Wij gaan op korte termijn op vliegvakantie. Nu dacht ik dat je max. 20kg (ik heb het dan niet over de handbagage) per persoon mee mocht nemen. Dat is voor ons dan 3 koffers van max. 20 kg. Nu vindt manlief het handiger om zo min mogelijk koffers mee te nemen. Met andere woorden, mag je ook 1 koffer van 60kg meenemen? Of 1x 20kg en 1x 40kg?
Groetjes,
Viratine
ik lees even mee wij gaan 22 oktober ook vliegen namelijk
Nee, het is echt per koffer, heb hetzelf een keer meegemaakt dat ik op de lchthaven van de ene naar de andere koffer moest overhevelen. Dit heeft ook te maken met het feit dat medewerkers niet zoveel meer mogen tillen volgens mij nog maar maximaa 23 kg in één keer.
wij zijn in 2007 op vliegvakantie geweest
maximaal 20 kg per koffer en geen kilo meer.
dus 3 koffers totaal 60 kg
nou alles in 1 koffer is wel veel, maar als het om 10 kilo of zo gaat doen ze vaak niet zo moeilijk hoor!
Er is inderdaad een maximum gewicht wat de bagage-afhandelaars mogen tillen…
:think: …ik weet het exacte gewicht niet, maar dat zal rond de 32 kilo zijn, wat dat is nl. het maximum voor de USA (misschien al wel veranderd, ik ben al weer een jaar geen reisburomuts meer 8) )
1x 60 kg mag dus niet!
(zijn er uberhaupt koffers waar dat in past :mrgreen: ?)
Ik heb zelfs van mensen gehoord die een boete moesten betalen. Dan hadden ze samen 1 koffer van 30 kilo en in Nederland deden ze niet moeilijk maar op de terugweg werd er wel moeilijk gedaan.
Maar misschien kun je met z’n 3-en ook met 40 kilo toe… Dus 2x 20? Ervaring leert toch dat je de helft van je kleren niet gebruikt… haha
Hoe lang ga je weg?
Ik vind 60 kilo sowieso wel erg veel hoor. Wij hadden 2 koffers en een weekendtas voor 12 dagen en 4 personen en we kwamen niet eens aan de 40 kilo…
Maar goed hoezo is het onhandig dan? Gaan jullie met de trein naar schiphol?
Want bij schiphol doe je het op zo’n karretje als je in de rij staat en dan heb je je handen vrij na het inchecken. En naar het hotel/appartement ?
Hebben jullie een auto gehuurd of worden jullie met een bus gebracht?
Dan heb je daar ook weer karretjes voor je bagage. En in het hotel staan ze in de kast.
Ik zou gewoon de koffers meenemen die je nodig denkt te hebben.
Bedankt voor de antwoorden. Nee, 60 kg was een voorbeeld om het duidelijk te maken… Mijn mannetje wil het liefst zo min mogelijk koffers meenemen voor het handige. We gaan met de auto naar Schiphol en we worden als het goed is in Turkije met een bus afgeleverd…
Groetjes,
Viratine
Wij mochten ook 60 kg voor 3 pers. en max 25 per koffer!
stond bij de info die we kregen bij het boeken!