Vlekken door zonnebrandcreme ?

Nouja, ik ben best wel boos eigenlijk! Zoonlief en ik hadden en hagelwit T-shirt aan en omdat de zon zo fel scheen vorige week, hebben we even gesmeerd met Nivea Kidsfactor 50, die smerige. plakkerige blauwe spray.

En nu zie ik dat het enorm gevlekt heeft op onze shirts en het er na het wassen en nog een keer wassen, er niet uit gaat ! :o :frowning: :wall:



Echt waar! Dat is toch niet normaal dat zonnebrandcreme vlekt en er niet uit wil ?!

We hebben een nieuwe wasmachine en ik heb de vlekken zelfs behandeld en er zitten nu vieze gele vlekken in. Zijn er nog meer mensen die dit hebben meegemaakt ? Ik waag misschien nog wel even een mailtje aan Nivea, ik vind dit echt niet kunnen :snooty:

Hier ook altijd vlekken van de Nivea zonnecreme :thumbdown: . Gaat er echt niet meer uit, maar Nivea is de enige tot nu toe waar mijn dochter geen uitslag van krijgt :roll: . Wel ontzettend balen inderdaad :evil: .

heb het ok gehad met ly.ann haar witte jurkje…

en toen zij mijn oma; vlek even deppen met wasbenzine. Spoel de stof hierna goed uit en was deze vervolgens in een sopje.



ly.ann haar jurkje kwam er stralend wit uit.

Dan moet ik het ook maar eens proberen met wasbenzine.

T.hije zijn witte blouse zit ook onder de gele vlekken :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

Stom spul. ik koop het nooit weer :thumbdown:

Jeetje, waarom maken ze dat spul dan ? En waarom nemen ze het niet uit de handel ? Ik neem toch aan dat wel meerdere mensen bij hen klagen ? Ik heb iig al een teleurgesteld mailtje gestuurd!

Nou ben benieuwd wat je te horen krijgt Karin2.

ik heb ook gewoon vlekken van de gewone witte Ambre Solaire als ik niet uitkijk hoor! die krijg ik er ook echt niet meer uit!



Zoon en dochter mogen eerst even intrekken … voor ze hun kleertjes aankrijgen :angel: maar met bijsmeren is het a l t i j d heel erg uitkijken… :frowning: waardeloos!

Ik heb t wel al met de zonnebrandcreme van Zwitsal gehad. Ook gele vlekken en nooit meer eruit gekregen.

karin, staat het op de nivea niet op dat het vlekken op textiel kan maken? Op onze zonnecreme staat dat wel op. De onze is oranje en geeft ook gele plekken die er niet meer uitgaan. Ligt niet aan Nivea, heb je volgens mij met al die gekleurde cremes.



Ik smeer eerst in, laat even intrekken en dan pas t-shirt weer aan. Heb een hoop t-shirtjes gehad vorig jaar van de kinderen met gele plekken op de randjes van de mouwen…

Da’s toch algemeen bekend van zonnebrandcreme en melk dat het vlekt? :think:

@peter&caren wrote:

Da’s toch algemeen bekend van zonnebrandcreme en melk dat het vlekt? :think:




Als het algemeen bekend was zou ik er toch niet over klagen ?



En ik ben niet de enige die heeft geklaagd want Nivea heeft de verpakkingen ondertussen aangepast en erop vermeld dat de creme verkleuringen kan laten ontstaan op kleding. Ik heb gisteren een uitgebreid brief gekregen waarin ze het e.e.a. toelichten en dat ze alle verpakkingen inmiddels hebben voorzien met de tekst : Vermijd contact met de kleren".

Op mijn verpakking staat dat dus niet.

Nou niet meteen zo raar doen, ik bedoelde het niet verwijtend ofzo hoor

Nou niet meteen zo raar doen ??

Wel ja…

:roll:



Ik kreeg ten eerste alleen je eerste zin te zien, de rest stond er helemaal niet bij, dus dat komt gewoon snippig over.

En ik wist dus niet dat Nivea dat niet vermelde op de verpakking. Voor zover ik weet, want ik dacht gewoon hardop, vlekken alle zonnebrandcremes. Als het niet op de verpakking stond dat het vlekt en het vlekt toch kun je ze nog aansprakelijk stellen ook hoor, er is wel kleding van je verpest

@peter&caren wrote:

Da’s toch algemeen bekend van zonnebrandcreme en melk dat het vlekt? :think:




@Karin2 wrote:
Als het algemeen bekend was zou ik er toch niet over klagen ?




@peter&caren wrote:
Nou niet meteen zo raar doen, ik bedoelde het niet verwijtend ofzo hoor




Je kunt jouw eerste zin heel goed opvatten dat ik zit te zeuren want het is toch algemeen bekend ? Anders post je zo’n opmerking m.i. niet.



En dat je de rest niet hebt gelezen weet ik ook niet, ik heb alles gepost en later nog aangepast. Het verdient nóg een spellingscheck zie ik.



Ik ga in elk geval nog wel reageren op de brief van Nivea. Ze weten dat er 2 shirts geruïneerd zijn en meldden mij enkel dat de verpakking ondertussen is aangepast. En wat heb ík hieraan ?

Nou ja laten we er maar over ophouden.



Het is iig niet netjes van Nivea en ik vind dat je afgwimpeld wordt met zo’n brief, want daar kan je idd niks mee. Ik zou vragen om een vergoeding voor de kleding die je niet meer kan dragen

Ja dat doe ik ook. Alleen baal ik dat ze zo netjes zijn geweest om per brief te reageren ipv per e-mail. Ik heb nl een klacht per e-mail gestuurd en ik voel me nu een beetje gedwongen om ook per brief terug te reageren. Stom he.

Ik kiek wel eb’n wat ik doe :slight_smile:

Nou goed, het is vervelend maar alle zonneproducten bevatten vet.

En vet gaat niet weer uit je kleding, ik vind dat vrij logisch eigenlijk, dus pas ik altijd op met zonnebrand.Als de creme dan ook nog zelf “gekleurd” is, is het helemaal prut.



Maargoed, het is en blijft natuurlijk vervelend en je kan proberen om een vergoeding te krijgen.



Ik ben benieuwd!

Beste WMA,

Als je de brief net zo onvriendelijk opgesteld en verstuurd hebt naar Nivea zoals je nu reageert op de goed bedoelde adviezen van sommige mensen hier, dan begrijp ik dat ze je bij nivea afpoeieren.
Ik ben er bijna 60, maar het is algemeen bekend dat zonnebrandcreme/melk vlekken geeft op kleding. Of dat nu wel of niet vermeldt staat op de fles. Ongeacht welk merk het dan ook mag zijn.
Dus neem gewoon netjes de adviezen tot je en probeer ze uit. Maar ga hier geen mensen lopen afblaffen die jou met je probleem proberen te helpen.

Succes.