Aankomende februari zijn mijn ouders 35 jaar getrouwd en willen ons dan meenemen op vakantie naar Turkije. Echter hebben wij dan een kleintje van net wel/net geen twee maanden. Ergens zeg ik, dat moet te doen zijn. Zon kleintje slaapt meerendeel van de tijd dus die zou (als je een makkelijk kind hebt) als het zich makkelijk aanpast gewoon lekker blijven slapen en we zelfs makkelijker mee gaan dan die van dan bijna 2 jaar.
Aan de andere kant denk ik…ik moet gewoon thuis blijven. Lastig dus.
Eigenlijk ben ik dus vooral benieuwd naar ervaringsverhalen van vlueg vakanties met zon klein babytje en oudere kinderen.
Daarnaast. Mag je je reiswieg mee nemen of hebben ze liever de maxi-cosi?
Of je wel of niet wilt gaan moet je zelf beslissen
Maar ik denk dat het heel goed te doen is met een kleintje, idd makkelijker dan met een peuter/kleuter.
Maxicosi zou ik idd gewoon meenemen voor in het vliegtuig. Reiswieg zou ik ook meenemen maar die mag niet mee als handbagage. Zou je wagen dus laten sealen op schiphol.
Geef de baby wat te drinken tijdens het opstijgen en dalen ivm de druk op de oortjes.
Voordeel is dat het daar in februari niet zo heel warm is en dus goed te doen voor je kleintje.
Ik zeg genieten :mrgreen:
Ik kan je alleen onze ervaringen vertellen en die zijn: TOP!
Wij zijn toen Nikki 2 maanden oud was naar Italie gevlogen. Ging ontzettend goed. Daarna zijn we toen ze ruim 8 maanden oud was naar Curacau geweest en nog een x naar Nice met het vliegtuig. Wat ik altijd deed is dat ik zorgde dat ik een flesje warm had met het opstijgen en landen. Zodat ze geen last kreeg van druk op haar oren.
Op zich we wat vliegen met een kind is. De oudste was 7,5 mnd toen we voor het eerst gingen vliegen. Dus ook toen de tip met drinken meegekregen tijdens opstijgen en landen
En vliegen met een peuter hebben we ook al eens ervaren. De oudste was ruim 2,5 toen we ruim 9 uur hebben gevlogen.
Maar vliegen met een baby is totaal nieuw voor ons en dan ook nog eens met drie kinderen op van met 1.
Dus de reiswieg moet als bagage mee. Hoe deden jullie dat met het onderstel. Namen jullie mee tot aan de gate met de maxi cosi?
En voor de middelste moeten we dan ook een buggy mee nemen. Normaal gesproken mag je die mee nemen tot aan de gate. Maar twee stuks…zouden ze daar niet moeilijk over doen?
Of is het wellicht een idee om de gehele ki derwagen als bagage af te geven en de baby in een draagdoek op het vliegveld te dragen. Of wordt voor tijdens het vliegen de maxicosi aangeraden. Want het lijkt me zo veel wat we anders moeten mee nemen?
@aapie wrote:
Of wordt voor tijdens het vliegen de maxicosi aangeraden. Want het lijkt me zo veel wat we anders moeten mee nemen?
Een maxi-cosi tijdens het vliegen is wel ideaal, maar dat kan alleen als je een eigen stoel hebt gereserveerd voor de baby (of als je het geluk hebt dat ze nog wat stoelen overhebben op de vlucht). Anders moet je de maxicosi waarschijnlijk gewoon inleveren bij de gate.
wij hebben met jesse gevlogen toen hij 3,5 maand was, ook naar turkije. Draagdoek mee, de maxi cosi voor op de wagen en die hebben we mee mogen nemen tot aan de gate, alleen onderstel niet ( dus Jesse moest op karretje ) Heen en terug was er plek vrij in vliegtuig ( eind april; transavia ) dus de cosi mocht mee in het vliegtuig, mits bij het raam. Jesse heeft heerlijk geslapen in het vliegtuig, flesje bij opstijgen… Ik zou zeggen: DOEN!!! Jaar later was het alweer een stuk lastiger, want toen moest Jesse dus op schoot en was hij voor het mooie net te oud om zo te kunnen slapen…
In turkije ging het ook prima, niet te heet en Jesse sliep heerlijk in de draagdoek bij me. Zelfs shows gezien, mini-disco, enz. Jesse viel lekker tegen me in slaap.
