Vlieg Vakantie met 1 jarige?

Wij zijn 1 jaar getrouwd en willen nog altijd op huwelijksreis. Maar ja, met een 1 jarige ga je niet ver vliegen natuurlijk.

Wij willen in het najaar gaan met alleen de jongste.



Dus: weten jullie een bestemming wat lekker weer garantie heeft (althans, dat heb je natuurlijk nooit echt maar grote zon kans) en wat te doen is met een kleintje en waar je veilig buiten de deur kan eten, wil namelijk liever geen all in.

En een bestemming waar je leuke dingen kan doen met een kleine erbij.

En natuurlijk prijs technisch een beetje leuk te doen is?



Ik weet het namelijk echt niet :shifty:

Wanneer wil je gaan? Ow, najaar zie ik nu.



Ik roep maar ff wat (wat wij met de kids gedaan hebben):



Canarische eilanden

Griekenland

Turkije

Egypte (maar dan wel AI nemen :wink: )



Balearen (maar daar ben ik zelf nooit geweest, nog niet!)



Zuid-Spanje, Andalusië is prachtig, :inlove: Zelf auto huren (met stoeltje evt) en wat rondrijden.

Griekenland!!!

Cyprus, Canarische eilanden, Turkije, Kreta, Rhodos

Andalusie. Zijn we ook op HM geweest. Ik kan je wel wat adressen mailen. super!! :inlove: :inlove: :inlove:

Ver vliegen is met een kleintje juist fijner dan een europese/noordafrikaanse bestemming is onze ervaring. In het eerste geval zit je in een krap vliegtuig, terwijl je intercontinentaal veel meer ruimte hebt en babyhangbedjes.



Wij zijn vorig jaar in oktober met onze dochter van toen 10 maanden naar Turkije geweest. We zijn wel allemaal ziek geworden daar. En vorige maand zijn we naar zuid-oost azie geweest. En daar zijn we niet ziek geworden :wink:

Onze ervaring is dat je het voor een kind met kleine dingen al leuk kan maken. Bezoek je een tempel dan wijs je het kind op de diertjes die er staan bijv. En zwemmen en aandacht van papa en mama is voor een kind al genoeg (als hij/zij van water houdt tenminste)

Mallorca is erg fijn.

Daar zijn we met allebei onze kids geweest op 1-jarige leeftijd.

Nu zijn we net terug uit Lanzarote. Ook erg prettig en top. :thumbup:

Mallorca is leuk! En niet zo ver vliegen.

Alleen in het najaar…niet zo’n goede garantie op mooi weer.



Hoe lang wil je maximaal vliegen?

Ik zou je willen aanraden om via Zoover te zoeken naar een accomodatie. Hebben wij al een aantal keer goede ervaring mee gehad! :thumbup:

Wanneer ga je in het najaar? September is natuurlijk heel wat anders dan november (qua temperaturen).

En hoe warm wil je het hebben?

In september/begin oktober is het bijna overal in Zuid-Europa nog wel lekker weer over het algemeen. Als je daarna gaat en echt goed weer wil hebben, dan kom je al gauw op de Canarische eilanden terecht, of Egypte.

Of echt ver weg natuurlijk, maar daar moet je maar zin in hebben.



Qua vermaak denk ik dat het voor een 1-jarige algauw leuk is als er zand en water is. En veel aandacht van papa en mama. Dus dan zal de bestemming weinig uitmaken, gewoon ‘ergens’ aan het strand.



Ik ben zelf begin mei met Laura naar Mallorca geweest, dat is ons heel goed bevallen. Mooi strand, lekker eten, leuk zwembad (maar dat was nog wel erg koud toen) en we hebben de hele week een auto gehuurd en lekker het eiland rondgetourd, dorpjes bekeken, in grotten geweest (zou ik niet doen met een 1-jarige, veel te veel trappen) en naar een soort klein dolfinarium geweest.

Ik vind het zelf altijd wel fijn om eropuit te kunnen, dus ik was vooral erg blij met de vrijheid van een auto daar.