Vliegen in huis @@!!##%$%#!!

Ahhhggg, ik word gek!

Heb vanmiddag al zo’n 20 vliegen doodgeslagen met de vliegenmepper en nu zitten er zeker weer 10…



Ik weet dat ik ze met een sinaasappel en kruidnagels weg kan houden, maar hoe krijg ik deze m’n huis uit? (sinaasappels op het moment ook niet in huis :roll: )



Er hangt al zo’n vliegenstrip en daar zitten er inmiddels ook wel wat op, maar ze zitten geloof ik liever op het potje dat er onder hangt (en wat dus niet kleeft :roll: ).



Dus: HELP!!

Ik lees even mee. Wij worden hier al jaren belaagd door vliegen. Onze achterburen hebben ooit een vliegennest gehad (meer dan 1000 vliegen op de zolder) en sindsdien zitten er heel veel. Zodra het wat warmer wordt zitten ze er :wall: :wall:

Wij hadden er de afgelopen jaren ook veel last van.

Sinds dit jaar scheiden we het afval (gft-rest-plastic) en het GFT-afval zetten we 2x per dag buiten (in de container). Sindsdien nauwelijks een vlieg gezien.

Ze leggen nl direct eitjes op het GFT-afval als je het in huis hebt. Als je een huisdier hebt dan moet je overdag geen vlees neerzetten. Ook daar komen ze op af.

Wij hebben een heel duur plastic-buisjes vliegen hor-deur. Helpt erg goed, geen vlieg meer binnen gehad (en wij wonen bij de koeien in de buurt).

@#puk# wrote:

Wij hebben een heel duur plastic-buisjes vliegen hor-deur. Helpt erg goed, geen vlieg meer binnen gehad (en wij wonen bij de koeien in de buurt).


Ik heb ook zo’n (duur) vliegengordijn hangen voor de deur.

en verder gaat er geen raam open…

Snap ook echt niet waar ze ineens met zoveel vandaan komen :wall:



De vliegenmepper maakt overuren deze dagen :angel:

Dat is echt vervelend, misschien van die pikdingen ophangen, of van die blauw lichtgevende lampjes.



Zo hebben wij last van bijen in huis, vreselijk. :wall:

is toch dat je een boterham zakje met water op kan hangen en dat ze dan niet binnen komen ?

(of was dat voor wespen?)



naja hier weinig last af en toe een vlieg binnen, die dan binnen 5 min word gevangen en op gegeten door de kat :mrgreen: