Ik haalde gister e uit bed en deed de gordijnen open. Zit dat raam vol met vliegen. Stuk of 10, raam open gedaan en ze naar buiten begeleid. Waren echt van die slome huisvliegen.
Zitten er gisteravond toen ik haar naar bed bracht weer 3 vliegen.
En vanochtend toen ik het gordijn open deed weer en net wéér.
Het raam is gewoon dicht, ik heb al achter de gordijnen gekeken en onder het bed en de kamer afgespeurd naar een “bron” waar die beestjes vandaan kunnen komen. We ruiken ook niks aan dode muis ofzo.
Dus nu vraag ik me echt af waar die beestjes vandaan komen en wat ik eraan kan doen? Heeft iemand dit ook ooit eens gehad en waar kwam het toen vandaag en is het opgelost?
oeh bah, die slome vliegen zijn idd pas ontwikkelde vliegen dus er MOET ergens iets liggen… waar slaap je ? op zolder ? dan ligt er misschien een dode vogel/muis of ander beest in je dak ( isolatie )
misschien heeft 1 van de kinderen een vieze luiers ergens verstopt? in de kast? erop gegooid? of een broodje …ik zou gewoon nog even heel goed zoeken.
heb je huisdieren ?
Wij hebben vroeger thuis ook eens een dode vogel op het dak gehad. De maden vielen naar binnen en kropen onder een vloerkleed. Echt heeeeel goor.
Er moet iets liggen, heb je zelf helemaal geen huisdieren (ontlasting)
In de dakgoot of isolatie is ook goed mogelijk.
Even de ramen open laten staan dan zal je morgen of overmorgen alles wel kwijt zijn.
dit hebben wij elk jaar bij T.ara op haar zolderkamer.
daar zit een raam helemaal in de punt vh dak.
kan me niet voorstellen dat daar wat ligt, en is elk jaar weer
Zoals ik al vroeg over de huisdieren. Dan kunnen zij dus last hebben van Myiasis, al komt dat dus bij vee voor en KONIJNEN . Als je die hebt rondlopen zou ik die even HEEL goed nakijken …
@Mam van 2 wrote:
Zoals ik al vroeg over de huisdieren. Dan kunnen zij dus last hebben van Myiasis, al komt dat dus bij vee voor en KONIJNEN . Als je die hebt rondlopen zou ik die even HEEL goed nakijken …
:think: zegt me echt totaal niks, we hebben een kat en heel soms schiet ie wel ff haar kamertje op. Ze slaapt op de 1e verdieping, ik ga toch nog wat grondiger zoeken dan en googlen op myiasis en anders trek ik de vloerbedekking er gewoon uit! (mooie reden, ben de vloerbedekking zo beu boven, met name onze slaapkamer, die van e, is de enige nog die mooi is maar goed, meteen een goed argument om de boel boven ff flink op zijn kop te zetten :oops: )
Thx dames :thumbup:
owwwwwww ik heb gegoogled op Myiasis en nu weet ik wat het is, mijn konijntje is er ooit aan overleden
Gerem, dat was zo zielig, ik dacht wat zit ie onder de poep en greep zo in zijn darmpjes toen ik het weg wilde vegen, was al half opgegeten het arm beestje.
vies he ??? ik las net dat het ook af en toe bij honden of katten voorkomt…dus kijk je kat even na