vliegen en wandelwagen/maxicosi

Binnenkort willen we op vakantie met het vliegtuig.

Wat mag je nu wel en niet meenemen in ruim- en handbagage, of scheelt dat ook nog per maatschappij?

Nu hebben we een bugaboo wandelwagen (dus in principe lekker klein en licht) die we graag mee zouden nemen. Ons idee was om het originele zitje gewoon bij de kleding af te geven voor ruimbagage en dan met de maxicosi op het onderstel het vliegtuig in, onderstel afgeven bij binnenkomst, en dan baby in maxicosi bij ons houden.

Is het normaal dat je je baby in een maxicosi meeneemt in het vliegtuig, of heb je hem normaal heel de tijd los op schoot/ in je armen.

Maxicosi mee lijkt me erg praktisch, ook ter plekke voor goede bescherming in de huurauto.

Verder zouden we ook ipv bugaboo een buggy mee kunnen nemen, maar deze hebben we nog niet en bugaboo is toch een stuk fijner om bij je te hebben qua comfort (rijden/slapen) enzo…

Ben benieuwd naar jullie tips/ervaringen.

Bedankt,

Birdy

Volgens mij mag een maxicosi niet mee aan boord. Heb het nooit gezien en is ook vrij groot denk ik. Ik weet ook niet of jullie een eigen stoel hebben voor je kindje, want anders kan je hem ook nergens kwijt. In principe moet je er vanuit gaan dat de vlucht vol s en dat er geen stoelen over zijn.

Dit hadden wij ook op de heen en terugreis, dus wij hadden Merijn de hele tijd op schoot.

Wij mochten bij vertrek vanaf schiphol de buggy meenemen tot aan de gate en daar werd hij ingenomen. We kregen hem op de bestemming pas weer terug op de bagageband. En zo ook terug op schiphol, daar kregen we hem pas NA onze bagage op de band afwijkende zaken en waren pas als allerlaatste weg daar van alle passagiers :cry:

Het is zoals Jet zegt. Een maxi cosi kun je niet mee aan boord nemen, misschien wel als je een stoel gekocht hebt tegen normaal tarief, anders moet je kind bij je op schoot.

Je kunt meestal wel een wiegje reserveren, moet je er wel optijd bij zijn, want wie het eerst komt wie het eerst maalt. Dat kun je op het reisbureau doen. Ik heb dat ook gedaan met Liam, maar heb het ding de hele reis niet gebruikt, behalve om er spullen in te leggen :roll: Maar als jouw kindje wel makkelijk overal slaapt is het zeker aantebevelen.

Ik weet niet of jullie ver vliegen, maar ik begrijp dat je met je man gaat, dan is een kind op schoot ook goed te doen. Gewoon regelmatig afwisselen. Ik heb 4 1/2 uur alleen met Liam gevlogen en hij is erg beweeglijk, maar ik vond het goed te doen.

Lekker verstand op nul en gewoon doen, het valt wel mee :wink:

Succes.

Oh en lekker je Bugaboo meenemen, die had ik ook bij me, geen probleem. Ik zou wel even checken met de luchtvaartmaatschappij of het een probleem is om de maxi cosi met het onderstel aftegeven, want die klapt natuurlijk niet zo goed in :wink:

Ff snel want ik zit op kantoor.

Ik zou even het reisbureau bellen want wij mochten met transavia wel de maxicosi mee het vliegtuig in.

Als er geen plek is dan wordt ie voorin opgeborgen en krijg je hem na de landing weer terug.

Het verschilt volgens mij per luchtvaartmaatschappij. Wij hebben overigens ook met de Bug gereisd en dat ging prima.

Wij gaan over 2 weken vliegen en ik mag de kinderwagen met bak meenemen. en die word dan daar in genoemn en die krijg als ik uitstap terug zeiden ze. maar laat dit nog even checken door het reisburaeu.

groetjes marisca

Wij vliegen over vier weken met Martinair en ook hier mag je de kinderwagen meenemen of de maxicosi.

Dus… geen probleem lijkt me!

groeten

muts

Vaak is het óf, óf, dus of de kinderwagen, of de maxi cosi, maar, vaak mag je (als het kind geen eigen stoel heeft) voor 10 kg meenemen aan bagage voor het kind (iig intercontinentaal wel), dan kan je het zitje inchecken als dé bagage voor de baby en de maxi cosi met onderstel als kinderwagen (dus mee tot aan de gate). Als je een eigen stoel hebt voor je baby (ofwel gereserveerd, ofwel alsnog toegewezen gekregen), dan mag de maxi cosi op de stoel.

Wij zijn net terug van vakantie met een baby. We vlogen met Martinair en hadden een extra stoel betaald. Bij een extra stoel mag de maxicosi mee naar binnen en kan de baby daarin blijven zitten. Martinair heeft op korte vluchten geen babybedjes/baskets aan boord.

Als je geen extra stoel hebt geboekt moet de baby op schoot en mag de maxi mee tot aan de gate.

Wij hebben ook een Bugaboo kinderwagen meegenomen, het onderstel in de speciale transporttas en de kinderwagenbak gewoon in plastic verpakt. De kinderwagen is onbeschadigd terug gekomen.

Een trucje als je geen extra stoel hebt geboekt en dus ook geen extra bagage mee kan nemen voor je kind…in de transporttas van de bugaboo past ook nog wel het een en ander dus daarin hebben wij wat zwaardere dingen ingepakt en enkele badlakens. Werd wel gewogen maar dat telt niet mee in de bagagekilo’s (kinderwagen mag extra mee). Ze willen het gewicht van de transporttas alleen voor de administratie weten.

Ik ben net vrijdag teruggekomen vanuit Turkije met Quillan en we vlogen met Transavia terug en heen met Corendon.

Maar idd een paraplu buggy mag mee tot in de gate, en dan ligt hij als je landt ook weer klaar voor je. En een maxicosi mocht ik niet meenemen het vliegtuig in. Gewoon 3 en half uur op schoot gehouden. Hij sliep de hele vlucht.