vlekken van banaan

Hallo



Heeft iemand een goed tip over bananen vlekken? Ik krijg het niet uit de kleren van Merle ( het mooiste shirtje zit in de hals helemaal onder)



Heeft iemand een tip?

ik laat t meestal opdrogen en dan kan je t er zo af peuteren

en anders even in een heet sopje laten staan voor je t de wasmachine in doet !

Dat is hier dus ook een probleem.

Hier zat een banaan in nieuw broekje dat ze voor de eerste x aanhad.

Maar ik heb het 3 x gewassen shout erop gedaan of hoe je het ook mag noemen, en flink ingewreven.

Oo 30 graden trouwens gewassen, daarna nog eens op 40 terwijl in het broekje 30 stond. Maar het is er nog steeds niet uit :think:



Dus ik lees even mee.

Al weet ik niet of het nog wel zin heeft om die vlek eruit te halen, het is al even geleden.

ik vond banaan een van de moeilijkste vlekken die er hier nooooooooit uit gingen…,…

er moet toch iets zijn om banaan eruit te krijgen?

kwam onderstaande bericht tegen op internet:



Ik heb ontdekt dat zelfgepureerde fruithapjes met banaan verschrikkelijk hardnekkige bruine vlekken achterlieten op kleding en slabben. Ik kwam erachter, dat de zaadjes in de banaan de boosdoener waren, en heb toen eerst de banaan in de lengte in 4 en gesneden, de zaadlijsten verwijderd en toen pas verwerkt in een hapje.

Ik krijg het er uit door het onmiddelijk met koud water af te spoelen.

Vanish spray er op te spuiten, kwartiertje in werken… daarna een emmer heet water en biotex groen maken en dat een nachtje laten weken.

De dag erna in de was, en dan is de vlek er uit.

Maar dit is dus bij een verse vlek, weet niet of een oude vlek nog te verwijderen is op deze manier.



Wat je ook kan doen is het meteen nat maken en in de zon laten opdrogen.

Maar dat kan eigenlijk het beste bij lichte kleding.

bananenvlekken gaan er hier ook niet uit,gelukkig zitten ze alleen in de slabben…

ook in de zon gaan ze er niet uit…

ben er ook slorig mee hoor met die slabben, als je ze direct zou laten weken in biotex oid zouden ze er wel uitgaan denk ik…

Bij mij doet unicura wonderen :smiley:

En dat bij gebrek aan beter :oops:

Ik weet het zelf niet zeker maar ik heb wel eens gehoord dat met Dasty van de Wibra die voor de vetvlekken in de keuken echt heel veel vlekken weggaan, al is dat dus niet voor de was.

Jaaaaa, veertje dat heb ik ook ontdekt!! Zelfs worteltjes gaat er nagenoeg uit…