vlekjes in het gezicht, van borst voeding????

hallo,



ilona heeft al eventjes rode puntjes,vlekjes in het gezicht en hals het voelt aan als griezel,

de dokter weet het niet precies, heeft hydrocortison voorgeschreven,ben hier niet zo voor, maar goed, nu hoorde ik dat het ook van de borstvoeding kan komen omdat die wel eens te vet kan wezen, :?

ik had er nog nooit van gehoord en anders zou de dokter dit toch wel gezegt hebben?

als ze buiten is trekt het weg, :roll:

ze lijkt er geen last van te hebben b,v jeuk of zo.

wie weet wat het kan zijn?



gr melanie

Hoi,



Zou het misschien babyacne kunnen zijn? Babyacne wordt veroorzaakt, doordat de eigen hormoonhuishouding van je baby nog niet goed is afgestemd. Dat heeft niets met borstvoeding te maken; baby’s die kunstmatige zuigelingenvoeding krijgen, kunnen er net zoveel last van hebben. Meestal komen de pukkeltjes zo tussen de vier en acht weken opzetten. En daarna kan het nog vier tot acht weken duren voordat ze weer weg zijn. Ik weet niet hoe oud jouw kindje nu is? Je zou kunnen overwegen om de medicatie achterwege te laten en nog even af te wachten of het uit zichzelf wegtrekt?

Mijn dochter heeft ook builtjes/puistjes gehad. Ik weet niet meer hoe oud ze was, volgens mij iets van 2 maand of zo.

In mijn omgeving zei men dat het door de bv kwam. Men adviseerde me om zure zuivelproducten te eten/drinken (yoghurt, karnemelk) ipv gewone vettere zuivelproducten (vla, melk). Na een paar weken waren de puistjes weg.



Groeten

Karin

Ik heb juist gehoord dat het door MIJN hormonen in de bv kwam(zullen we concluderen, dat ze het niet weten 8) ) en dat het vanzelf weer weg zou gaan. Jasper heeft ze overigens nog steeds: bij hem is het na het drinken het ergst, na 30-45min trekt het weer weg :mrgreen: Ik doe er overigens niets aan, mocht het over een maand of 2 nog zo erg zijn ga ik wel langs de ha, maar aangezien hij er geen last van heeft doe ik er liever niets mee…

hoi,





ilona is nu 7 weken en 2 dagen van 14 juli.

het lijkt inderdaad op de foto alleen dan rood, maar na een tijd als ze weer buiten is trekt het weg zoals op de foto.

ze heeft het gekregen tussen de 5 en 6 weken.

ik was al niet voor de zalf, heb hem maar 1 keer gesmeerd.

dan maar even afwachten, :?

heel erg bedankt :thumbup:

gr melanie

@melanie wrote:

hallo,



ilona heeft al eventjes rode puntjes,vlekjes in het gezicht en hals het voelt aan als griezel,

de dokter weet het niet precies, heeft hydrocortison voorgeschreven,ben hier niet zo voor, maar goed, nu hoorde ik dat het ook van de borstvoeding kan komen omdat die wel eens te vet kan wezen, :?

ik had er nog nooit van gehoord en anders zou de dokter dit toch wel gezegt hebben?

als ze buiten is trekt het weg, :roll:

ze lijkt er geen last van te hebben b,v jeuk of zo.

wie weet wat het kan zijn?



gr melanie


Ik moet eerlijk zeggen dat ik die zalf voor een baby van 7 weken én voor in haar gezicht echt even :shock: :o :naughty: sta hoor :shifty:

Maar goed zo te lezen zei jou moedergevoel dat ook al :thumbup: :inlove: :clap:

Ik denk dat het ook van de hormoonhuishouding van de beeb is…

Kijk het even aan!

En ik denk dat je het nog beter met bijvoorbeeld een beetje bv kan deppen (is desinfecterend) dan met die zalf iets moet doen.

En is het niet zo (ik ben ook een leek hoor :shifty: ) dat iedere baby een stoot hormonen krijgt bij de bevalling en dat het daardoor komt dat het huidje ook na een maand of 1,5-2 even ‘‘van slag’’ is??!

hoi,





ja schrok er ook van van die zalf, ik vondt /vindt hem wel erg heftig om aan een baby te geven maar ik kijk het inderdaad even aan, maar mijn moeder zei, dat wij dat nooit gehad hadden, ik heb zelf destijds fles gehad en mijn broer ook,

maar vanavondt kwam er een collega die zei dat het idd van de borst voeding kon komen, gaat vanzelf wel weer weg zei ze :pray:



wat is het forum toch een uitkomst :thumbup:



gr melanie