vliegen met 18 weken

Ik vroeg mij af wie er ook heeft gevlogen in de zwangerschap?

we vliegen ongeveer 10 uurtjes naar Curacao…

Met 24 wkn naar Tunesie :wink:

Met 19 weken naar Italië, geen enkel probleem hoor! :wink:

Rond 18 weken naar Turkije.

Ik heb last van reisziekte en door mijn zwangerschap mocht ik hiervoor geen pilletjes slikken, dus ik moest :sick: bij stijgen en dalen…

Verder vond ik het geen probleem om te vliegen tijdens de zwangerschap. Ik had alleen moeite om het dienblad open te klappen :lol: maar nu had ik al een grote buik door mijn tweelingzwangerschap.

ik was een week of 12 toen we naar Aruba vlogen

was erg lekker met stijgen en dalen :sick: :sick: :sick:

met 30 weken naar de canarische eilanden was 31 weken toen we terug gingen

zorg voor een goede zwangerschapsverklaring, van de vk of gyn waarop staat wanneer je moet bevallen en hoewlang je zwanger bent…

ik had de ervaring, met mijn giga buik van thomas dat het cabine personeel erg opkeek dat ik nog mocht vliegen die dachten dat ik al overtijd liep :lol: :lol: :lol: gelukkig had ik de papieren goed voor elkaar, en toen ik ze liet zien dat ik “nog maar” 30 weken was mocht ik plaats nemen in de veeeel te krappe stoel hahahahaha

Met 32 weken naar de Algarve en een week later weer terug. Inderdaad vliegverklaring van de verloskundige meegenomen en de zwangerschapskaart (gegevens van verloskundige).

Ik heb alleen een zwangerschapsverklaring van de vk gekregen… dat is toch wel genoeg?

met 14 weken van spanje naar noorwegen (± 4 uur ietsje meer) ging prima, vlinders ind e buik na :smiley:

@Mamavanesmee27 wrote:

Ik heb alleen een zwangerschapsverklaring van de vk gekregen… dat is toch wel genoeg?

Lijkt mij ok, maar dat kan per vliegmaatschappij verschillen. Heb zelf behoorlijk wat gevlogen met verschillende vliegmaatschappijen bij verschillende weken zwangerschap (varierend tussen 12 en 30 weken) en er heeft nog nooit iemand naar een verklaring gevraagd of wat dan ook. Volgens mij is de verklaring belangrijker naar mate je verdergevorderd bent in je zwangerschap, want vanaf een bepaald aantal weken (verschilt per maatschappij, maar ongeveer 35 of 36) laten ze je niet meer vliegen. Bang dat je gaat bevallen in het vliegtuig! Dus 18 weken lijkt mij niet zo’n probleem. Wel is het goed denk ik om aan het vliegpersoneel te laten weten dat je zwanger bent.

Prettige vakantie!