vliegen in huis

wie heeft er huis-tuin en keukenhulpjes om vliegen uit huis te houden ofte weren?

en tja, ik weet van horren en deuren dicht houden, en daar vraag ik dus ook niet om :wink:

Ik lees even mee… Hier ook veel vliegen :s

Deuren/ramen/horren dicht werkt niet met 2 honden en 2 katten die in en uit lopen…

Kommetje

Heet water

Azijn

Suiker

Huishoudfolie



Een goede manier om de vliegen weg te jagen



De vliegen kun je het beste verjagen door heet water met azijn en suiker in een kommetje te schenken, dit vervolgens even goed door te roeren en deze daarna af te dekken met huishoudfolie, prik hierna een paar kleine gaatjes in het folie en zet het kommetje daar neer waar je het meeste last hebt van de vliegen.



Let er wel op dat je het kommetje buiten het bereik zet van jouw kleine onderzoekers of van je trouwe viervoeters!



Dit heb ik weleens gedaan. En het hielp hier wel.

ik ga het meteen proberen want wordt er helemaal gek van!

hmmm er komen alleen maar vliegen op af lijkt het wel… ze cirkelen nu met zijn alle rond dat bakje en gaan op het folie zitten…

Je moet wel wat grote gaten in het folie prikken, zodat ze er doorheen kunnen.

Volgens mij kun je ook een lege frisdrankfles de hals er af halen en die er op de kop in hangen (doen wij voor de wespen, misschien helpt het ook wel voor vliegen).

ah ze moeten er in :slight_smile: haha dat begreep ik niet en dusheb ik kleine gaatjes gemaakt :slight_smile:

een doorzichtig zakje vullen met water en in het midden van je deur hangen… voor vliegen ziet het er dan uit als een barriere waar ze niet langs kunnen… blauw is ook een kleur die van oudsher vliegen weert, niet voor niets waren de meeste boerenkeuken vroeger blauw…

hier juist een vliegenvanger voor fruitvliejes buiten gemaakt bij de containers. Gewoon een kopje azijn met beetje zeep, je lokt ze anders gewoon naar binnen.



Gewone vliegen is gewoonf f met een vliegenmepper tien minuutjes staan en waar ze zitten gericht meppen.



Al is dat niet handig natuurlijk voor jou in jou situatie nu! :?

Ik heb alle fruit, zout, azijn olie ed in de kast of koelkast staan. Het afvalbakje gebruik ik bijna niet. En anders leeg ik hem zeker 1 keer per dag. Ook de snijbloemen heb ik niet in huis nu. En ik heb bijna geen fruitvliegjes in huis.

De vliegenmepper gebruik ik voor de grote vliegen. Helaas hebben we die wel omdat het konijnenhok onder het raam staat.

t zit hier ook vol vliegen, gek word ik er van!

Tegen de fruitvliegjes hebben we een leeg waterflesje doorgeknipt, fruit erin, dop ondersteboven erin, dat werkt prima.

Wij hadden vorige week per ongeluk een pizza met nog een stukje pizza 's nachts op het aanrecht laten staan, dus meteen een fruitvliegjes explosie de volgende ochtend.



Hier een glas azijn gepakt en met papier een trechtertje gemaakt en erin gehangen werkt erg goed zijn nu allemaal weer weg.



De gewone vliegen zijn nu bijna allemaal weg omdat de ventilator aanstaat. Een zakje water hebben we weleens boven de deur gehangen maar dan kwamen er toch nog vliegen in huis, wel minder.



En op het aanrecht staat nu een lege poedermelk pot met draaideksel, waar kleine dingetjes als thee zakjes enzo ingaan, waar fruitvliegjes op afkomen. Andere geurende afvalsware gaan nu meteen de container in.