Vliegen en net 1 jarige vermaken.

Nou de titel zegt het al.

Volgende week gaan we met onze net 1 jarige dreumes op vakantie met het vliegtuig.

Tis gelukkig maar kort vliegen, maar hoe kan ik hem vermaken.

Thuis kruipt hij ontzettend veel trekt zich overal aan op en loopt aan tafel en in de box.

En speelt met van alles en niks, en heeft natuurlijk nog heel kort ergens interesse in.



Ik hoop eigenlijk dat hij in slaap valt maar die kans acht ik zeer klein.



Tips zijn zeer welkom

Koop zo’n zandschrijfbord (of hoe heet dat). Zo’n ding waar je met een stiftje op tekent op een plastic laagje en dan kun je het weer wegschuiven. De anwb had een paar jaar terug een redelijk degelijke, doet het nog steeds hier.



Ik tekende toen wat en liet Anna Sofie zeggen wat het was.

Bal, poes, auto, papa, banaan, nou ja, dat soort werk.

En hij kan er ook mee tekenen etc., voordeel is dat je geen papier op een tafeltje hoeft te leggen en dat je potloden dan door de cabine rollen.



Boekjes mee, verzamel een heel arsenaal aan liedjes waar je met je handen kunt bewegen, gewoon samen zingen en bewegen.



En eten, drinken, verschonen is ook al vermaak he :wink: dan ben je soms al gauw weer 10 minuten verder. Scheelt ook weer tijd.



Hoe lang vlieg je?

We vliegen kort maar 3,5 uur.

Hij alleen net 1 jaar, en benoemd nog niet dingen.

Stil zittend komt nu niet in z’n woorden boek voor want kruipen en overal tegen opklimmen is veel interessanter.



Mee aan dat meerdere mama dit afgelopen zomer hebben gehad.

Hoi hoi!



Ja, twee keer ervaring mee gehad. Eerste keer was Demi 1,5, tweede keer bijna 2 dus wel ietsje ouder.

Wij waren ook zwaar voorbereid:

  • tasje gemaakt met kadootjes (uitpakken is en blijft leuk!) kadootjes bij Kr**dvat en Zeman… oftewel: een hoop onzin dingen voor 10 eurie!

    tussen de kadootjes ook ingepakte snoepjes (krentjes bv) en pakje drinken)



    Wij hadden de mazzel dat we voordat we vertrokken Demi goed moe hadden laten worden (rennen op Schiphol, in jouw geval misschien kruipen dus?) en dat ze uiteindelijk voordat we gingen opstijgen als een blok in slaap viel! Ik heb d’r daardoor maar een half uurtje ofzo bezig hoeven te houden!



    Bij de restaurants op de eerste verdieping op Schiphol heb je ook een klein speelstuk voor kids met zachte matten, misschien kan ie daar wel lekker kruipen om hem moe te krijgen?



    Nou, succes in ieder geval!

    gr

    muts

Muts bedankt voor je reactie flink laten kruipen dus :smiley:

ja! Goed moe maken hihi!

Oh ja, wij hadden ook een lolly meegenomen. Voor het geval ze last zou krijgen van de druk op d’r oren… Demi is dol op snoepjes (wie niet?) en al het eventuele verdriet zou hiermee totaal vergeten worden. Gelukkig niet nodig gehad!



Waar ga je naar toe eigenlijk?

(wij gaan eind september nog naar Rhodos met beide kids, dus Demi van 2,5 en Nena van net 2,5 maand dan…)



gr

muts

eerste keer was Tyg 7 maanden

heerlijk 2 uur geslapen van de 2,5 uur :inlove: :thumbup:



2e keer was ie een jaar en 3 maanden

ook weer heerlijk geslapen :thumbup:



in juni zijn we geweest, toen was ie 18 maanden

hij bleef wakker, wilde niet op de stoelen liggen, maar wel heel even geslapen op onze schouder. helaas gingen we toen alweer landen, dus moest ie weer op schoot en in de gordel.



we hadden een draagbare dvd speler bij ons, daar heeft ie een half uurtje bumba op gekeken.

en eten en drinken inderdaad

stijgen en dalen vond ie wel interessant,

dus dat zijn weer 2 x een half uur

en inderdaad zo’n magnetisch tekenblok (moet er trouwens nog eentje halen, want zaterdag gaan we weer)



op de terugweg bleef ie in juni ook de hele reis wakker

hij had toen heel goed door dat we boven de wolken zaten ipv eronder

hij wilde steeds uit het raampje kijken.



ook heeft ie even gelopen

(het hele vliegtuig ff gedag zeggen :mrgreen:

en nog een keer

en nog een keer)



en toen had ie door dat er ook gordijntjes waren waar hij achter kon zitten

maar dat mocht niet van me, want daar zitten ook de deuren

dus doe maar niet.



dat was eigenlijk het hele vervelende.



hoop dat het dit keer ook weer zo gaat



en voor jullie ook!



heel veel plezier!

Bedankt, en jullie ook een fijne vakantie.