet eens de goedkope oplossing :lol:

Ach het maakt mij niet uit, mn schoonouders betalen :silenced:

Ik had nooit bedacht dat het in het ruim zo koud was, thanks voor de tip! het gaat dus inderdaad in de handbagage. (heeft A alsnog zn zin :wink:)

Tja als ze twijfelen, kunnen ze het idd altijd testen natuurlijk. Ik denk er nog even over verder, pakjes of poeder…

Ik blijf het even volgen voor september!

Doe ook even na de vakantie.updaten esthe wat nou wel en niet mocht :lol:

Schijn trouwens zo te zijn dat neusspray bij baby’s goed schijn te werken tegen oorpijn bij stijgen en dalen