Op zich kan het prima hoor, maar misschien snap ik het niet, als je nu 13 weken zwanger bent, dan is je kindje in februari toch geen 2 maanden? :oops:
ja daar zat ik ook al aan te denken.
@Marieke_5000 wrote:
Op zich kan het prima hoor, maar misschien snap ik het niet, als je nu 13 weken zwanger bent, dan is je kindje in februari toch geen 2 maanden? :oops:
Ik zat ook al te rekenen, dacht die gaat snel. Ik ben begin februari uitgerekend :mrgreen:
Maar ik denk dat ze later in het jaar willen gaan, mei of juni?
Ik heb geen ervaringen met een baby (ja de vlucht naar mallorca was er ook zo’n kleintje mee en die heeft al de tijd gehuild, zo zielig)
MAar lees wel mee, wie weet wat wij volgend jaar gaan doen. 8)
@Marieke_5000 wrote:
Staat er idd een beetje raar. Mijn ouders zijn in feb 35 je getrouwd en willen ons in mei meenemen. Dus dan is de kleine wel net wel net geen twee maanden
Ik heb met Milan gevlogen toen hij 3.5 maand, 4.5 maand en 7.5 maand was. De eerste vlucht was twee keer 4 uur, de tweede en derde allebei 7 uur.
Ik heb Milan in de draagdoek bij me gehad, de eerste vlucht zelfs tijdens het opstijgen en landen, want ik vond dat riempje niet echt fijn. Vond dat hij in de draagdoek steviger bij me zat, gelukkig vond het personeel het goed.
In de vluchten waar ik mee was, hadden ze bedje voor kleine baby’s die aan de wand bevestigd werden. Daar heeft hij elke vlucht heerlijk in geslapen. Alleen bij turbulentie en landen/opstijgen moest hij op schoot.
Iets drinken meenemen voor de opstijging/landing is een hele goede tip, daar had ik de eerste keer nog niet aan gedacht. Gelukkig had ik mijn (.) bij me, dus dat was gemakkelijk.
Ik zou lekker mee gaan. In de warmte je kleintje lekker luchtig kleden en niet in de zon en je hebt een heerlijke vakantie! Draagdoek mee is ook altijd ideaal!!
Veel plezier!
Fijn om te lezen dat de meeste van jullie hier goede ervaringen meehebben
Wij gaan volgend jaar augustus naar Bulgarije voor een groot feest en familiebezoek. Onze baby is dan ook ongeveer 3 maanden oud, en was er toch wel een beetje huiverig voor, zo’n reis met zo’n kleintje. Maar ben nu al een heel stuk gerustgesteld
wij hebben gevolgen toen onze zoon 3 maanden was
we vlogen met transavia mochten de wagen en bak menemen tot de gate kai heeft heerlijk op onze schoot geslapen
we hadden een fles klaar voor hem met melk maar hij was al vertrokken voordat we gingen vliegen.
terug mocht de wagen ook mee tot de gate maar toen kregen we hem niet bij het vliegtuig terug maar via de bagage band
@Mejis wrote:
@aapie wrote:Of wordt voor tijdens het vliegen de maxicosi aangeraden. Want het lijkt me zo veel wat we anders moeten mee nemen?
Een maxi-cosi tijdens het vliegen is wel ideaal, maar dat kan alleen als je een eigen stoel hebt gereserveerd voor de baby (of als je het geluk hebt dat ze nog wat stoelen overhebben op de vlucht). Anders moet je de maxicosi waarschijnlijk gewoon inleveren bij de gate.
De meeste maatschappijen hebben als regel dat een maxi-cosi niet als veilig kinderzitje wordt beschouwd. De meeste maxi-cosi’s werken namelijk via een 3-punts gordel en aan boord heb je 2-punts.
Tijdens de vlucht kan de baby dan wel in de maxi-cosi zolang er geen turbulentie is of start/daling/landing, en mits er dus plaats is aan een raam, en de stoel ervoor nog gewoon naar achteren kan. Maar goed, dat weet je dus niet van tevoren, dus ik zou de maxi-cosi niet meenemen in het vliegtuig.
Zo’n draagdoek of Baby Bjorn ofzo is ideaal. Kan je je andere kindje in de buggy meenemen.
Ik denk dat een klein babytje nog wel prima te doen is aan boord, ze slapen lekker en zijn nog niet zo groot. Wij vlogen met een dreumes van 1,5 op schoot en dat was toch wel iets onhandiger! Maar goed, ook dat was te doen, je komt er echt wel en dan is het genieten.
Veel plezier vast met de voorpret!